Radeon 9800pro artefacts ook bij boot (memory?)

Pagina: 1
Acties:

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 17:16
Ik heb er heel lang over na zitten denken of ik toch een topic hierover zou openen.
Sinds een maand (ben een maand weg geweest) geeft mijn Radeon 9800pro Ultimate artefacts.
Dit is zowel in Windows als bij het opstarten.
Onderstaand plaatje geeft aan hoe het eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/nfoveres/GoT/glitch.jpg

Ik heb gezocht op internet, maar ook hier op GoT.
Ik kom wel topics tegen met plaatjes die hierop lijken, maar uiteindelijk wordt het opgelost door andere drivers.

Ik heb nu een Radeon 9600pro draaien en deze doet het gewoon zonder problemen.
Ik heb de 9800pro al getest in mijn vrouw haar pc waar ook een 9800pro in zit en hier vertoond mijn 9800pro exact hetzelfde probleem. Wat ik dan nog niet getest heb is onderklokken, maar het lijkt me sterk dat dit gaat werken aangezien het voor Windows al te zien is.

Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat het geheugen niet helemaal goed meer is. Maar, zeker weten doe ik het natuurlijk niet aangezien ik nergens een topic of onderwerp tegen kom welke het echt bevestigd (omdat plaatjes niet meer aanwezig zijn e.d.).

Zou iemand bovenstaande voor mij kunnen bevestigen?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:50
Je kunt nog een Ubuntu CD proberen. Als hij daar ook artefacts geeft is het in 99% van de gevallen je memory. (Zoals je al zei). Dan even een andere kaart proberen.
Maar ik lees dat je het ook al bij het booten hebt dan is de kans zeer groot dat je kaart stuk is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning