Toon posts:

Sokker: Web-based football manager

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er eigenlijk ook mensen hier die sokker spelen? Toen ik een tijdje geleden een beetje uitgekeken was op hattrick werd ik over dit spel geïnformeerd en ben er toen maar eens naar gaan kijken. Nu ben ik al een aantal seizoenen hiermee bezig en loopt alles lekker. Daarom vermeld ik het ook hier om misschien meer mensen enthousiast te maken. Het spel heeft wel wat weg van hattrick alleen zijn er wat puntjes anders, zoals:
- Prestaties van spelers hangen niet af van 1 vaardigheid, maar van een combinatie van vaardigheden (Spitsen moeten bijvoorbeeld scoren, snelheid en techniek hebben om aardig te presteren)
- Jeugdopleiding ziet er wat anders uit
- De mogelijkheden met betrekking tot tactieken zijn oneindig. Je kunt spelers positioneren in een soort flash-taktiekgenerator en de mogelijkheden zijn eindeloos (er bestaat gewoon geen optimale taktiek, alles kan)
- De financiële situatie en transfermarktzijn in mijn ogen gezonder dan dat ze nu zijn in hattrick (één van de redenen dat hattrick mij niet meer zo lag)
- Training en coaches is beter georganiseerd (vooral het aspect talent dat een rol speelt bij spelerontwikkeling vind ik er realistisch)
- Wedstrijden worden echt gespeeld (90 minuten worden in een minuut of 20 gesimuleerd, leuk om te zien hoe je taktieken uitpakken!)
- En nog vele andere leuke aspecten!!

Het enige minpunt op dit moment vind ik het design, maar daar hebben ze sinds een maand een professioneel bedrijf voor ingehuurd om dit mooier te maken. Wel is sokker wat moeilijker en uitdagender dan hattrick, daarom is het ook mogelijk om in het begin door een mentor begeleid te worden...

Het spel is ontstaan in Polen en Nederland is de laatste tijd erg aan het groeien. We zitten nu bijna op 900 gebruikers en zijn dus hard op weg naar de 1000! :) Wereldwijd ruim meer dan 50000 gebruikers!!

Mocht je interesse of vragen hebben dan kun je mij bereiken onder de naam Pauleta86 in sokker.

Hoop dat niemand er moeite mee heeft dat ik dit hier post, maar wou het toch even kwijt aangezien ik hier misschien wel wat nieuwe potentiële actieve gebruikers zitten...

Mijn excuses mocht dit niet geaprecieerd worden...

ps. website is sokker.org
ps2. voorbeeldje van hoe een speler eruit ziet:

Gumberto Bernal, age: 18
value: 166 250 €, wage: 1 350 €
club: FC Pauleta, country: Guatemala
unearthly form, average tactical discipline

weak stamina, hopeless keeper
weak pace, very good defender
formidable technique, weak playmaker
good passing, average striker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb even wat licht onderhoud verwerkt: De titel minder spammerig gemaakt (url eruit ;) ), en je vorige posting verwijderd.

Dit is omdat het niet de bedoeling is dat je in de titel de url verwerkt terwijl de naam veel meer zegt, en ook niet dat iedereen hier z'n naam gaat plaatsen zodat 'ie er sneller in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de site zo bekijk is het een regelrechte hattrick-kloon gemaakt door mensen die niet tevreden over hattrick. Echter dat spel is ook steeds in ontwikkeling. Daarbij wat jij als rede aangeeft dat je gestopt bent met hattrick is juist voor mij een rede dat het spel zo interessant maakt. Als je in de problemen komt omdat de markt in elkaar zakt dan was de beleidsvoering van je club al fout. Dit is een van de realistische factoren van het spel. Maar als het bij sokker ook om vraag en aanbod gaat dan kan het daar net zo goed gebeuren.

Als ik door de spelregels heen belader dan lijken ze wel heel erg op elkaar. Ze zullen als ze hard door blijven groeien dezelfde problemen tegen gaan komen. Ook daar zal je vast wel eens verliezen terwijl het lijkt dat je beter bent dan je tegenstander. Als ik jou post lees en de website bekijk zie ik eigenlijk weinig rede om sokker naast of in plaats van hattrick te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een erg groot deel van de sokker-community komt van hattrick en wil nu niks anders meer dan sokker... Het spel heeft een aantal relevante tov hattrick, maar als je niet geïnteresseerd bent dan vind ik het ebst hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik speel osm
Als ik zo er even snel overheen lees is dit iets geadvanceerder :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een iets grotere uitdaging als OSM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weinig tweakers die sokker spelen blijkbaar.

Ik ben ook met sokker begonnen, puur omdat je bij ht niet zo veel te doen hebt, en ja bij beide spellen hoefde nie echt veel online te zijn.

Sokker is volledig anders dan ht, op het eerste zicht zelfs leuker, ik speel het nu enkele weken.

Het leukste is dat je je tacktiek volledig zelf kan bepalen, dat je random pops hebt, dat je je match volledig live in beeld kunt zien, en zien of je tacktiek daadwerkelijk werkt.

Vind het alleen wat jammer dat er zo weinig info over de trainingssnelheden enzo te vinden is.

Ik speel vanaf dit seizoen in III in ht, en sta nu wel laatste na één match in compo in sokker :)

Ik zou trouwens niet ht stoppen, puur omdat er nog veel groeimarge is, en dat het nu wat intressanter wordt nu ik in III zit :) Sokker komt er bij, maar is wel leuker.
Pagina: 1