OPGELOST, KAN EEN SLOTJE OP
Hallo allemaal,
Mijn moederbord was een tijdje geleden stukgegaan, waarna ik een nieuwe heb gekocht van hetzelfde merk (asus). Ik had ook meteen een nieuwe cpu fan (zalman met fan mate) erbij gekocht. Bij het opstarten geeft de POST check deze fouten weer:
-CPU Fan Error (inmiddels al verholpen door Q fan control, Cassis fan speed en CPU fan speed uit te zetten in de BIOS
-Ultra DMA mode-5, S.M.A.R.T. Capable and Status BAD
onderin staat ook nog:
-no IDE master HDD detected (hij staat namelijk op 4th slave maar heb geen idee hoe ik dat kan veranderen, mijn dvd speler staat namelijk op primary ide master)
Nou ben ik dus van plan om morgen een andere HDD te kopen (WD caviar 320 GB), maar vroeg ik me af of dat het hele probleem wel zou verhelpen, of of ik nog wat anders moet doen?
Ik heb de fan mate op zn aller hoogst gezet, 22650 rpm (37 C in bios), is dat eigenlijk wel nodig?
Is er niks waarmee ik het automatisch zou laten kunnen veranderen, want als ik Q fan control in bios aanzet krijg ik CPU fan error weer?
Nu zie ik net dat ook mijn kast fan uit staatis ook niet de bedoeling denk ik
p.s.: ik heb een 2 dagen geleden vista geinstalleerd en toen gaf hij al aan probeer een andere HDD want deze gaat snel stuk. Paar minuten later ging mn moederbord dood, heeft niks met elkaar te maken neem ik aan?
Nou na deze hele lap tekst ingetikt te hebben ben ik zo brutaal jullie een antwoord op mijn problemen te vragen