Tekst die ik opsla in mijn database wordt plat opgeslagen als UTF-8. Het schrijven ernaartoe werkt prima, alle tekens kan ik er gewoon inzetten.
Maar als ik het nu opvraag wil ik ALLE rare tekens omzetten in HTML entities.
Dat doe ik dan met
Dus ë wordt & euml; en é wordt & eacute;
Maar ik heb ook veel de č. Deze wordt niet omgezet. Deze heeft geen eigen speciaal teken maar heeft & #269;
Ik heb alle documentatie doorgelezen, maar deze tekens krijg ik niet om! Ik heb de volgende functies geprobeerd:
htmlentities
mb_convert_encoding
htmlspecialchars
utf8_encode
etc.
Maar geen enkele werkt, of ben ik er 1 vergeten?
De pagina wordt correct weer gegeven, maar ik wil het gewoon omgezet hebben zodat de validator er niet elke keer over struikelt.
edit: het ziet er naar uit dat GoT het wel goed omzet. Misschien kan een devver kijken welke functie daarvoor gebruikt wordt
Maar als ik het nu opvraag wil ik ALLE rare tekens omzetten in HTML entities.
Dat doe ik dan met
code:
1
| htmlentities($value,ENT_NOQUOTES, 'UTF-8'); |
Dus ë wordt & euml; en é wordt & eacute;
Maar ik heb ook veel de č. Deze wordt niet omgezet. Deze heeft geen eigen speciaal teken maar heeft & #269;
Ik heb alle documentatie doorgelezen, maar deze tekens krijg ik niet om! Ik heb de volgende functies geprobeerd:
htmlentities
mb_convert_encoding
htmlspecialchars
utf8_encode
etc.
Maar geen enkele werkt, of ben ik er 1 vergeten?
De pagina wordt correct weer gegeven, maar ik wil het gewoon omgezet hebben zodat de validator er niet elke keer over struikelt.
edit: het ziet er naar uit dat GoT het wel goed omzet. Misschien kan een devver kijken welke functie daarvoor gebruikt wordt
[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 14-01-2008 21:22 ]