Receiver dolby surround?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Binnekort ga ik een ps3 aanschaffen of zelf een htpc bouwen om mijn hd-content af te spelen. Vooral fims en series in hd. Daar hoort natuurlijk ook een beetje leuk geluid bij. Heb me nooit echt goed verdiept in het dolby surround gebeuren maar na wat zoeken hier op tweakers en het www ben ik toch al wat verder gekomen . Echter is me een paar ding nog niet helemaal duidelijk.

Ik zie al recievers met 1080p beeld ondersteuning. Maar is het nu de bedoeling dat je ook altijd het beeld via de receiver stuurt? Doet dat ding nog iets aan up- of downscaling of voert hij het alleen door? Want de ps3 doet dat namelijk ook al en hoe vaker er iets omgezet wordt des te slechter is dat voor het einderesultaat neem ik aan.

Kan iemand mij iets aanbevelen? Ik ben gewoon op zoek naar een leuk setje voor films en heel af en toe wat audio te beluisteren. Budget +/- 600 euro.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Twanjo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:34:
Maar is het nu de bedoeling dat je ook altijd het beeld via de receiver stuurt?
Dat moet je helemaal zelf weten. Heb jij meerdere HDMI bronnen, en een TV met meer een HDMI input, dan kan het zeer handig zijn. Of je het belangrijk vind zul je toch echt zelf moeten uitmaken.
Doet dat ding nog iets aan up- of downscaling of voert hij het alleen door? Want de ps3 doet dat namelijk ook al en hoe vaker er iets omgezet wordt des te slechter is dat voor het einderesultaat neem ik aan.
Zie specs van de verschillende apparaten. Sommigen doen alleen doorgeven, anderen kunnen upscalen, en weer andere kunnen ook component en S-video naar HDMI omzetten. Ook hier geldt weer: kijk gewoon naar wat je nodig hebt.
Kan iemand mij iets aanbevelen? Ik ben gewoon op zoek naar een leuk setje voor films en heel af en toe wat audio te beluisteren. Budget +/- 600 euro.
Ga eerst eens naar de winkel langs en laat je daar voorlichten, en ga vooral goed luisteren naar de verschillende receivers.

Zie ook Audio en HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.