Toon posts:

[2003] Tijd van VM loopt te snel

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een heel vreemd euvel wat ik zelf nog niet eerder gezien heb en waarvan ik hoop iemand van jullie wel....

Eerst even heel basis mijn omgeving:

Ik draai binnen VMware 6.0 een drietal windows 2003 servers (sp2), te weten:

- DC
- ISA 2006
- Exchange 2003 SP2

Nu heb ik met VMware tools de optie "time synchronization with host...." aangevinkt zodat de windows tijd dus gelijk loopt met mijn host systeem (Windows Vista Ultimate).

Probleem:

De tijd binnen de VM loopt veel te snel, d.w.z. de secondes tikken wel 2 tot 3x zo snel als normaal.
Verder draait de omgeving stabiel en werkt alles naar behoren. Het is alleen erg vervelend omdat mijn eventlogs en andere logging bijv verkeerde tijden initieren :-(

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en zo ja hier een oplossing voor?
Oja ook zonder de optie "time synchronization with host...." hetzelfde probleem.

Mijn dank!
Mischa

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ik ga eens kijken of dit een oplossing is!

Verwijderd

Topicstarter
helaas :-(
Ik heb het artikel gelezen en eerst een nieuwe config.ini aangemaakt (deze bestond nog niet) volgens artikel http://kb.vmware.com/kb/1754.

Toen de volgende regels toegevoegd:

host.cpukHz = "2600000"
host.noTSC = "TRUE"
ptsc.noTSC = "TRUE"

De eerste regel geeft de snelheid dus aan van de processor snelheid (in mijn geval 2600Mhz x 1000), dien ik voor een dual core proc. deze hoeveelheid te verdubbelen? Lijkt me niet gezien ik maar 1 virtuele processor toewijs aan de VM, maar misschien heb ik het mis.

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

puur een gedachte, maar ik herinner me met andere applicaties timingsproblemen die het gevolg waren van dynamische kloksnelheden, zou het eventueel hieraan kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen natuurlijk, maar dat zou dus verholpen moeten zijn met het artikel zoals eerder in dit topic beschreven. Ik ga dadelijk eens in de bios van mijn host kijken of ik iets kan triggeren....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios de optie AMD cool&quiet disabled zodat er geen CPU activiteiten meer ge-managed worden door het systeem en dit lijkt goed te werken!

Ik kijk het even aan, bedankt in iedergeval voor jullie snelle reakties!!!!

Verwijderd

Topicstarter
:-( probleem is toch weer terug! Vanmorgen geconstateerd dat de tijd van mijn VM's twee uur voorliepen op mijn Host.

Even samenvattend wat ik tot nu toe aangepast heb

1. de config.ini file van VMWare aangepast (processor speed)
2. In de BIOS van mijn Host de optie Cool & Quiet disabled
3. Vanmorgen de powersave options aangepast en dan met name de optie welke de processor aan/uit zet. Helaas ook dit zonder resultaat.

Zijn er nog suggesties?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zelfde probleem hier ook gehad,

Na installatie (& reboot server) van de CPU Drivers en AMD Dual-Core Optimizer was het probleem weg.

CPU-Driver: http://www.amd.com/us-en/..._type/utilities/setup.zip
Dual-Core Optimzer: http://www.amd.com/us-en/..._type/utilities/Setup.exe

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Ga ik vanavond thuis maar even proberen dan!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Lijkt me een goede kanshebber.. Voor mij waren die drivers op mijn amd dualcore de oplossing waardoor ik niet meer kon gamen ( battlefield 2 ) na ongeveer een uur. Als ik dan ging pingen naar lokale of internetservers kwamen mijn ping's eerder terug dan dat ik ze stuurde.. oorzaak was het niet synchroon lopen van de 2 cores van de CPU..

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Mijn dank is ook groot ik heb lang lopen zoeken naar een tip maar ik kon niks vinden.

Vmware onder centos met als guest nt4 server op een pentium d dualcore. Even config filetje gemaakt en nt is weer net zo traag als ie hoort te zijn(maar de klok loopt tenminste gelijk)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Sorry voor de topic kick maar ik heb nu VMWare Workstation 6, en die heeft hetzelfde probleem. Ik heb een redhat installatie draaien, maar die gaat echt als een tierelier! Ik bedoel dus minuten ipv seconden gaat hij, en bestanden raken corrupt hierdoor, en programma's werken niet goed.

Ik heb dus een config file gemaakt en dit toegevoegd:
host.cpukHz = "797000"
hostinfo.noTSC = "TRUE"
host.noTSC = "TRUE"
ptsc.noTSC = "TRUE"

Ik heb een AMD Turion 64 x2 1.6GHz, ik heb cpukHz ook al op 1600000 geprobeerd, maar maakt niets uit.

Het rare is dat er een regel boven staat in de config:
prefvmx.allVMMemoryLimit = "251"

Maar als ik die wijzig in VMware dan wordt hij ergens anders opgeslagen want in de config file blijft die gelijk.

Ik denk dat de config file gewoon niet gelezen wordt.

Ik heb stepping tools e.d uitgeschakeld, en zelfs mijn processor op 1,6GHz vast gezet, ook in Task manager de Affinity op 1 CPU gezet, maar niets werkt.

Iemand die een oplossing heeft?
Pagina: 1