Laat ik voorop zeggen dat ik niet veel van mysql afweet, maar dat lezen me ver brengt
ik zit met een probleem dat een Cubecart sinds zaterdag de mysql server laat spiken naar 100% en dan gewoon hangt.
het gaat continue bijdezelfde querie fout, maar ik kan aan de querie zelf niks ontdekken wat er mis gaat.
(Dit is dus geen scripting fout van mijn kant oid, het was van de een op de andere dag stuk)
de bewuste querie die steeds vastloopt :
Hij loopt steeds bij deze querie vast en komt dan niet meer omlaag (99% cpu)
de mysqld log laat niks bijzonders zie.
ik zit met een probleem dat een Cubecart sinds zaterdag de mysql server laat spiken naar 100% en dan gewoon hangt.
het gaat continue bijdezelfde querie fout, maar ik kan aan de querie zelf niks ontdekken wat er mis gaat.
(Dit is dus geen scripting fout van mijn kant oid, het was van de een op de andere dag stuk)
de bewuste querie die steeds vastloopt :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| SELECT DISTINCT a.productId, a.productCode, a.name, a.description, a.image, a.price, a.sale_price, b.cat_name FROM cc_CubeCart_inventory a, cc_CubeCart_category b, cc_CubeCart_order_inv c WHERE a.cat_id = b.cat_id AND a.productId = c.productId AND c.cart_order_id IN (SELECT cart_order_id FROM cc_CubeCart_order_sum WHERE customer_id IN (SELECT customer_id FROM cc_CubeCart_order_sum WHERE cart_order_id IN (SELECT a.cart_order_id FROM cc_CubeCart_order_inv a, cc_CubeCart_order_sum b WHERE a.cart_order_id = b.cart_order_id AND (b.status = 2 OR b.status = 3) AND a.productId = '38')) AND (status = 2 OR status = 3)) |
Hij loopt steeds bij deze querie vast en komt dan niet meer omlaag (99% cpu)
de mysqld log laat niks bijzonders zie.
KPN - Vodafone Ziggo Partner