[Photoshop] Flyer controlleren - afmetingen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.014 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 00:01
Hallo, ik heb eigenlijk gewoon een kleine vraag.

Ik moest voor iemand een flyer maken en ze gaan deze bestellen bij www.flyer.be
Op de site heb ik een PSD file gedownload van het juiste formaat en op die afmetingen de flyer gemaakt.

De PSD file was 2551 x 1252 pixels (300dpi) en dit voor een flyer van 216 x 106 mm (1/3 van een A4 blad). Ik heb alle tekst enzo erop gezet maar nu vraag ik mij af, als ze dat gaan afdrukken of de tekst goed leesbaar gaat zijn... Ik heb voor de belangrijkste tekst 14pt gebruikt, het kleinste is 11pt, is dit genoeg? Gaat dit leesbaar zijn?

Ik heb de voorkant van de folder eens geupload zodat jullie het eventueel zelf eens kunnen bekijken; http://users.pandora.be/sky/Pic/flyer_gewoon.psd

Ik zou niet graag hebben natuurlijk dat ik 25000 flyer bestel en dat de tekst niet leesbaar is.
Reeds bedankt op voorhand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Misschien snap ik je vraag niet, maar als je 'm afdrukt op het uiteindelijke formaat weet je toch of
't leesbaar is?

Ik bedoel, 216 x 106 mm blijft even groot, of jij 't afdrukt, of flyer.be. Toch?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 16:07

Dima_2005

T.net-verslaafde

Normaalgezien zou het leesbaar zijn, maar ik raad aan om toch iets groter te zijn bij de belangrijke dingen, maar het is goed :).
BTW: het is daar een leuke winkel en thnx voor de preview :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 16:53
En dan lijkt me 11pt wat aan de kleine kant, en iid met hem hierboven, druk het gewoon voor jezelf af

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 15:32
Heb hem even uitgeprint en is goed te lezen hoor.

Misschien "biedt trendy herenkleding...casual,steeds apart." en "heeft ook een...verhuur als verkoop." iets vergroten.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 00:01
Ok, bedankt voor de duidelijke reacties, nu kan ik met een gerust hart insturen.
Ik ga wel inderdaad de minimum grote van de tekst vergroten naar 12pt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 13:03
Dat was inderdaad zelf op te lossen zoals deCube heeft gedaan... Gewoon zelf even uitprinten op het juiste formaat... Aangezien je flyer niet groter is dan een A4'tje kan dat dus mooi.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 16:53
Voor de zekerheid hier ook maar afgedrukt, maar 11pt, denk dat 12pt ook nog klein zal zijn, is imho echt te klein. Ik kan het lezen, heb geen bril, maar kan me goed voorstellen dat het voor een hoop belgen :) , maar ook nederlanders :) , moeilijk te lezen zal zijn.

Denk aan je doelgroep.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Besef dat wanneer je tekst als bitmap gaat afdrukken (300dpi) dat het dan bij lange na geen mooie scherpe letter zal worden. 300dpi is goed voor beeld. Voor strakke letter horen ze eigenlijk gewoon vector te zijn en daarom zijn er programma's als Indesign.

Wil je serieus strakke tekst vanuit Photoshop dan komt 1200dpi dichter in de buurt. En dat is met full color bestanden nogal onbegonnen werk. Beter is om gewoon een goed PDFje te genereren vanuit Indesign. Blijft je tekst vector. Overigens, misschien is het wel mogelijk om een PDF te maken vanuit Photoshop waarbij hij de vector data van de fonts bewaard en deze niet omzet naar bitmap. Zou je kunnen proberen, ik geef geen garantie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

OzBoz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:18:
Besef dat wanneer je tekst als bitmap gaat afdrukken (300dpi) dat het dan bij lange na geen mooie scherpe letter zal worden. 300dpi is goed voor beeld. Voor strakke letter horen ze eigenlijk gewoon vector te zijn en daarom zijn er programma's als Indesign.

Wil je serieus strakke tekst vanuit Photoshop dan komt 1200dpi dichter in de buurt. En dat is met full color bestanden nogal onbegonnen werk. Beter is om gewoon een goed PDFje te genereren vanuit Indesign. Blijft je tekst vector. Overigens, misschien is het wel mogelijk om een PDF te maken vanuit Photoshop waarbij hij de vector data van de fonts bewaard en deze niet omzet naar bitmap. Zou je kunnen proberen, ik geef geen garantie.
tjah, weinig aan toe te voegen. Onthou het als volgt:

illustrator : tekeningen, schetsen, tekenwerk
photoshop: foto's bewerken
in design: samenvoegen van tekst en beeld.

Een veel gemaakte fout van beginnende ontwerpers is dat ze denken dat photoshop werkt voor álles. Dat is niet zo. En als je een PSD van photoshop importeert naar indesign kloppen de kleuren weer niet 100%. Dus: foto's opslaan in photoshop als tiff ofzo en dan in indesign je tekst maken en foto's importeren (Ctrl+P). Wat je in InDesign ziet, zul je praktisch ook zo printen/afdrukken (mits je beelden 300 dpi zijn natuurlijk). En tekst opmaken in Photoshop vind ik persoonlijk buitengewoon onhandig.

En vroeger wist ik hoe je een certified pdf kon maken, dan kan het echt niet misgaan! Weet iemand nog hoe je dat doet?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 17-01-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Iedereen roept hier nu wel leuk dat je een PDF moet maken met InDesign dan wel Photoshop en vectorletters - wat ik ook zeker niet wil tegenspreken, want dat zou ik zo ook doen...

Maar die .be flyersite biedt een psd aan. Volgens mij willen ze dan ook een psd terug. Voordat je ze dus een PDF opstuurt zou ik even informeren. Ze zullen er vast gelukkig mee zijn (fonts embedded, transparency geflattend, ik noem maar op) maar toch.. er is vast een reden waarom ze een PSD willen - terwijl je zo gemakkelijk vanuit Photoshop hun PSD als PDF kan opslaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 18-01-2008 10:01 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 205325 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:34:
En vroeger wist ik hoe je een certified pdf kon maken, dan kan het echt niet misgaan! Weet iemand nog hoe je dat doet?
Met PitStop in de regel.. maar das een wat dure oplossing volgens mij :) En een PSD aanleveren voor drukwerk.. sja.. het zijn dan misschien Belgen, maar dat is wel erg vreemd. Met een A6 flyer nog wel te doen, maar wil je met een 70x100 poster ook niet hebben lijkt me ;)

[ Voor 21% gewijzigd door OzBoz op 28-01-2008 18:39 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1