Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gestopt met studie, melden op CV?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik had een vraagje over m'n CV (ofjah, over een CV in het algemeen).
Ik ben vandaag gestopt met m'n studie op de TU in Eindhoven. Ik had eerst HTS Werktuigbouwkunde gedaan, succesvol afgerond, en wilde verder aan de TU/e met een Master Automotive Engineering. Om dit te kunnen volgen moet je een schakeljaar volgen (vakken uit de bachelor en een aantal master vakken).
Dit schakeljaar moet je redelijk succesvol afsluiten (in een half jaar 5 vakken van de 7 halen), helaas heb ik niet voldaan aan die laatste eis, en ben ik dus gestopt (ik zag het zelf al een beetje aankomen). Nu begin ik over 2 of 3 weekjes weer op de HTS, maar dan Autotechniek, studie duurt 2 jaartjes (ik ben pas in september 21 geworden, dus nog te jong om te werken :+).
Nu vroeg ik mij af of het slim is om op je CV te zetten dat ik een half jaartje op de TU heb gezeten. Ik weet het zelf niet.
Ik had als pluspunten dat je zowiezo verder wilde dan alleen het HBO.
Als minpunten dat je niet geschikt ben voor het WO en misschien mindere groeikansen hebt?
Wat denken jullie er van?

Vaak bu'j te bang!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

Onbekend

...

Een werkgever zal anders wel vragen van wat je dat halve jaar "hebt uitgespookt".

Je hoeft het natuurlijk niet te vermelden, maar je kan gewoon aangeven dat de TU niet echt jouw studie was.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als je het er niet opzet staat er een gat in je CV, daar ga je geheid vragen over krijgen bij een sollicitatie.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nvidiot schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:44:
Als je het er niet opzet staat er een gat in je CV, daar ga je geheid vragen over krijgen bij een sollicitatie.
Vaak is dat beter dan het op je CV te zetten. Ik zou het er zelf niet op zetten en vervolgens bij vragen uitleg geven. Dan kun je het ook in eigen bewoordingen doen, zonder dat de werkgever vooraf al een (wellicht verkeerde) indruk heeft.

Stoppen met je studie is niet per definitie slecht, maar ik ben van mening dat je alleen relevante zaken op je CV moet zetten. Net als mensen die op hun CV vermelden dat batminton hun hobbie is bijvoorbeeld. ;) Een half propedeusejaar is niet relevant genoeg denk ik. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:49
Ik snap niet echt vanwaar de angst om "een gat in je CV" te hebben, en dat er mensen zijn die het normaal vinden dat je dan piekfijn aan je werkgever moet uitleggen wat je in die tijd hebt "uitgespookt"? Heeft hij toch geen zaken mee?
Zo lijkt het echt alsof een mens verplicht is om 40 jaar onafgebroken te werken, en dan ook nog 40u per week zonder fout.
De maatschappij zit raar in mekaar imho.

[ Voor 4% gewijzigd door phobosdeimos op 14-01-2008 19:07 ]

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Ok, je hebt dus een paar vakken gehaald, vraag cijfers van die vakken op, met wat ze inhouden.
Dit kun je dan eventueel als extra in ja CV zetten....
Hoe en waarom je ze gevolgd hebt, laat je buiten beschouwing.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Een gat in je cv kun je leuk dichten door enkel in jaren te werken mbt je studie maw van 2004-2008 HtS etc, 2008-2010 bv HtS iets anders, ondanks dat je ertussen nog een half jaartje verknoeid hebt. Ik zou wel nooit vermelden dat je de TUe niet gehaald hebt vanwege dat een werkgever dan kan denken dat je niet voldoende capaciteit hebt.

• -tom-562
Ja, dat kan opzich ook, zeggen dat ik 6,5 jaar de HTS heb gedaan ofzo.
Ik ga ook eens een mailtje sturen naar m'n studiebegeleider, wat die ervan denkt

Vaak bu'j te bang!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 14:14

FlyEragon

Alien Monkeys

Je moet nooit informatie achter houden, ooit komt het toch aan het ligt en beter nu dan later. Vermeld bij eventuele sollicitaties dan wel waarom de TU je niet lag. Motivatie problemen etc..

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb zelf een 'gat' van een jaar op mijn C.V., nu inmiddels meerdere keren gesolliciteerd en nooit per direct er vragen over gehad. Ik heb het gat juist gebruikt om te controleren of mijn C.V. gelezen was. Nooit of vluchtig dus.

Het ligt er natuurlijk waar je solliciteert. Op het moment dat je vooropleidingen en werkervaring goed zijn, zal er niet meer naar je C.V. worden gekeken, maar per direct overgestapt worden op andere dingen. Tenminste, dat is hoe ik het zie/ervaren heb.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

21 te jong om te werken? :/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Ik zou de behaalde vakken als cursus noemen op je CV. Door de studies samen te trekken verpest je weer dat je de eerste studie in 4 jaar hebt gedaan, wat opzich ook veel waarde op een CV kan hebben.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb ook een half jaar op de universiteit gezeten en ben er ook mee gestopt omdat het niet mijn ding was.
Ik vermeld het wel op mijn c.v. ( Als in dat ik er gezeten hebt alleen niet erbij vermeld dat ik een diploma heb, en dus niet expliciet dat ik gestopt ben ). Bij een sollicitatie gesprek leg ik gewoon uit waarom ik er mee gestart en gestopt ben als ze er om vragen. In het half jaar dat ik er gezeten heb heb ik wel nuttige dingen geleerd en dus denk ik wel dat het een (kleine) meerwaarde heeft.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Vermeld alleen relevante dingen op je CV. Als je vindt dat het half jaar TU toegevoegde waarde is geweest voor jou moet je het zeker noemen. Zou ik het wel even toelichten in je sollicitatiebrief.

Als je eigenlijk weinig hebt opgestoken van dat half jaar, of dat je onderwerpen hebt geleerd die je helemaal niet interessant/nuttig vindt. Lekker weglaten op je CV.

Naar een half jaartje meer of minder kijkt een bedrijf toch niet zo. Denk dat je geen verkeerde keuze kunt maken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

-tom-562 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:42:
Ja, dat kan opzich ook, zeggen dat ik 6,5 jaar de HTS heb gedaan ofzo.
Ik ga ook eens een mailtje sturen naar m'n studiebegeleider, wat die ervan denkt
offtopic:
Je bent nu 21 en heb 6 jaar over je HBO gedaan. Met HBO begonnen op je 15e?

Dat halfjaartje lijkt me inderdaad geen groot gat. Alleen al omdat je niet de eerste zou zijn die na de studie een paar maanden wil reizen oid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb ook een onvoltooide WO studie vermeld op mijn CV. Aangezien de studie wel om mijn vakgebied draait leek mij dat het beste.
Op mijn sollicitatiegesprek werd ik er dan ook naar gevraagd. Toen heb ik helder uitgelegd hoe-en-wat en was er niets aan het handje. :)

Het hangt er maar vanaf hoe relevant je onvoltooide opleiding is en wat voor redenen je had om het te beëindigen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
ik heb 2 onvoltooide HBO opleidingen op mijn CV staan, als ik die weg zou laten heb ik , ehm , helemaal niets. :+
Toen ik op mijn huidige baan solliciteerde, op HBO niveau, moest ik dit wel mondeling toelichten.
Toen ik aangaf dat mijn resultaten wel goed waren gedurende de tijd dat ik HBO deed,
hebben ze mijn niveau toch als voldoende beoordeeld.

- Maar je maakt wel wat mee! -

• -tom-562
F_J_K schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:23:
[...]
offtopic:
Je bent nu 21 en heb 6 jaar over je HBO gedaan. Met HBO begonnen op je 15e?

Dat halfjaartje lijkt me inderdaad geen groot gat. Alleen al omdat je niet de eerste zou zijn die na de studie een paar maanden wil reizen oid.
Nee, op m'n 16e zat ik op het HBO (vroege leerling), maar intotaal zou ik 6,5 jaar over de HTS doen (4+2 + half jaar TU, als ik dat zou doen dan).
Bedankt iig allemaal voor de tips. Ik heb er zeker wel wat van geleerd, op de HTS was ik aardig "lui" geworden (dwz rekenen met rekenmachine etc), ik heb er zeer zeker wat van opgestoken, bv dat ik nu wat "abstracter" kan denken

Vaak bu'j te bang!

• riddles
  • Laatst online: 26-05 15:33
Bij een half jaar moet je je afvragen of er wel een gat in je cv komt. Bijvoorbeeld:
2003 - 2007 HTS WerktuigBouw
2008 - 2009 HTS Autotechniek
Je hoeft in je CV echt niet per maand te verantwoorden wat je gedaan hebt, zeker niet bij studies en opleidingen e.d.

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:47
Op mijn CV stata het volgende:
- 1988 VWO
1988-1989 TU, elektro
1989-1993 HTS, elektro

Dit omdat ik al na een paar maanden door had dat de TU niks voor mij was. Nu heb ik maar 1x echt gesolliciteerd, in 1995, maar aangezien ik op detacheringsbasis werk wordt mijn CV toch wel om de paar jaar ween boven water getoverd voor een intake voor een volgend project. Meestal wordt er niets over gevraagd: een paar keer wel en toen heb ik ook uitgelegd dat ik meer praktisch dan theoretisch ben ingesteld. Voor de mensen die er wat over vroegen was het meer een soort opening van het gesprek dan dat ze me er daadwerkelijk op aankeken ofzo.

• hypz
  • Laatst online: 09-10 10:47
Ik ben na 3/4 propedeuse jaar ook mijn hbo informatica gestopt., heb dit gewoon als jaar op mijn cv staan

2002-2006 MBO niv. 4 ICT Diploma
2006-2007 HBO propedeuse jaar Gevolgd

Geen gat te vinden, en dat kun je ook wel met een half jaar studie doen imo. Als ze mij vragen waarom ik gestopt ben vertel ik ze gewoon eerlijk dat ik er aan toe ben om verder te gaan met mijn leven, en graag aan het werk wil en dat ik het niet zag zitten om nog 3 jaar thuis te blijven wonen en op school te blijven.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:53
n4m3l355 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:12:
Ik zou wel nooit vermelden dat je de TUe niet gehaald hebt vanwege dat een werkgever dan kan denken dat je niet voldoende capaciteit hebt.
Dat vind ik persoonlijk natuurlijk onzin. Als jij voor een baan solliciteert op HBO niveau, dan kan de werkgever je er toch niet op afrekenen dat jij je half jaartje TU niet gehaald hebt? Je hebt tenslotte al je HBO diploma op zak!

Verwijderd

Ik zet alles er gewoon eerlijk op. Als ze achteraf horen dat je dingen achtergehouden hebt kijken ze je toch met een scheef gezicht aan.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sypheron schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:14:
Dat vind ik persoonlijk natuurlijk onzin. Als jij voor een baan solliciteert op HBO niveau, dan kan de werkgever je er toch niet op afrekenen dat jij je half jaartje TU niet gehaald hebt? Je hebt tenslotte al je HBO diploma op zak!
Helemaal mee eens. Mijn huidige werkgever maakte er ook helemaal geen probleem van :) Tenzij je natuurlijk solliciteert op een baan op WO niveau. Maar dat is een heel andere situatie, want dan moet je inderdaad zien te bewijzen dat je het wél kunt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ach, met het woord "relevante" bij werkervaring en opleiding kom je een heel eind.

Ik heb in 1998 WO informatica en na 6 maanden nog 6 maanden HBO Werktuigbouw gedaan. Inmiddels werk ik in een totaal andere sector. Op m'n CV is het nu gewoon 1998 WO informatica, jaar werk, 4 jaar HBO (afgerond) 2 jaar master (niet afgerond met reden) en de relevante werkervaring (drie werkgevers).

Ik heb ook 8 bijbanen gehad, maar op een na waar ik vier jaar werkte en inhoudelijk ook boeiend werk deed, zet ik die er niet gespecificeerd op. Totaal niet relevant dat ik bij Scoot aan dronken mensen midden in de nacht dronken mensen aan een taxi hielp :P.

Ik zou trouwens niet gaan liegen! Dus niet je opleiding verlengen tot 6,5 jaar als dat niet zo is!

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 16-01-2008 10:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

phobosdeimos schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:06:
Ik snap niet echt vanwaar de angst om "een gat in je CV" te hebben, en dat er mensen zijn die het normaal vinden dat je dan piekfijn aan je werkgever moet uitleggen wat je in die tijd hebt "uitgespookt"? Heeft hij toch geen zaken mee?
Zo lijkt het echt alsof een mens verplicht is om 40 jaar onafgebroken te werken, en dan ook nog 40u per week zonder fout.
De maatschappij zit raar in mekaar imho.
Bliep? Ik vind dat als werkgever toch heel erg relevante informatie. Iemand die in 3 jaar studeren en dan stoppen niet eens een P heeft gehaald (zoals ikzelf :) ) mag toch best even uitleggen waarom dat niet lukte. Kon ie het niet (niveau), had ie geen zin meer (motivatie) of waren er familieomstandigheden of andere redenen? Als een werknemer niet bereid is dat te vertellen ga ik uit van 1 van de eerste 2, en neem ik dat mee in mijn oordeel. Of je het leuk vindt of niet, een werkgever gaat een langdurige overeenkomst met jou aan, en moet een zo compleet mogelijk plaatje hebben voordat ie kan inschatten of hij dat met jou wil, en hoeveel je dan waard bent. Slecht gemotiveerd volk heb ik niet nodig, en als je het niveau van de universiteit niet haalde schaal ik 'm in op HBO tenzij ik andere redenen krijg om hoger te plaatsen. En die informatie moet ik toch echt allemaal van jou als sollicitant krijgen.

Ik heb zelf gewoon op m'n CV staan dat ik van 1996 tot 1999 op de TU/e heb gezeten. Tot op heden heeft iedere werkgever daarover terecht vragen gesteld, omdat het wel opvalt dat er vervolgens geen diploma bij staat en je niet in 3 jaar kan afstuderen. En tot op heden heb ik daar altijd een meer dan bevredigend antwoord over kunnen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 16-01-2008 13:58 ]

Professionele website nodig?

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:49
curry684, ik bedoelde niet echt gaten die veroorzaakt zijn door het opgeven van een studie.
Ik ben tot mijn 23e naar school gegaan, en heb daardoor een A.S.O. (NL: VWO denkik), hogeschool bachelor en universitair master diploma op zak. Geen enkel vak moeten overdoen.
Ik heb het meer over gaten in je carriëre. Wat als ik nu beslis dat ik een jaartje wil gaan reizen?
Of gewoon een jaartje bezinnen, beetje vanalles doen?
Ik heb een hekel aan het idee dat je 40 jaar onafgebroken 40u per week moet werken, en anders word je scheef bekeken.

• curry684

curry684

Maar dat zegt toch ook niemand?

Voor een werkgever is het logisch om vraagtekenen te plaatsen als jij bijv. van 2003 tot 2005 niet gewerkt hebt, wellicht zat je toen wel financieel aan de grond, of wil je een criminele carriere verzwijgen, of had je een burnout, of weet ik het. Als jij gewoon toen een jaartje reizen of bezinnen nodig had om weer energie te krijgen voor een paar jaar hard werken, waarom zou die werkgever jou dat kwalijk nemen? Waarom zou iedere vraag op een sollicitatiegesprek er enkel op gericht zijn om je af te wijzen?

Wederom, bedenk altijd dat een werkgever een bindender constructie met jou als werknemer aangaat dan andersom: hij kan je na je proeftijd nauwelijks meer lozen, dus hij moet vantevoren weten dat ie een goede keuze maakt. En die maak je nu eenmaal ook op basis van wat voor persoon iemand is, hoe ie in elkaar zit, of ie goed kan samenwerken met z'n team etc. etc. etc.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
curry684 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:52:
Waarom zou iedere vraag op een sollicitatiegesprek er enkel op gericht zijn om je af te wijzen?
Veel mensen denken dat ten onrechte echter wel. Toen mijn vriendin ging solliciteren zei ze ook dat ze bang was voor "strikvragen" waarop ze het foute antwoord zou geven.

Ik ben van mening dat je tijdens een sollicitatie geen "foute" antwoorden kunt geven ( Liegen even buiten beschouwing gelaten ;) ), een sollicitatie gesprek is gewoon een kennismakingsgesprek waar je zowel als werkgever als als werknemer beslist of je met elkaar verder wilt.
(Al is jezelf goed presenteren natuurlijk wel belangrijk om een kans te maken op een goede baan)

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 16-01-2008 15:37 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rwb schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:36:
Veel mensen denken dat ten onrechte echter wel. Toen mijn vriendin ging solliciteren zei ze ook dat ze bang was voor "strikvragen" waarop ze het foute antwoord zou geven.
Dat hebben heel veel mensen ja. Ook mijn vriendin :+ Compleet onterecht inderdaad. Ze snappen vaak niet dat een sollicitatiegesprek er voor beide kanten is, in plaats van alleen voor het bedrijf. Misschien komt het omdat ze het vergelijken met een mondeling op school? :P

mijn vriendin heb ik weten te overtuigen ;)

• curry684

curry684

rwb schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:36:
[...]

Veel mensen denken dat ten onrechte echter wel. Toen mijn vriendin ging solliciteren zei ze ook dat ze bang was voor "strikvragen" waarop ze het foute antwoord zou geven. Ik ben van mening dat je tijdens een sollicitatie geen "foute" antwoorden kunt geven ( Liegen even buiten beschouwing gelaten ;) )
Inderdaad, zolang je maar de waarheid spreekt is alles gewoon 'food for thought' voor de HRM, PF of directeur die je toevallig voor je neus treft, en welke waarde hij waaraan hecht. Ik stel zelf als werkgever wel strikvragen, maar daarbij boeit de correctheid van het antwoord me minder dan niets: ik wil je horen denken over een rotvraag en zien dat je het inzicht hebt wat ik in je zoek. De feitjes leer je wel on the fly in het algemeen, het gaat mij erom te achterhalen dat je het kunt, of je het kent is secundair.
een sollicitatie gesprek is gewoon een kennismakingsgesprek waar je zowel als werkgever als als werknemer beslist of je met elkaar verder wilt.
Exact, je gaat een relatie aan die je per week zomaar meer tijd kan bezighouden dan die met een levenspartner, en je hebt verbazend weinig tijd om te besluiten of je wel goed bij elkaar past. Dan is het wel noodzaak om keihard gerichte vragen stellen :)
(Al is jezelf goed presenteren natuurlijk wel belangrijk om een kans te maken op een goede baan)
Ook maar tot grenzen. Uiterlijk en kleding maken in de praktijk weinig uit tenzij er een overvloed aan capabele sollicitanten is. De belangrijkste punten waar je op moet letten zijn zelfvertrouwen en dat je aan alle kanten uitstraalt dat je die baan wil hebben en hem goed kan invullen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
curry684 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Ook maar tot grenzen. Uiterlijk en kleding maken in de praktijk weinig uit tenzij er een overvloed aan capabele sollicitanten is. De belangrijkste punten waar je op moet letten zijn zelfvertrouwen en dat je aan alle kanten uitstraalt dat je die baan wil hebben en hem goed kan invullen.
Bij jezelf presenteren hoort natuurlijk ook niet alleen uiterlijk en kleding. Ook zelfvertrouwen tonen e.d. hoort bij presenteren. Nou moet je je natuurlijk niet heel anders voor gaan doen dan je bent, want dan val je later nog wel weer door de mand.

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 16-01-2008 16:29 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

curry684 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:15:
[...]

Ik stel zelf als werkgever wel strikvragen, maar daarbij boeit de correctheid van het antwoord me minder dan niets: ik wil je horen denken over een rotvraag en zien dat je het inzicht hebt wat ik in je zoek. De feitjes leer je wel on the fly in het algemeen, het gaat mij erom te achterhalen dat je het kunt, of je het kent is secundair.
Moah het inzicht het inzicht. Als ik een vraag stel over ontwikkelpunten (of slechte eigenschappen, ik prefereer het beestje bij de naam noemen), dan is er maar een slecht antwoord: "die heb ik niet". Voor de rest vind ik het wel een geinige vraag omdat je dan wise-ass antwoorden kan krijgen over zon mooi vierkantje kernkwadranten of mensen die vertellen over hoe ze zich ontwikkelen. Sommige zijn dan ronduit rechtdoorzee.

Ik prefereer die laatste, maar ik vind niet dat de sollicitant moet raden wat ik van hem wil horen op een strikvraag ;). Een beetje laten zweten (mits nodig voor de functie) kan geen kwaad :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Hoi Tom,

*knip*, graag geen werving via het forum.

mvgr Kenneth

[ Voor 54% gewijzigd door F_J_K op 29-05-2008 17:52 ]

Verwijderd

Ik heb 3 jaar industrieel productontwerpen gedaan en daar dus mijn propedeuse gehaald. Ik vermeld dat wel op mijn CV omdat ik daar onwijs veel heb geleerd op het gebied van idee-generatie en andere ontwerpmethodes. Die ontwerp lessen krijg ik niet op mijn huidige multimedia opleiding maar komen zeker van pas als ik met multimedia het bedrijfsleven in ga. Ook heb ik daar ergonomie, knoppologie en doelgroepanalyses gehad, allemaal op een heel ander niveau dan ik nu krijg.
In mijn geval wil het zeggen dat sommige onderdelen van beide opleidingen overlappen en elkaar aanvullen. Ik mag de opleiding dan niet voltooid hebben, maar ik kan zeker simpele producten ontwerpen zonder problemen.

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 23:09
Joh zo heb ik dat ook heb ook mn HBO niet afgerond maar er wel opgezet. Dat zegt iets over jouw maar je komt voor jezelf er wel goed achter wat je precies zoekt en wil in je werk. En dat kun je dan vaak mooi verwoorden als ze daar naar vragen. En aangezien je leert is het nooit mis om die opgedane kennis al was het maar voor eventjes... er op te zetten!

Als je later weer andere keuzes maakt is dat weer een mooie opvulling niet iedereen zn CV is hetzelfde ;) Die bouw je langzaam op niet !

Ik ben ook 21 en ik zeg ook pak je studiekansen !

Enjoy the joy

Pagina: 1