Memorystick formatteren naar bruikbaar mac formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 22:52
Het volgende, ik heb een sony memorystick van 1 gig die fat32 geformatteerd is. Als ik via mn mac een bestand er op zet, en deze even later weer verwijder, dan neemt het geheugen van de memorystick af met de grootte van het betreffende bestand. De enige manier om hem dan uiteindelijk weer helemaal leeg (en dus om en nabij 1 gig) te krijgen is door de stick te formatteren onder windows.
Nu vraag ik me dus af hoe en naar welk formaat ik de stick moet formatteren zodat ie onder leopard gewoon werkt zoals het hoort, en dus geen geheugenverlies heeft.
Heb alle formaten waar naar windows kan formatteren al geprobeerd, zonder succes..

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Sappa schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:13:
Het volgende, ik heb een sony memorystick van 1 gig die fat32 geformatteerd is. Als ik via mn mac een bestand er op zet, en deze even later weer verwijder, dan neemt het geheugen van de memorystick af met de grootte van het betreffende bestand. De enige manier om hem dan uiteindelijk weer helemaal leeg (en dus om en nabij 1 gig) te krijgen is door de stick te formatteren onder windows.
Nu vraag ik me dus af hoe en naar welk formaat ik de stick moet formatteren zodat ie onder leopard gewoon werkt zoals het hoort, en dus geen geheugenverlies heeft.
Heb alle formaten waar naar windows kan formatteren al geprobeerd, zonder succes..
Na het verwijderen je prullenbak leegmaken en je hebt gewoon weer de beschikking over de volle capaciteit.

Verwijderd

haha geweldig die simpelheid, ik zat ook al heel uitgebreid te denken..

denk ook dat de oplossing van orillion de goede is :)

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 22:52
Top! Bedankt, had ik echt niet aan gedacht, problem solved!