8800GT geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 09:06
Hoi,
Ik heb sinds vandaag een Jetway 8800gt, de rest van mij systeem specs zijn:
P5N-e SLI
Hiper type-R 580watt modulair
C2D E6600 @ stock (2,4ghz)
2gb ddr2 ram

Ik had eerst een 8800gts 320mb en heb nu de 8800gt er in gestopt. Ik was van plan de drivers zo snel mogelijk te veranderen (draait nu nog met verouderde GTS drivers). Wanneer ik de pc start begint alles te draaien, dus ook de fan van de videokaart, maar het beeldscherm geeft geen beeld en krijg de waarschuwing: check signal cable. Ook piept de PC nog 4 keer, 1 keer lang en 3 keer kort.
Ik heb alle aansluitingen nog eens gecontrolleerd en alles zat goed vast.
Ik ben van plan om morgen naar de lokale PC boer te gaan om te vragen of ze de kaart in een andere pc willen testen, maar ben benieuwd of ik voor die tijd nog iets kan controleren. Ik heb op het moment geen ander pc of videokaart thuis om te testen. Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, zo niet, dan hoor ik het wel.

bvd.

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 14-01-2008 18:14 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• qizu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03 18:17
uhm dit heb ik ook gehad alleen dan na het OCen ik zou je mb battery er 30 sec uit halen en er terug in stoppen. dat hielp bij mij maja met iets totaal anders. ik denk dat je anders eerst je gts er weer in moet stoppen en drivers verwijderen en opnieuw probeeren. of je hd leeg halen maja geen idee hoe je dat nu wilt doen

[ Voor 10% gewijzigd door qizu op 14-01-2008 18:29 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

aicaramba schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:12:
Ook piept de PC nog 4 keer, 1 keer lang en 3 keer kort.
Dit heeft duidelijk te maken met de videokaart die niet gevonden wordt, of waar problemen mee zijn. Heb je de kaart er al even een keer opnieuw ingezet? Zijn de evt. extra stroomkabels verbonden?
Schoonblazen van het slot wil ook nog wel eens helpen.

edit:
@ bovenstaande; als het aan de drivers lag, kon de pc wel opstarten tot voor Windows. Blijkbaar komt hij nu niet eens voorbij de bios. Dus aan drivers kan het niet liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 14-01-2008 18:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

aicaramba schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:12:
Ik heb alle aansluitingen nog eens gecontrolleerd en alles zat goed vast
Heb je ook je videokaart nogges goed aangedrukt in het pci slot?

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05-2025
@ hierboven: pci-e :P

Misschien heeft je moederbord geen ondersteuning voor die videokaart? je moet namelijk volgens mij een bepaalde versie van pci-e hebben (meende iig 1.0a ofzo, of 1.1, 2.0 mag natuurlijk ook). Ik weet niet of dat dit soort problemen oplevert. correct if i'm wrong dus.

• aicaramba
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb de kaart nog s n keer goed aangedrukt. Ook de power connector (6pins )zit er aan. Ik zal hem er dadelijk nog eens uithalen, in het pci-e slot blazen en er opnieuw indoen. Helaas heb ik de gt pas gekocht toen ik de GTS had verkocht (wilde niet teveel te hoeven bijleggen), dus kan ik de GTS er niet opnieuw indoen.
Weten jullie misschien ofdat dit persé aan de videokaart ligt, of kan het ook aan het moederbord liggen (kleine kans, maar toch)?

Edit@ hierboven :P
Volgens mij heeft dit moederbord 'n 1.0a (miss vergis ik me en was het 1.1)

[ Voor 26% gewijzigd door aicaramba op 14-01-2008 18:40 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

aicaramba schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:38:
Weten jullie misschien ofdat dit persé aan de videokaart ligt, of kan het ook aan het moederbord liggen (kleine kans, maar toch)?
Het slot zou inderdaad ook kapot kunnen zijn ja. De enige manier om dat uit te sluiten is jouw nieuwe videokaart testen in een andere pc en een ándere videokaart testen op jouw moederbord. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• aicaramba
Zou ik de kaart in het 2de pci-e slot kunnen stoppen om te testen of het aan het moederbord ligt? of werkt dat zo niet?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

aicaramba schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:47:
Zou ik de kaart in het 2de pci-e slot kunnen stoppen om te testen of het aan het moederbord ligt? of werkt dat zo niet?
Ik heb daar eerlijk gezegd geen ervaring mee, maar als het hetzelfde type slot is kan het geen kwaad lijkt me. Maar misschien is het beter dat iemand anders dat ook nog even verifieert voordat je het uitprobeert :)

• qizu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03 18:17
zo iets heb ik dus ook ik heb ook 2 pci-e sloten maar hij kan maar in 1 tje want de andere is voor cross fire en daar zit een klein kaartje in met ati crossfire blabla. ik heb zelf een 7900 gt

• aicaramba
Heb de kaart er uit gehaald. n keer door het pce-i slot geblazen en opnieuw ingedaan..
Ik krijg zowaar beeld en zit nu in windows.. Ik ga nu de drivers (un)installeren. Ik zal later nog updaten of dat hij goed werkt. Alvast bedankt iedereen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

aicaramba schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:57:
Heb de kaart er uit gehaald. n keer door het pce-i slot geblazen en opnieuw ingedaan..
Ik krijg zowaar beeld en zit nu in windows.. Ik ga nu de drivers (un)installeren. Ik zal later nog updaten of dat hij goed werkt. Alvast bedankt iedereen.
Hartstikke mooi :) Draai voor de zekerheid even 3dMark een aantal keer, zodra je Windows erop hebt staan. Laat die kaart maar even zweten, dan heb je nog wat meer zekerheid.

• aicaramba
Ik ga later nog wat testen idd. Fan speed aanpassen (natuurlijk), en met stressprogramma's ff laten werken om de temps te weten. 1st 3dmark06 run @1280x1024 no AA: 10162
Had verwacht er iets van 10500 te halen ofzo.. dus komt aardig in de richting :)
Crysis 25/30fps op high dx9, dus dat zit wel ongeveer goed denk ik, aangezien ik niet zo'n hoog geklokte processor heb.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 14-01-2008 22:14 ]

Pagina: 1