nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:16
Beste tweakerts,

Mijn Logitech MX518 (heerlijke muis IMO) is helaas overleden, nu ben ik naarstig op zoek naar een nieuwe, maar ik heb een aantal eisen:

ik wil:

- bluetooth of kabel (geen usb dingetje)
- scrollwiel (die business modellen van logitech zijn wel lekker voor grote excel bestanden) en die evt. links en rechts kan scrollen, zoals de G9/G7
- minimaal linker, rechter muisknoppen, 1 bovenopen en bij de duim ook.

dan de moeilijke keuze:

ik werk veel op bed, luiwammessen en werken tegelijk. Daarom wil ik natuurlijk geen balletje in mn muis :+ maar ik weet niet of laser ook zo goed werkt.. heeft iemand aanraders? en ik heb geen muismat/boek en dergelijke.

wat meot het dus worden? iemand ervaringen?

you had me at EHLO

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Beetje zoekwerk kan geen kwaad natuurlijk. Wat is er mis met de G9 dan? En ff zoeken op laser+muis+gamen en je bent klaar, dus die andere vraag is met zoekwerk ook wel te beantwoorden.

PSN: djmurcielago

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Een laser muis werkt beter op ongelijke ondergronden en is precieser als een optical muis. Heb zelfd de G5. Ben er zeer tevreden mee, alleen deze voldoet niet aan jouw eisen.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• sjongenelen
Murcielago schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:07:
Beetje zoekwerk kan geen kwaad natuurlijk. Wat is er mis met de G9 dan? En ff zoeken op laser+muis+gamen en je bent klaar, dus die andere vraag is met zoekwerk ook wel te beantwoorden.
de prijs

en ik weet dus niet of laser voor mij voldoet (mijn optical MX518 deed het wel, maar ik weet niet hoe laser werkt op zo'n oppervlak)

you had me at EHLO

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

later werkt beter ;) succes :)

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:41
Staar je niet blind op de DPI of wel of niet laser.
Dat is net zo relevant als "how big is my E-peen".

Bekijk bijvoorbeeld dit eens: http://www.esreality.com/...ongpost&id=1300293&page=5

De tracking van een muis staat vooralsnog los van het aantal dpi.

De G5 bijvoorbeeld heeft tracking issue's bij hogere beweeg snelheden.
Bedenk voor jezelf waar je het voor gebruikt en lees veel reviews!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt nou niet echt hoogstaande eisen. Linker en rechter muisknop heeft elke muis :P Ik snap alleen niet waarom je geen draadloze usb-muis wilt :? Een muis met draad vind je kennelijk wel goed, terwijl die ook een usb-poort in beslag neemt. En als het je gaat om het batterijverbruik dan slaat het nog steeds geen hout, want een bluetooth-muis moet ook opgeladen worden.

Ik zou gewoon naar een mediamarkt oid gaan en alle muizen die ze daar hebben uitgestald zelf vasthouden. Dat is de enige manier om te kijken of je hem geschikt vindt. Als je op meningen van anderen afgaat dan vindt de een een zware muis fijner dan een lichte, de ander een ergonomisch gevormde beter dan een symetrische, een ander heeft weer grote handen etc. etc.. Qua sensor zit je met een laser echt wel goed, dus dat is niet echt een issue.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:02

HaTe

haat niet

Palomar schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:17:
Je hebt nou niet echt hoogstaande eisen. Linker en rechter muisknop heeft elke muis :P Ik snap alleen niet waarom je geen draadloze usb-muis wilt :? Een muis met draad vind je kennelijk wel goed, terwijl die ook een usb-poort in beslag neemt. En als het je gaat om het batterijverbruik dan slaat het nog steeds geen hout, want een bluetooth-muis moet ook opgeladen worden.

Ik zou gewoon naar een mediamarkt oid gaan en alle muizen die ze daar hebben uitgestald zelf vasthouden. Dat is de enige manier om te kijken of je hem geschikt vindt. Als je op meningen van anderen afgaat dan vindt de een een zware muis fijner dan een lichte, de ander een ergonomisch gevormde beter dan een symetrische, een ander heeft weer grote handen etc. etc.. Qua sensor zit je met een laser echt wel goed, dus dat is niet echt een issue.
Bluetooth heeft hogere data snelheid.. daarom denk ik :)

En ik dacht altijd dat optisch en laser het zelfde was. Maar de G5 en G7 zijn toch ook geen laser muisen? Als dat zo is, dan is de MX518 dat toch ook? (Heb ik ook en is echt heel super fijn)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• sjongenelen
HaTe schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:56:
[...]

En ik dacht altijd dat optisch en laser het zelfde was. Maar de G5 en G7 zijn toch ook geen laser muisen? Als dat zo is, dan is de MX518 dat toch ook? (Heb ik ook en is echt heel super fijn)
nee, alleen g7 en g9 zijn laser uit de g reeks :) optisch werkte idd prima :) en de reden dat ik geen usb wireless ding wil is dat het in de weg zit, gevoelig is, lagere data snelheid en dat ik het kwijt kan raken :)

de razor deathadder en de MS WMO zijn wel erg prima, de mx510 en mx518 ook

de razor's zijn best prijzig trouwens..

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 14-01-2008 20:44 ]

you had me at EHLO

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:13

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

J.E.T schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:10:

De G5 bijvoorbeeld heeft tracking issue's bij hogere beweeg snelheden.
Bedenk voor jezelf waar je het voor gebruikt en lees veel reviews!
Kan er hier niks van merken anders met mijn g5. en speel toch echt veel games met hoge muis beweeg snelheden.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• sjongenelen
ik denk nu dat het de A4Tech X-750BF gaming laser mouse gaat worden

review:
http://www.reviewdesk.com...-3xfire-laser-game-mouse/

pricewatch:
pricewatch: A4Tech X-750BF Laser Game Mouse

ziet er prima uit voor dat kleine bedrag! iemand tegenideen?

you had me at EHLO

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HaTe schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:56:
[...]

is dat dan echt merkbaar? Ik ben best een zeikerd op dat gebied, maar ik merk echt geen verschil tussen mn MX1000 en een willekeurige bedrade muis. Ook niet bij de goedkopere Logitech draadloze muizen (zolang ze maar fast RF hebben).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een groot nadeel aan laser is als je met gamen de muis optilt de cursor of crosshair een stuk beweegt op het scherm bij het weer neer zetten van de muis. Bij mijn MX300 optisch beweegt de crosshair ongeveer 2mm op het scherm. Met een laser muis beweegt ie 2cm. Ik had een G3 gekocht ter vervanging van mijn MX300 maar ik kan er niet mee gamen omdat ik constant de muis optil. Als ik de muis weer op de muismat zet moet ik op het scherm enorm corrigeren. Aangezien ik de muis constant op til was ik meer bezig met corrigeren dan gamen.

Nou doen een hoop gamers de muis niet optillen waardoor het geen probleem is. Voor mij is met een laser muis niet te gamen.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 14-01-2008 22:44 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
Ik heb anders geen problemen met de G3, hij beweegt als je hem goed neerzet 3-4 mm. Met een G5 is dit probleem trouwens helemaal niet aan de orde, ik denk dat je die ander vastpakt waardoor die rechter naar beneden gaat. Verder een hele fijne muis, die G5, reageert goed en fijne pasvorm.

De wijzen komen uit het Oosten!

• PilatuS
  • Niet online
Ik game met een nogal hoge sensitivity waardoor ik er echt niet mee kon gamen. Ik gebruik de muis misschien ook wel op een vreemde manier, mijn pols ligt altijd op de zelfde plek waardoor ik de muis wel moet optillen. Ik heb met die G3 ongeveer 1 uur CS:S gespeelt en heb em toen verkocht.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een muis moet je voelen dus is het een kwestie van informatie verzamelen en hop naar de winkel.

ARME AOW’er

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
iemand ervaring met gamen op afstand :P

lcd tv beneden, door een betonnen vloer heen, het liefst draadloos. wat is hiervoor het meest geschikt?

btw, is een toetsenbord ook niet erg lag-gevoelig?

• sjongenelen
ik mag hopen dat dat niet met alle lasermuizen zijn, want ik til idd ook op!

you had me at EHLO

• PilatuS
  • Niet online
TheNymf schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:12:
ik mag hopen dat dat niet met alle lasermuizen zijn, want ik til idd ook op!
Hangt ook erg af van de sens waar je mee speelt. Voordat je een laser muis koopt zou ik het eens proberen hoe het gaat. Ik kan er persoonlijk niet mee spelen.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02 11:48
Razer Deathadder / Copperhead 3G imo..

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:26
Het valt erg mee hoor dat optillen. Ik heb een MX1000, en ik til hem vaak op. Aan het begin had ik er ook last van, maar na een tijdje wordt het gewenning, en zet je hem ook op een goede manier neer, zodat dit niet gebeurt :) .

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

TheNymf schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:03:
wat meot het dus worden? iemand ervaringen?
Het moet een muis worden die je zelf fijn vind.

Ik durf te stellen dat IEDEREEN ervaringen heeft met een muis!

Het kopen van een muis is nogal zeer behoorlijk ontzettend erg gebonden aan persoonlijke smaak en wellicht ook budget. Hiermee kunnen wij je niet helpen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.