Hi-Fi geluidskaart voor USB of ExpressCard

Pagina: 1
Acties:
  • 978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis Huiberts
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06-2020
Hallo,

Ik ben op het moment heel mijn Hi-Fi installatie aan het vernieuwen en wil mijn laptop hieraan bevestigen. Om betere kwaliteit uit die laptop te krijgen ben ik dus op zoek naar een geluidskaart die via USB of een ExpressCard slot aangestuurd kan worden. Voor de ExpressCard-standaard ben ik nog maar een geluidskaart tegengekomen, namelijk de Creative X-Fi Notebook, echter probeer ik deze te ontwijken omdat deze op games is gericht en ik zoek echt een goede geluidskaart voor muziek. Voor USB heb ik een paar oplossingen van onder andere M-Audio en E-Mu tegengekomen. De enige geluidskaart die ik heb gevonden die volstaat is de M-Audio Transit:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html
Ik ben op zoek naar een geluidskaart met in ieder geval een TOSlink aansluiting (of realiseerbaar via een verloopstekkertje of zoiets dergelijks). Voorderest heb ik geen enorme break-out boxen nodig met weetikhoeveel aansluitingen voor instrumenten en MIDI-apparatuur. Heeft er iemand tips of aanmerkingen?

Alvast bedankt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom geen DAC aan je laptop hangen, als deze digitale output heeft? :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:02
Wat wil je er mee gaan doen dan?

Beetje meer dan mp3's afspelen neem ik aan..

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
kijk ook eens naar een trends UD-10. Die heb ik en t ding bevalt enorm goed. Ik gebruik hem om zo'n beetje al mijn muziek af te spelen. Er zit een goede anologe uit op (geen ingangen) en optische en coax digitale uitgangen.

http://www.klaasje.com

• Dennis Huiberts
Boudewijn schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:47:
Waarom geen DAC aan je laptop hangen, als deze digitale output heeft? :)
Mijn laptop beschikt helaas niet over een digitale uitgang, dus er moet sowieso een andere geluidskaart komen. EDIT: De DAC waar fotoklaasje me op wijst is een DAC die via USB zijn signaal gevoed krijgt. Is zoiets dan aan te raden?
- J.W. - schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:10:
Wat wil je er mee gaan doen dan?

Beetje meer dan mp3's afspelen neem ik aan..
Ik heb het grootste deel van mijn muziekcollectie in FLAC opgeslagen. Het kleine beetje dat niet in FLAC is opgeslagen is 320kbps mp3. Voor de rest zal er DVD en HD-DVD afgespeelt worden die ik digitaal over TOSlink wil versturen naar mijn receiver.
fotoklaasje schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:10:
kijk ook eens naar een trends UD-10. Die heb ik en t ding bevalt enorm goed. Ik gebruik hem om zo'n beetje al mijn muziek af te spelen. Er zit een goede anologe uit op (geen ingangen) en optische en coax digitale uitgangen.
Bedankt, ik zal hier eens wat meer informatie over opzoeken! :) EDIT: Even een review van dit apparaat doorgelezen en ben geinteresseerd geraakt. Echter een vraagje, ik lees hier over een ASIO driver (ASIO4ALL) die de KMixer, ofwel de Kernel Audio Mixer driver die in Windows zit, omzeilt daar deze de geluidskwaliteit van de DAC zou verminderen. Het 'nadeel' van deze driver is echter dat deze alleen voor WinAmp geschikt is voor zover mijn weten. Gebruik jij deze driver?

Alvast bedankt.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis Huiberts op 14-01-2008 22:43 ]

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Dennis Huiberts schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:12:

[...]

Bedankt, ik zal hier eens wat meer informatie over opzoeken! :) EDIT: Even een review van dit apparaat doorgelezen en ben geinteresseerd geraakt. Echter een vraagje, ik lees hier over een ASIO driver (ASIO4ALL) die de KMixer, ofwel de Kernel Audio Mixer driver die in Windows zit, omzeilt daar deze de geluidskwaliteit van de DAC zou verminderen. Het 'nadeel' van deze driver is echter dat deze alleen voor WinAmp geschikt is voor zover mijn weten. Gebruik jij deze driver?

Alvast bedankt.
nee ik gebruik de driver niet. Ik gebruik mediaportal, en ik kreeg het daar niet mee aan het werk. Foobar schijnt trouwens ook met asio(4all) te kunnen werken. ik kan je dus niet vertellen of dit nog scheelt in de geluidskwaliteit

http://www.klaasje.com

• Dennis Huiberts
Wat ik dan alleen nog niet snap is: waarom een DAC? Een DAC is toch een Digital-Analog-Converter? Ik wil het signaal toch niet van digitaal naar analoog omzetten, want ik wil mijn laptop (met of zonder DAC) door middel van TOSlink aansluiten op mijn receiver. Kan ik dan niet veel beter kijken naar een upsampler (of zoiets dergelijks, als het al bestaat) kijken, die een optical out heeft?

Alvast bedankt.
Pagina: 1