Toon posts:

Spam met mijn domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een domeinnaam 'icehat.be', waar ook enkele actieve mailaccounts aan hangen.

Nu kreeg ik daarnet plots honderden 'undelivered message notifications' etc. in mijn mailbox. Nu blijkt dat enkele spammers diversie '@icehat.be'-adressen hebben gebruikt als afzender. Omdat alle onbestaande '@icehat.be'-adressen naar mijn hoofdaccount worden doorverwezen, heb ik dit kunnen ontdekken.

Een vriend van mij vertelde al dat ik hiermee wel is de problemen zou kunnen komen, omwille van blacklisting enzo.

Kan iemand mij meer vertellen wat er nu gaat/kan gebeuren, en welke stappen ik nu best onderneem?

Alvast bedankt! :)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:01

sanzut

It's always christmas time

over het algemeent wordt met dergelijke situaties niet het domein geblacklist, maar het IP van de afzender
Tenmiste, dat heb ik van mijn hoster begrepen, toen ik last had van hetzelfde probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door sanzut op 14-01-2008 17:13 ]

Verwijderd

Heb je niet toevallig iets op je PC draaien?

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Dit al geprobeerd?

Waarschijnlijk heb je geen SPF Record aangemaakt.

Meer info: Klik, klik.

[ Voor 21% gewijzigd door Fox op 14-01-2008 17:17 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Bekend verschijnsel. Op meerdere domeinen heb ik er af en toe last van. Het maken van een SPF-record heeft bij mij niets geholpen.

Het kan helpen om geen catch-all adres te hebben. (Dan zie je ze niet tenminste.)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Er valt weinig aan te doen aangezien het return-address altijd jouw mailadres kan zijn.
Een van de nadelen van een catch-all hebben. Je kunt er gewoon niets aan doen. Ook een SPF-record helpt daarbij niet. Het helpt wel om een SPFrecord in te stellen tegen blacklisting, maar nodig is dat ook niet (vaak) tenzij je exorbitant veel bouncemail krijgt.

Ik heb er zelf ook al een redelijk aantal keer mogen ontvangen. Het komt in een golf van 2000 bounces per dag en wat nastroom in de volgende paar dagen. Ik heb mijn domein sinds 2003, draai een eigen mailserver zonder spf, en ben nog steeds nergens geblacklist.
Je zult echt wel wat meer moeten doen om geblacklist te worden hoor :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dat de gevolgen blijkbaar wel zullen meevallen... Dat is een hele opluchting! ^^

Bedankt iedereen voor de replies! ;)
Pagina: 1