Instellen LDAP server bij Outlook-clients

Pagina: 1
Acties:

• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Hallo,

Heeft er iemand van jullie ervaring (en bij voorkeur de oplossing :) ) met het volgende probleem:

In ons (middelgroot) bedrijf hebben we nog een stokoude, maar stabiele microsoft mail server staan. Onlangs heb ik googlegewijs een manier gevonden om met ldap de AD aan te spreken en die lijst effectief te tonen zonder dat de clients een zoekfunctie moeten verrichten(dus zelfde effect maar dan die MMS Mail eindelijk weg). Dmv de users in AD te vervolledigen met alle contactinfo komen we tot een zeer mooie, overzichtelijke adresboek.

Hiervoor maak je dus in Outlook een adresboek aan van het type ldap...maar bij elke client! Je hoort me al komen: zijn er mensen die al ooit een regfile hebben geschreven die een ldap server automatisch importeert in Outlook, of een batfile? Of op een andere manier een ldap server bij alle clients in Outlook toevoegen in een netwerk (mengeling van xp,2003 en 2007).Hiermee heb ik te weinig ervaring...Voor alle duidelijkheid: exchange komt er bij ons niet in (beslissing van bovenaf).
Kan het zijn dat een group policy hiervoor aanmerking komt? De meeste van onze server zijn W2k3.

Alvast bedankt!