Data Mining Software

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
Ik ben momenteel mijn scriptie aan het schrijven met als doel het verbeteren van een logistiek proces binnen een bedrijf. Ik vond het leuk om hierin een stukje data mining op te nemen, puur omdat ik historische gegevens uit het data warehouse ter beschikking heb. Ikzelf zit te denken aan classificering, patroonherkenning, etc. Echter na een zoekactie op internet kwam ik weinig software tegen die mij hierin kan ondersteunen. Dit is vreemd toch? Ik heb een dump van database tabellen die ik graag wil gaan 'minen'. Is er uberhaupt software beschikbaar die dit kan?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ongeveer elke willekeurige BI tool kan aan data mining doen. IBM, Cognos, Oracle, SAP, Business Objects om maar een paar grote namen te noemen.

Waar heb je op gezocht?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
Een BI tool heb ik niet tot mijn beschikking, enkel een dump van 12 tabellen met gegevens. Hierop wil ik 'simpele' patroonherkenning/clustering toepassen; de oplossingen van de grote jongens zijn veel te ingewikkeld. Ik heb het echt puur over beginnend minen.

Ik heb hier nu wel een documentje gevonden waar het 1 en ander wordt vergeleken. Ook heeft de universiteit van Waikato een tootlje ontwikkeld welke draait in Java: check.

Iemand ervaring op het gebied van beginnend patroonherkenning?

[ Voor 41% gewijzigd door smeerbartje op 14-01-2008 15:35 ]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Weka zou je kunnen proberen, wordt op universiteiten (of in elk geval 1'tje) gebruikt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Weka_%28machine_learning%29

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:43
Gewoon een aantal queries loslaten in een SQL editor?

Opensource kun je ook nog wat proberen geloof ik, Pentaho heeft redelijk wat mogelijkheden en er waren er nog meer geloof ik, zal een kijken of ik wat kan vinden.

Edit:Sourceforge geeft ook aardig wat resultaten terug:
http://sourceforge.net/se...ch=soft&words=data+mining

[ Voor 25% gewijzigd door Redshark op 14-01-2008 15:59 . Reden: linkje erbij ]