Mensen,
Ik doe het systeembeheer van een midden-klein bedrijfje.
Ze hebben 2 servers, 1x Windows 2003 Server en 1x Linux Fedora.
Op die Windows server draait Exchange 2003.
De beste mensen gebruiken de Fedora machine onder andere als spamfilter/relayer.
Alle inkomende mail komt binnen op de Fedora machine, in postfix.
Postfix gooit alle mail door SpamAssassin heen, welke de headers aanpast.
De ge-spam-checkte mail wordt door postfix nu gerelayed (via de transport file van postfix) naar de Exchange machine.
Elke gebruiker heeft in zijn Outlook een regel ingesteld staan dat de spam positives naar een Spam map verplaatst worden.
Nu willen ze dat de Fedora machine de spam meteen verwijdert voordat het bij de Exchange machine aankomt.
Voor zover ik weet kan spam-gemarkeerde mail enkel door procmail verwijderd worden, maar kan procmail niet relayen.
Ze willen namelijk wel koste wat kost hun Exchange aanhouden.
Hebben jullie enig idee wat hiervoor nodig is en hoe ik het kan configureren?
Greetz,
LordMatanza
Ik doe het systeembeheer van een midden-klein bedrijfje.
Ze hebben 2 servers, 1x Windows 2003 Server en 1x Linux Fedora.
Op die Windows server draait Exchange 2003.
De beste mensen gebruiken de Fedora machine onder andere als spamfilter/relayer.
Alle inkomende mail komt binnen op de Fedora machine, in postfix.
Postfix gooit alle mail door SpamAssassin heen, welke de headers aanpast.
De ge-spam-checkte mail wordt door postfix nu gerelayed (via de transport file van postfix) naar de Exchange machine.
Elke gebruiker heeft in zijn Outlook een regel ingesteld staan dat de spam positives naar een Spam map verplaatst worden.
Nu willen ze dat de Fedora machine de spam meteen verwijdert voordat het bij de Exchange machine aankomt.
Voor zover ik weet kan spam-gemarkeerde mail enkel door procmail verwijderd worden, maar kan procmail niet relayen.
Ze willen namelijk wel koste wat kost hun Exchange aanhouden.
Hebben jullie enig idee wat hiervoor nodig is en hoe ik het kan configureren?
Greetz,
LordMatanza