Toon posts:

Mini PCI WLAN, ontvangst t.o.v. antennekabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn HP notebook zat oorspronkelijk geen WLAN kaartje, maar na inspectie bleek er gewoon een Mini PCI slot + antennekabeltjes aanwezig te zijn. Dus een Intel 2200BG kaartje gekocht, in de notebook geprikt, maar toen bleek dat 1 van de antennekabeltjes te kort was. Ik heb degene die wel lang genoeg was op de MAIN connector van het netwerkkaartje aangesloten, het afdekplaatje teruggeplaatst en de laptop opgestart. Alles geinstalleerd en ik kon verbinding maken met mijn router.

So far, so good zou je denken, maar nu ik inmiddels op meerdere plaatsen ben geweest met een WLAN, merk ik steeds dat mijn laptop telkens een zwak signaal binnen krijgt en soms zelf helemaal geen connectie met een WLAN kan maken. Dit in tegenstelling tot anderen die op exact dezelfde positie wel verbinding kunnen maken..

Zou het te maken kunnen hebben met het ontbreken van de AUX kabel? Ik ben opzich niet bang om met de soldeerbout aan de gang te gaan en het te korte kabeltje te verlengen, maar met oog op de garantie stel ik eerst maar even de vraag hier: :)

Heeft het niet aangesloten hebben van de AUX kabel invloed op de ontvangst van een WLAN adapter?

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje..

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 12:03
Tja, 2 antennes helpt in zulke gevallen wel, maar verlengen gaat je niet zo 1-2-3 lukken aangezien het coax-kabeltjes zijn. (dus niet zomaar een draadje eraan solderen, dan heb je helemaal geen ontvangst meer) Ik denk dat je makkelijker een kaart kan opzoeken die wat gevoeliger is voor wat betreft de ontvangststerkte. En als je geluk hebt heeft die ook de connectoren op een andere plek zitten waardoor je beide antennes kan aansluiten.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:11

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kaartjes van een ander merk willen nog weleens de connectortjes op de andere hoek hebben zitten inderdaad :) MSI miniPCI kaartjes met Ralink chip bijvoorbeeld.

Hier stond een dode link.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Excusez moi voor het verkeerd plaatsen. Zag OH ook absoluut niet als dumpbank or whatever!

Maar om even terug te komen op de vraag: een ander kaartje is niet echt aan de orde, daar mijn processor, chipset + wlan kaartje het Centrino platform vormen en ik dit graag intact wil laten. Is er geen mogelijk tot het verlengen van een dergelijk kabeltje? Ik neem aan dat die coax-kabel + connectortjes (malen + female) los te krijgen zijn?
Pagina: 1