Hoe voeding aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vdonline
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09-2025
Mijn oude voeding is kapot en wil nu een nieuw aansluiten. Aan de nieuwe voeding zitten alleen wat meer stekkers en weet nie welke essentieel zijn. ik heb de zwart/gele 4 pins en de 20 pins op het moederbord aangesloten, maar kreeg nog geen reactie als ik de stroom erop zet.

Kan iemand mij vertellen.. welke stekkers ik moet gebruiken en waar???

Alvast bedankt!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sorry, mijn kristallen bol is weg voor onderhoud.

Wat voor hardware heb je? welke voeding, welk moederbord, etc?
En waar door is je oude voeding stuk? Het kan zomaar dattie je moederbord heeft gesloopt door een stroompiek...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Als je gewoon braaf dezelfde stekkers aansluit als bij je oude voeding zou het goed moeten komen. Als het dan toch niet werk zou het dan misschien mogelijk kunnen zijn dat je oude voeding niet (alleen) kapot was gegaan maar ook bijvoorbeeld het moederbord?

• vdonline
Nou als ik de pc wil aanzetten met de oude voeding hoor je een duidelijke klik komen uit de voeding. Daaruit haal ik dat hij kapot is. De andere heb ik geprobeerd net zo aan te sluiten als de oude alleen heeft deze naast de 10 pin stekker nog een 4pin stekker extra zitten, die ik nergens kwijt kan op het moederbord.

Nieuwe voeding: AO300-12AHNF
Moederbord: D1520 (fujitsu-siemens)

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Klinkt een beetje kort door de bocht allemaal. Ga je voedingen eerst eens testen op een ander systeem of met een multimeter. Het kan zo maar zijn dat je moederbord kapot is gegaan.
Heb je overigens wel genoeg aan die 300 Watt voeding? Wat zat er voorheen voor voeding in? Wat voor hardware hangt er allemaal aan de voeding (videokaart, harddisks, cd, dvd, floppy etc. etc.).

• vdonline
Die niuwe voeding doet het idd wel op een andere pc, moederbord is dut ook kapot gegaan denk ik. Dan weet ik nu in ieder gevaal waar ik aa toe ben...
Nog bedankt iedereen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je zeker weten wat er nou stuk is, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Het kan goed zijn dat je mobo stuk is, maar voor hetzelfde geld heeft je videokaart een oplawaai gehad ofzo (als je oude voeding door is gebrand dan kan die vanalles gesloopt hebbne).
Pagina: 1