Toon posts:

Philips 9966/10 tv en wii lusten mekaar niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal blij was ik, dat ik de wii mocht lenen van mijn schoonzus.
Maar nou wil ik hem aansluiten op mijn tv, en ik heb alleen maar geluid.
Alle scarts al eens gebeurt, ook de side-aansluiting, alle instellingen geprobeert, maar niks.
Iemand nog een idee?

gr

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:47:
Helemaal blij was ik, dat ik de wii mocht lenen van mijn schoonzus.
Maar nou wil ik hem aansluiten op mijn tv, en ik heb alleen maar geluid.
Alle scarts al eens gebeurt, ook de side-aansluiting, alle instellingen geprobeert, maar niks.
Iemand nog een idee?

gr
Welke instellingen heb je precies geprobeerd? Welke kabel gebruikt je?

Verwijderd

Topicstarter
De aansluiting met de tulpstekkers.
Deze op de side-aansluiting geprobeert. Ook de tulpstekkers in een scartplug gedaan, en daarna ext1, ext2 en 3 geprobeert.
En al deze ingangen kun je op de tv instellen met de volgende opties:
HD
DVD
spel
andere
video-s
video
en alle heb ik geprobeert.
ik hoop dat je zo genoeg weet.

http://wii.nintendo.nl/up...ila/78dd6a3102_NOE_01.gif

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 17:53 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb de Wii op m'n 9976 aangesloten gehad en dat werkt gewoon prima hoor. Maakt niet uit of het via de side ingang of via de SCARTS binnenkomt, maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de Wii zelf ingesteld staat op composite-out en niet op RGB of component......

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:52:
De aansluiting met de tulpstekkers.
Deze op de side-aansluiting geprobeert. Ook de tulpstekkers in een scartplug gedaan, en daarna ext1, ext2 en 3 geprobeert.
En al deze ingangen kun je op de tv instellen met de volgende opties:
HD
DVD
spel
andere
video-s
video
en alle heb ik geprobeert.
ik hoop dat je zo genoeg weet.

http://wii.nintendo.nl/up...ila/78dd6a3102_NOE_01.gif
Als je de kabel op het plaatje aansluit op de side-connector, moet je als bron Side kiezen. Gebruik je een scart verloopstekker, dan kies je uiteraard de gebruikte scart ingang. De opties HD, DVD etc. die je hierboven noemt hebben hierop verder geen invloed.

Als je de correcte bron hebt gekozen, en het werk nog niet, dan zijn er m.i. de volgende mogelijkheden:
- je hebt per ongeluk de gele stekker (beeld) in de verkeerde ingang gestopt.
- het spel wat je wil spelen is een 60Hz spel. Dit is niet mogelijk met de gebruikte CVBS kabel.

Als ook andere apparaten niet werken op de genoemde ingangen, dan betreft het waarschijnlijk een probleem van de TV.

Verwijderd

Topicstarter
Als je de kabel op het plaatje aansluit op de side-connector, moet je als bron Side kiezen. Gebruik je een scart verloopstekker, dan kies je uiteraard de gebruikte scart ingang. De opties HD, DVD etc. die je hierboven noemt hebben hierop verder geen invloed.
Dit heb ik uiteraard ook gedaan.
Als je de correcte bron hebt gekozen, en het werk nog niet, dan zijn er m.i. de volgende mogelijkheden:
- je hebt per ongeluk de gele stekker (beeld) in de verkeerde ingang gestopt. Een fractie van een seconde geeft hij wel beeld
- het spel wat je wil spelen is een 60Hz spel. Zover kom ik niet eens, ik kan het menu niet eens zien. Dit is niet mogelijk met de gebruikte CVBS kabel.

Als ook andere apparaten niet werken op de genoemde ingangen, dan betreft het waarschijnlijk een probleem van de TV. Andere apparaten doen het wel op de genoemde uitgangen
En even terug op de reactie hiervoor:
Ten eerste krijg ik helemaal geen beeld, dus ik kan niks instellen. En hij staat gewoon goed, want als ik het aansluit op de tv boven, met de tulp stekkers, krijg ik gewoon beeld.
Dus de wii zou goed moeten staan, denk ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:50:

En even terug op de reactie hiervoor:
Ten eerste krijg ik helemaal geen beeld, dus ik kan niks instellen. En hij staat gewoon goed, want als ik het aansluit op de tv boven, met de tulp stekkers, krijg ik gewoon beeld.
Dus de wii zou goed moeten staan, denk ik
Of de wii het wel of niet doet op een andere tv, sluit uit dat de wii defect is. Echter als, het een 60 Hz spel betreft kan het allemaal prima werken op een Tv van een ander merk, op deze Tv werkt het niet met de CVBS-kabel. Daar valt niets aan in te stellen in welk menu dan ook.

Krijg je op de 9966/10 wel beeld als je via scart en/of tulpstekkers een dvd-speler/ videorecorder of iets dergelijks aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:10:
[...]

Of de wii het wel of niet doet op een andere tv, sluit uit dat de wii defect is. Echter als, het een 60 Hz spel betreft kan het allemaal prima werken op een Tv van een ander merk, op deze Tv werkt het niet met de CVBS-kabel. Daar valt niets aan in te stellen in welk menu dan ook.

Krijg je op de 9966/10 wel beeld als je via scart en/of tulpstekkers een dvd-speler/ videorecorder of iets dergelijks aansluit?
Zie voorgaande bericht, ja andere apparaten werken wel.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 17:40

SgtStrider

Fractal Switchover!

Is de Wii niet op component out gezet? Probeer anders een Wii component kabel en gebruik de component aansluiting op de Philips hiervoor (rood groen blauw)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het!

Wii mee naar boven genomen, daar weer op de tv aangesloten en bij de instellingen op 50Hz gezet, en nu doet hij het benenden ook op de tv.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Pagina: 1