Toon posts:

(Beamer)Sanyo PLC-XU41 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee of deze beamer een beetje goed is om films op te kijken? Ik heb er zelf namelijk helemaal geen verstand van en op google is er ook niet veel over te vinden. Deze gegevens staan erbij :
Display technology ; LCD
LCD panel ; 0.79" TFT p-SI x3
Resolution ; XGA 1024 x 768

Brightness ; 1500 lumens

Contrast ratio ; 450:1

Projection lens ; F1.7 - 2.1, f= 26.7 - 32mm

Throw ratio ; 1.65 - 2.1:1

Zoom ratio ; 1:1.2 manual zoom

Uniformity ; 90%

Colour systems ; PAL / SECAM / NTSC4.43 / PAL M-N

HDTV compatiblity ; 480i, 480p, 575i, 575p, 720p, 1035i, 1080i

Keystone correction ; Vertical 20°

Computer inputs ; 2x VGA 15 pin D-sub

Computer output ; 1x VGA 15 pin D-sub (shared with input, switchable)

Video inputs ; 1x Composite video (RCA)

1x S-Video (mini 4 pin DIN)

Communication terminals ; 1x RS-232C 1x USB type B

Audio terminals ; 1x RCA (L/R) input for video

1x mini jack input for computer

1x mini jack ouput (variable)

Dimensions (W x H x D) ; 298 x 71 x 214mm

Built in speaker ; 1W mono

Weight ; 2.7kg

Het gaan mij er vooral om of er een beetje goed films op te kijken is, dus of de beeldkwaliteit een beetje te doen is. Er staat ook bij dat er een lamp inzit die rond de 20 branduren heeft gehad. Is dit belangrijk? Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

20u is dus vrijwel niet gebruikt, een beamerlamp gaat al gauw enkele duizenden uren mee.
Verder moet je er rekening mee houden dat het geen HD beamer is, alhoewel hij wel HD compatible is. Hij kan de signalen dus wel verwerken, maar kan zelf niet meer dan 1024x768 pixels tonen.
Verder ziet het er wel leuk uit, niet superhelder, maar ik neem aan dat je sowieso de ruimte verduistert. Ik zou gewoon kijken of je wat reviews van dat type kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. Ik zal inderdaad de kamer wat donkerder maken maar echt heel donker kan dat niet bij mij. Ik heb ook gezocht naar reviews maar er is eigenlijk niet zoveel over te vinden.
Misschien nog ervaringen of andere mensen die iets weten hierover?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 16:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:23:
Oke bedankt. Ik zal inderdaad de kamer wat donkerder maken maar echt heel donker kan dat niet bij mij. Ik heb ook gezocht naar reviews maar er is eigenlijk niks over te vinden of je moet pools kunnen...
Misschien nog ervaringen of andere mensen die iets weten hierover?
Zit je te denken aan het kopen van een nieuwe of kan je deze tweedehands krijgen? Ik vind hem namelijk vrij duur geprijsd voor z'n specs. Ik kan je in elk geval een Sanyo Z-5 aanraden. Die heb ik zelf ook. HD-ready, een enorm flexibele lens (het beeld kan je verticaal/horizontaal heel ver verschuiven). Wel nog iets minder fel als die PLC-XU41, maar ik heb dan ook een volledig verduisterde ruimte. 2x HDMI, 2x component, VGA. Op zich kan je hem in een iets minder donkere kamer ook prima gebruiken, maar dan zul je hem misschien niet altijd in eco mode kunnen draaien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met videoplanken & beeldkanonnen te maken maar met Consumentenvideo :o

Move VB -> VID

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan deze krijgen voor 350 a 400 euro en ik heb ook gezien dat die nieuw wel een stukje duurder is maar hij moet wel goed zijn natuurlijk. En dan met name voor films kijken. Het is alleen zo dus dat ik mijn kamer niet pikdonker kan krijgen, lichte gordijnen enz.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:44:
Dit heeft dus niets met videoplanken & beeldkanonnen te maken maar met Consumentenvideo :o

Move VB -> VID
Ohja zag hier al een topic staan over een beamer vandaar..
Pagina: 1