[XP] Geinstalleerd product code veranderd, opnieuw activeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ik heb hier een laptop staan waar Vista op stond. Deze heb ik geinstalleerd met XP (legale cd maar al geactiveerde code). Hierbij dacht ik (wat ik in het verleden al is gedaan heb) nou dan activeer ik die xp gewoon niet en zodra de nieuwe licentie met cd binnen is, verander ik gewoon de product code en dan activeer ik hem wel.

Maar wat blijkt nou vandaag, krijg ik ineens de melding na het inloggen dat ik moet activeren en dan zeg ik OK. En krijg ik een scherm met "Uw exemplaar is reeds geactiveerd" Dan druk ik weer op OK en dan log de laptop mij uit.

Ik heb MS gebeld en die zeggen ja dat komt door een verschil in SP2B en SP2C, dan zou ik een SP2B licentie nummer hebben gebruikt en nu een C nummer willen gebruiken.

Enig oplossing zou zijn opnieuw installeren, maar hier moet toch iets aan te doen zijn zonder dat er helemaal opnieuw geinstalleerd wordt? Kan me voorstellen dat de helpdesk alleen maar trucs kan doorgeven die voor iedereen uit te voeren zijn maar is er een "tweaker" oplossing hier voor?

Even voor de duidelijkheid heb dus GEEN illegale code gebruikt, en/of willen gebruiken.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14
Je zou met een DOS registry editor (als die werken, even Googlen) de volgende stappen kunnen doorlopen. Want volgens mij is het ook niet mogelijk dit via de veilige modus te doen omdat je daar waarschijnlijk dezelfde melding krijgt.

Officiele stappen van MS

• Operations
The Realone schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:34:
Je zou met een DOS registry editor (als die werken, even Googlen) de volgende stappen kunnen doorlopen. Want volgens mij is het ook niet mogelijk dit via de veilige modus te doen omdat je daar waarschijnlijk dezelfde melding krijgt.

Officiele stappen van MS
Dos kom ik idd niet in, en opstart script is vast goed te doen in een domein omgeving maar niet op een simpele standalone laptop. En ik vraag me af of het dan we lukt.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Je zou het kunnen proberen met een product als ERD commander die boot zijn eigen OSje vanaf CD.
Hiermee kan je Windows registry benaderen en bewerken.(maar niet gratis). De Microsoft KB art. behandeld uitsluitend Volume License (Die benodigen geen activatie alleen maar wga) en weet ik niet hoe dit werkt bij Retail, bij OEM werkt het in ieder geval niet omdat de opnieuw aangemaakte product ID waarschijnlijk een nieuwe activatie vereist en niet door de WGA heenkomt. En dan wordt het weer bellen. (Zo heb ik het althans zelf eens ervaren bij een OEM)

Andere opties, wel gratis,de harde schijf van laptop als extern aan andere pc hangen en de
X:\WINDOWS\system32\config\software Hive in het register laden en deze aanpassen zoals opgegeven in Microsoft Art van boven.

Al bij al misschien wel net zoveel gedoe als een reinstall al helemaal als je het resultaat niet weet.. :)

Succes..

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik bedoelde ook een DOS omgeving zoals Watuntrik aangeeft, niet een command prompt vanuit Windows. ;)

Die stappen heb ik zelf eens doorlopen met een OEM versie van WinXP SP2 dus die moeten werken, tenzij dit in de tussentijd geupdate is. Er zijn trouwens wel gratis bootable registry editors te downloaden. Volgens mij heeft de Ultimate Boot CD er ook 1 aan boord.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Operations
Ja dan kan ik bij de files (thx voor de link is wel handig, maar niet voor nu), maar dat is niet echt het probleem. Bedoelde meer dat ik niet die machine opnieuw hoefde te installeren, en dat ik als nog de activatie succesvol kan voltooien.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Operations schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:34:
[...]

Ja dan kan ik bij de files (thx voor de link is wel handig, maar niet voor nu), maar dat is niet echt het probleem. Bedoelde meer dat ik niet die machine opnieuw hoefde te installeren, en dat ik als nog de activatie succesvol kan voltooien.
Was eigenlijk ook bedoeld als tip om 't locked account te omzeilen :) Voor de rest weet ik zo niet wat je het beste kunt doen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Kreeg even zoete inval en herinnerde me een ouwe W2000 hack en die doet het anders ook nog in XP voor regedits (Nogmaals virtueel succesvol getoetst) :) via recovery console zonder rare tools en boot disks etc..

Boot naar RC en logon to C:Windows helaas support RC geen REG.EXE
dus dan:

Voor het geval WFP actief is tijdens logon screen
code:
1
cd system32\dllcache

code:
1
ren logon.scr  logon1.scr

Dan:
code:
1
cd c:\windows\system32

code:
1
del logon.scr

Kopieeren/renamen we cmd.exe
code:
1
copy cmd.exe logon.scr

Reboot en ga een kopje koffie drinken bij Buuf.
Als je terug komt na 15 minuten staat cmd.exe in plaats van je logon screen saver op je te wachten.

daar type je dan
code:
1
REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents"

output voorbeeld :

code:
1
2
3
4
! REG.EXE VERSION 3.0

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents
    OOBETimer   REG_BINARY      FFD571D68B6A8D6FD53393FD

Nu zegt die MW KB art. dat je een digit moet veranderen.
Dan type we de binary code over en maken we bv. van 71 - 41

code:
1
reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents" /v oobetimer /t REG_BINARY /d FFD541D68B6A8D6FD53393FD

Indien correct volgt de vraag:
"Value oobetimer exists, overwrite(Y/N)?"

Y

en reboot.. :) dan merk je vanzelf of je er in komt en kan je de stappen uit het KB art. verder volgen om je key te veranderen. Lukt dat allemaal kan je C:\Windows\System32\DllCache\logon1.scr weer terug noemen naar logon.scr en de C:\Windows\System32\logon.scr met dat cmd.exe icoontje deleten. Je krijgt dan je originele logon.scr weer terug.. ;)

succes.. ;)

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:45:
Kreeg even zoete inval en herinnerde me een ouwe W2000 hack en die doet het anders ook nog in XP voor regedits (Nogmaals virtueel succesvol getoetst) :) via recovery console zonder rare tools en boot disks etc..

Boot naar RC en logon to C:Windows helaas support RC geen REG.EXE
dus dan:

Voor het geval WFP actief is tijdens logon screen
code:
1
cd system32\dllcache

code:
1
ren logon.scr  logon1.scr

Dan:
code:
1
cd c:\windows\system32

code:
1
del logon.scr

Kopieeren/renamen we cmd.exe
code:
1
copy cmd.exe logon.scr

Reboot en ga een kopje koffie drinken bij Buuf.
Als je terug komt na 15 minuten staat cmd.exe in plaats van je logon screen saver op je te wachten.

daar type je dan
code:
1
REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents"

output voorbeeld :

code:
1
2
3
4
! REG.EXE VERSION 3.0

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents
    OOBETimer   REG_BINARY      FFD571D68B6A8D6FD53393FD

Nu zegt die MW KB art. dat je een digit moet veranderen.
Dan type we de binary code over en maken we bv. van 71 - 41

code:
1
reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents" /v oobetimer /t REG_BINARY /d FFD541D68B6A8D6FD53393FD

Indien correct volgt de vraag:
"Value oobetimer exists, overwrite(Y/N)?"

Y

en reboot.. :) dan merk je vanzelf of je er in komt en kan je de stappen uit het KB art. verder volgen om je key te veranderen. Lukt dat allemaal kan je C:\Windows\System32\DllCache\logon1.scr weer terug noemen naar logon.scr en de C:\Windows\System32\logon.scr met dat cmd.exe icoontje deleten. Je krijgt dan je originele logon.scr weer terug.. ;)

succes.. ;)
Okee dat gaat dan wel lukken vraag me dus alleen nog af of het uberhaupt kan (ja dit lukt wel maar of hij dan niet weer, begint met het zelfde verhaal nu of over 30 dagen), vanwege dat gelul met sp2b en c.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/c090.gif

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Operations schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:
Okee dat gaat dan wel lukken vraag me dus alleen nog af of het uberhaupt kan (ja dit lukt wel maar of hij dan niet weer, begint met het zelfde verhaal nu of over 30 dagen), vanwege dat gelul met sp2b en c.
Het lost in ieder geval je directe issue op en geeft je meer tijd om een definitieve oplossing te vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1