Mijn interesse is getrokken door het volgende apparaat; De Raon Digital Everun een Ultra Mobile Personal Computer met 'belfunctie'. Vandaar ook dat ik hem in dit forumgedeelte plaats. Ik heb tevens gezocht met de zoekfunctie van tweakers maar geen threads gevonden over dit device.
Allereerst wat algemene informatie over het device:

Specificaties:
Voordelen van dit apparaat:
+ Laptop/mobiele telefoon combinatie op zakformaat (17x8,3x2,5 cm)
+ Windows XP als besturingssysteem met redelijke prestaties
+ Automatisch meedraaien van scherm bij het draaien van het device
+ Schermresolutie is in te stellen
Nadelen van dit apparaat:
- Onhandige form-factor toetsenbord, hierdoor is het alleen geschikt voor kleine stukken tekst
- Nog net iets te groot voor een broekzak
- Dankzij processor, hdd en geheugen zijn de XP-prestaties niet optimaal
- Resolutie is standaard niet optimaal (800x480)
Veel van de voor -en nadelen spreken elkaar een beetje tegen, het mooiste aan dit apparaat vind ik dat hij al redelijk klein is (bijna 2x zo klein als de shift) terwijl je in staat bent om zowel een volwaardige XP computer te gebruiken als om (al dan niet met een bleutooth headset) te bellen.
Ik vind het een prachtig apparaat, maar het is het nog net niet. Ik vroeg me af of er tweakers zijn die ervaring hebben met dit toestel, en dan met name over de werking van de telefoonmodule die erin zit, ik kan daar namelijk vrij weinig informatie over vinden.
Hier nog een videopreview van de Raon.
Edit: / Ik heb vernomen dat de standbytijd van de Raon gelijk is aan de werktijd namelijk 7 uur of 12 uur met extended batterij. Iemand die hierover een uitleg en/of toelichting kan geven is welkom.
Allereerst wat algemene informatie over het device:

Specificaties:
| Versie: | Lite HSDPA | Standard HSDPA |
| Connectiviteit: | Quadband Gsm, Gprs, Edge, Umts, Hsdpa | Quadband Gsm, Gprs, Edge, Umts, Hsdpa |
| Invoer: | Touchscreen, Qwerty-toetsenbord | Touchscreen, Qwerty-toetsenbord |
| Scherm: | 4,8-inch WVGA TFT | 4,8-inch WVGA TFT |
| Opslag: | 30GB hdd | 60gb hdd met 6gb ssd |
| Geheugen: | 500 Mhz AMD-processor met 512MB ram | 600 Mhz AMD-processor met 512MB Ram |
| I/O: | Usb 2.0, Bluetooth 2.0, WLAN, 3.5mm jack | Usb 2.0, Bluetooth 2.0, WLAN, 3.5mm jack |
Voordelen van dit apparaat:
+ Laptop/mobiele telefoon combinatie op zakformaat (17x8,3x2,5 cm)
+ Windows XP als besturingssysteem met redelijke prestaties
+ Automatisch meedraaien van scherm bij het draaien van het device
+ Schermresolutie is in te stellen
Nadelen van dit apparaat:
- Onhandige form-factor toetsenbord, hierdoor is het alleen geschikt voor kleine stukken tekst
- Nog net iets te groot voor een broekzak
- Dankzij processor, hdd en geheugen zijn de XP-prestaties niet optimaal
- Resolutie is standaard niet optimaal (800x480)
Veel van de voor -en nadelen spreken elkaar een beetje tegen, het mooiste aan dit apparaat vind ik dat hij al redelijk klein is (bijna 2x zo klein als de shift) terwijl je in staat bent om zowel een volwaardige XP computer te gebruiken als om (al dan niet met een bleutooth headset) te bellen.
Ik vind het een prachtig apparaat, maar het is het nog net niet. Ik vroeg me af of er tweakers zijn die ervaring hebben met dit toestel, en dan met name over de werking van de telefoonmodule die erin zit, ik kan daar namelijk vrij weinig informatie over vinden.
Hier nog een videopreview van de Raon.
Edit: / Ik heb vernomen dat de standbytijd van de Raon gelijk is aan de werktijd namelijk 7 uur of 12 uur met extended batterij. Iemand die hierover een uitleg en/of toelichting kan geven is welkom.
[ Voor 3% gewijzigd door Silvos op 14-01-2008 19:13 ]