Toon posts:

Asus P2-M2A690G met ATI Radeon 1250 HDMI geen beeld op LCDTV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daaro,

ik heb een Asus P2-M2A690G barebone aangeschaft om als HTPC te dienen met XP en MediaPortal.

Het lukt me niet mo met een HDMI naar HDMI kabel aangesloten op de geintegreerde ATI Radeon 1250 beeld te krijgen op m'n Philips 42'' LCD TV.

Ik stel op de TV in dat de HDMI aansluiting aangesloten is op een PC via het menu.
Als ik vervolgens opstart zonder VGA kabel zie ik geen beeld. Met m'n laptop van DVD-D naar HDMI is er wel beeld, alleen kan ik geen video's zien i.v.m. hardwareversnelling.

Ik heb de actuele BIOS geflasht, de actuele ATI drivers gedownload maar alles pogingen resulteren niet in beeld op m'n LCD TV.

In de BIOS kan ik bij HDMI alleen het audio deel inschakelen/uitschakelen. Verder geen specifieke opties.

Opstarten met VGA, zonder VGA, eerst TV, eerst PC maakt allemaal geen verschil.

Het uitbreiden naar een extra scherm [beeld/scherminstellingen XP] lukt niet. Ik zie wel een 2e scherm, maar als ik dan 'toepassen' klik en daarna wee de eigenschappen bekijk is deze niet toegevoegd. Dat was met als doelstelling om dat scherm te Clonen, maar dat leek me zowiezo niet nodig met HDMI naar HDMI.

Ik heb al contact gehad met de reseller, maar die hebben ook geen oplossing.

Heeft iemand een magische tip die ik over het hoofd zie? _/-\o_

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb dezelfde barebone en toevallig ook een 42" Philips LCD TV :P In mijn geval de 42PF7962D.

Ik gebruik de HDMI2 aansluiting en middels een HDMI kabel aangesloten op de HDMI poort op de barebone. Verder niks aan instellingen in de bios en tv-menu gewijzigd en kreeg meteen beeld bij het aanzetten (Asus logo van BIOS). Ook in XP of Vista gewoon beeld. Die VGA aansluiting heb ik nog nooit gebruikt.

Het klinkt wel alsof de HDMI aansluiting van je barebone defect is.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 15:27

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik begrijp dat je het bureablad wilt uitbreden naar 2 monitoren. Dan moet je dus wel even in het boekje kijken naar de combinaties die mogelijk zijn. Elke combinatie met HDMI en VGA of DVI zou moeten werken.

Ik kan het moederbord dat je beschrijft niet echt vinden. Heb je en linkje naar de site. ZIt er onboard HDMI op of gaat het om een uitbreidingskaartje. Zo ja dan kijk even of alles daarvan goed is aangesloten.

Probeer het anders ook even in drivers. Dit heeft mij ook een keer kopzorgen bezorgd. Ik vond het nogal onduidelijk gedaan. In device manager zie je soms een unassigned display dat wel gedetecteerd is, dit moet je dan slepen naar 1 van de 2 icoontje erboven. Dan wordt de output daarnaartoe gestuurd.

[ Voor 17% gewijzigd door REDFISH op 14-01-2008 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat een toeval :o)

Ik heb een Philips 42PF7621D10. Bevalt prima.

Inderdaad, ik denk dat het de aansluiting is die defect is, maar het kon zijn dat ik iets super knulligs over het hoofd had gezien.

Hoe bevalt het geluid van de Pundit? Ik vindt het ogal wat lawaaiig, maar heb que geluidsreductie nog niets ondernomen. Er zit de standaard cooler op en een 'lawaaiige' HD. Heb nog een Samsung SP2514N liggen die volgens mij redelijk stil is.

Gebruik je ook iets van MCE of MediaPortal? De laatste is superdesuper en heb ik een tijdje gehad op m'n 'normale' pc, maar da's zo'n lawaaibak, dat kon echt niet langer in de woonkamer.

Verwijderd

Topicstarter
Redfish: in principe was het gebruiken van een dubbel scherm een 'noodoplossing'. Maar zowiezo kon ik dat niet instellen. Het lijkt er idd op dat de HDMI aansluiting defect is.

Tanx voor de tip van het slepen.

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 20:02
Goedemoggel...

Ik heb dezelfde BareBone (nog niet verkocht Erwin ;) )... en stuur hiermee m'n Samsung LE-40M86 aan.

Ik heb in het begin ook wat problemen gehad, dit had te maken met de HDMi versie. Tegenwoordig is er 1.2 en 1.3. Ik had blijkbaar een verkeerde kabel (De kabel wordt niet meegeleverd met de BareBone) en hierdoor kreeg ik tevens geen beeld. Daarnaast had ik het probleem dat ik op een andere aansluiting van de TV wél beeld kreeg, echter het niet wilde syncen... Door de kabel te verruilen met een andere kabel die ik nog had liggen werd het probleem opgelost.

Wat je even kunt doen is de TV (of monitor) aansluiten via VGA. Daarna via de AMD/ATi site de nieuwste Catalyst downloaden en installeren. Daarna de PC rebooten met de HDMi kabel in de PC. Probeer voor de zekerheid ook beide poorten te gebruiken, en kijk voor de zekerheid in je handleiding (van de PC) onder het kopje "troubleshooting"...

Je hebt m'n mailadres, als je verdere vragen hebt, mail maar... (Ik zou je configuratie niet inruilen..)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb inmiddels een andere P2-M2A690G en daarin heb ik de HD van de vorige geplaats, HDMI kabel er in en voila,.. direct beeld op m'n TV.

Deze was wel een 'tikkie' anders. Andere aansluiting van de CPU cooler, andere drive-bracket [nu met rubbers bovenop] en andere IDE kabel. Die vorige was een lekker klein ding :o)

Dus is het driver onafhankelijk, zoals de helpdesk oorstelde.

Dan kan ik nu eindelijk weer MediaPortal gebruiken :o)
Pagina: 1