[XP] Boot tijd profilen/tracen (bootvis alternatief)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Hallo allemaal,

Ik gebruik Windows XP en het opstarten gaat de laatste tijd zo langzaam. Dus ik ben op zoek naar een tool die de boot tijd grafisch weer kan geven en zo inzichtelijk maken wat er precies het langste duurt met opstarten enzo. Nu was ik BootVis.exe al tegen gekomen, maar dat is tegenwoordig niet meer ondersteund. Dus ik vroeg me af of er ook alternatieven bestaan voor bootvis??
Een zoektocht via google leverde niets op dus daarom de vraag hier op GoT.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bootvis kan je nog wel gebruiken. In welke zin wordt het niet meer ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Zoek op de site van MS maar op BootVis. Dan kom je op een pagina dat het niet meer te downloaden is en dat het niet meer ondersteunt wordt. Nu lees ik her en der meldingen dat het misschien je systeem overhoopt haalt en daar heb ik niet zoveel zin in :(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:59:
bootvis kan je nog wel gebruiken. In welke zin wordt het niet meer ondersteunt?
Bootvis in nooit ontwikkeld met het doeleind om XP boot process te versnellen.
Het was gewoon een unsupported bijkomstigheid die inderdaad niet altijd even goed werkt.
Is ontwikkeld voor software developers uit de NT tijd en wordt het door M$ zelfs afgeraden om Bootvis voor andere doeleinden te gebruiken.

Bootlog is anders wel een XP option en zijn er tools die je kunnen helpen deze te lezen
http://www.google.nl/sear...oot+log&btnG=Zoeken&meta=

TuneXP van Driverheaven is een leuke (veilige) optimization tweaktool waarmee je de boot files ook kan (Defragmenteren) - (rearrange bootfiles).

en hebben we eventueel nog.
http://www.microsoft.com/...leAndDisk/PageDefrag.mspx

:)