Linksys WRT54G op ADSL verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Beste mede-tweakers,

Ik ben van plan de Linksys WRT54G aan te schaffen:
http://azerty.nl/producte...etail/539/964/wrt54g.html

Het probleem is dat ik denk dat deze router niet op mijn huidige verbinding kan worden aangesloten.
Wij krijgen ons internet binnen via de telefoon kabel, die vervolgens in 2 kabels gesplit wordt (Telefoon en ADSL).
Deze ADSL lijn die gaat naar boven, waar onze oude staat (Één van E-Tech), die momenteel alleen 4 bedrade ports aanleverd.

Omdat ik nu op school zit kan ik niet zoveel informatie vertellen over de huidige router.

Mijn vraag is:
Kan ik deze WRT54G gewoon aansluiten op die ADSL lijn, of moet hier nog iets tussen?
Bij specificaties staat:
ADSL
ADSL aansluiting Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/thema/jun05/img/acties/verwijder2.gif

Volgens mijn leraar ICT moet ik een hier nog een ADSL modem tussen stoppen.
Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen, want ik weet zo 1..2..3 niet wat ik nu verder moet.

Groeten,
Paul

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 15:17

L01

Ik neem aan dat die E-tech een adsl modem is?

Zo ja: kabeltje van de E-tech naar de WRT54G (in de internet poort).

[ Voor 6% gewijzigd door L01 op 14-01-2008 13:53 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Waarom wil je een nieuwe router kopen? Gewoon om het geld uit te geven? Of missen er functionaliteiten op de e-tech ??

Verwijderd

Volgens mij is die linksys ook een ADSL-modem, anders moet je de WAG54G aanschaffen.
@bartgabriels, die etech is niet wireless.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 13:56 ]

• PaulEm
L01 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:52:
Ik neem aan dat die E-tech een adsl modem is?

Zo ja: kabeltje van de E-tech naar de WRT54G (in de internet poort).
bartgabriels schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:55:
Waarom wil je een nieuwe router kopen? Gewoon om het geld uit te geven? Of missen er functionaliteiten op de e-tech ??
De huidige E-Tech router is half overleden, hij heeft enkele mankementen zoals uitvallend internet, of een port die het opeens niet doet.
En de reden voor een nieuwe router is, zodat ik ook over draadloos beschik binnen mijn huis.

Groeten,
Paul

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:56:
Volgens mij is die linksys ook een ADSL-modem, anders moet je de WAG54G aanschaffen.
@bartgabriels, die etech is niet wireless.
die linksys is een router geen modem.

je moet, tenminste als je ADSL over Analoog hebt, een van deze modems hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door MegaTronics op 14-01-2008 14:15 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• PaulEm
Daar ligt wel gelijk de prijs ook weer hoger van ;)
En om die E-Tech nu op te sturen voor reparatie.......

• PaulEm
De WAG54G die hierboven vermeld is, is voor ADSL2+, ik zelf heb een connecties van 4mbit >.> Dus val niet onder ADSL2..
Zijn er nog andere GOEDE draadloze routers (incl. ADSL modem) binnen het marge van 70euro?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die WAG54G van ~71 euro (op eerder genoemde link) is voor ADSL (1) over analoog hoor ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• PaulEm
Hmm, via deze site zie ik alleen maar ADSL2 staan, of ben ik dan achterlijk? :P

EDIT: te snel gekeken, dat ging om de WAG354G ;)
Ik zal even informatie zoeken over die andere...

[ Voor 39% gewijzigd door PaulEm op 14-01-2008 19:40 ]

• PaulEm
De winkel waar ik die router wil aanschaffen (Azerty) verkoopt die WAG35G niet (meer), ik ben wel op deze twee uit gekomen:
Linksys WAG200G-EU
Linksys WAG200G-E1

Het probleem is, dat als je bij "meer..." kijkt, dat er alleen maar informatie bij komt wat betrefd ADSL2..
Ik weet niet in hoeverre deze informatie klopt? Maar als dat wel zo is, dan lijkt het dat er geen router beschikbaar is met een ADSL modem voor een < 12mbit lijntje?...

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
En als je dan toch voor een WRT54 gaat, neem dan asjeblief de WRT54GL en niet de gewone WRT54G

Verwijderd

Als je slim bent ga je even kijken op Marktplaats. Een hoop mensen doen hun Linksys van de hand in verband met experiaboxen etc. Dus eerst uitzoeken welk model je wilt en dan voor de helft op Marktplaats een modem/router kopen.
Gr E

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
In jouw situatie zou ik niet gaan voor modem + router oplossing, maar een router modem oplossing. Het eerste is namelijk lastiger te configureren.

Ik heb ervaring met de WAG54GS, de wireless gedeelte van deze routermodem komt redelijk ver vooral tegenover mijn 2e ervaring de WAG200G. Echter haalt de laatste, met dezelfde bekabeling, hogere intrain waardes wat dus automatisch zorgt voor wat sneller internet.

Daardoor heb ik nu ook de WAG200G puur als modem hangen en de WRT54GL (met DD-WRT firmare) erachter als wireless router / router. Dit werkt prima, maar vereiste wel een aantal wijzigingen aan de instellingen van beide apparaten. En als ik het zo inschat gaat jou dit zelfstandig niet lukken.
Pagina: 1