Toon posts:

SMC Router verliest heel vaak even de snelheid / verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb sinds een week een SMCWBR14S-N2 Barricade N Wireless Broadband Router van SMC
Deze router draait de laatste firmware (november 2007) maar hij vertoond rare kuren. De SMC Router verliest heel vaak even de snelheid / verbinding met Casema kabel internet.
Bij het downloaden vanuit de nieuwsgroepen zie ik het heel goed: heel vaak (bijna om de vijf tot 10 minuten) valt heel even de snelheid weg naar 0 kb en gaat na 20 of 30 seconden weer naar 800 kb of hoger. Het gaat hier om de vaste LAN Ethernet verbindingen (kabeltjes dus) van mijn XP home pc's naar de SMC router. De router is verbonden met de Motorola Surfboard modem van Casema en krijgt automatisch een extern IP adres toegewezen (WAN adres en subnet zijn prima).
Verder zie ik ook dat een VPN verbinding en MSN er ook meerdere keren per uur eruit liggen met een wireless verbinding naar de laptops (XP professional). Zelfs met alle beveiliging uit (ook firewall op de router staat uit) heb ik deze gekke uitval. Ik krijg geen foutmeldingen en alle interne ip adressen/ WAN adres en subnet blijven keurig gevuld en ongewijzigd.
Ik heb deze week veel getest met mijn oude Dell True mobile router en ook door de pc's rechtstreeks te verbinden aan het Motorola kabel modem. Bij beide zijn de resultaten feilloos , geen enkele uitval en geen verlies van snelheid. Maar met mijn nieuwe SMC router juist keer op keer.

Heeft iemand een tip? Dank !!

Wijziging 16 Januari: ik heb hem inmiddels omgeruild voor een N router van een ander merk en die werkt prima! Ongetwijfeld zal SMC ooit met een nieuwe firmware release komen waarin het beschreven probleem is opgelost, maar daar kon ik niet op wachten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 10:04 . Reden: toevoeging ]