Toon posts:

[Leopard] Naam user map aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds kort een macbook en heb bij de eerste inloggen keer blijkbaar mijn volledige voor en achternaam ergens ingevuld. Mijn usermap is nu dus /user/voornaamachternaam. Naast een beetje onhandig (lange tekst) is het ook vervelend omdat mijn naam nu plotseling op de meest ongewenste plekken naar voren komt. Het blijkt standaard ingesteld te zijn bij mijn irc client. Dat soort dingen dus. Is er een mogelijkheid om het aan te passen?

Of kan ik makkelijk een nieuwe user aanmaken en de settings overnemen en de oude usernaam verwijderen?

(ik kom met google vooral waarschuwingen tegen om de map niet te hernoemen onder Tiger)

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Systeemvoorkeuren > Accounts > Slotje openen > CTRL+Muisklik op jouw account > Geavanceerde opties..

Hier had uw reclame kunnen staan.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Tijdens de installatie wordt je nadrukkelijk gewijst op het feit dat de usermap niet gerenamed kan worden (hier staat ook wat meer informatie erover: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107854).
Denk dat het dus wel op eigen risico is om zomaar de map te renamen :)

[ Voor 14% gewijzigd door potatox op 14-01-2008 13:44 ]

--

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Tank, dat klinkt wel heel makkelijk! 8)7

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Onder 10.4 ben ik eens al mijn instellingen en dergelijke kwijtgeraakt door mijn usermap te hernoemen. Hij zag de nieuwe map als een compleet nieuwe account. Ik wens je dan ook heel veel succes en laat even weten of het gelukt is!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 11:37
Pas inderdaad wel op. Ik heb het onder Leo ook gedaan en heb nu veranderde bestanden die met permissies repareren niet meer gerepareerd worden omdat ze veranderd zijn :( Zelfs niet als ik boot van de DVD.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat het voorgestelde systeem niet werkt. Als je de naam van de homefolder wijzigt dan krijg je een nieuwe map. Maar je schiet er dus niets mee op, want de oude blijft gewoon staan. De settings overnemen lukte ook niet echt - gedoe met permissies en dergelijke. Ik geef het voorlopig op.

Oh en het goede nieuws is dat je het zo weer terug kunt veranderen in de oude naam, dus met de oude map. Dan is alles weer zoals het was.. :)
Pagina: 1