overstappen naar Multikabel of toch maar niet

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik ben al jaren lid van XS4all alleen het laatste jaar vraag ik me af waarom eigenlijk. Ze zijn duur maar de kwaliteit is wel altijd goed. De vraag is echter hoe is de kwaliteit van multikabel. Ik kan er niet echt ramp topics over vinden dus dat is al goed. Je mag volgens mij services draaien en je ip adres is ook redelijk vast volgens mij. Email gaat via de mailserver van multikabel maar dat maakt me eigenlijk niks uit.
Iemand positievie of negatieve ervaringen met multikabel of goede argumenten om bij Xs4All te blijven.

Ik blijf wel lid van Xs4all maar enkel met pack ik wil wel graag mijn ipv6 tunnel en andere extra's houden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Multikabel is een zeer stabiele provider die erg veel doet om hun netwerk te verbeteren. Heb er altijd met veel plezier gebruik van gemaakt. Ik zat er al toen ze nog een datalimiet van 750MB per maand hadden :X _O-

Nu ben ik naar elders verhuist, maar m'n pa is er nog steeds zeer content mee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
kick iemand nog ervaringen met multikabel. Overigens ik heb XS4All en multikabel beide ene mail gestuurd met een vraag en na 3 dagen nog een antwoord :( XS4All waar ben je mee bezig
:

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Multikabel is op zich niet verkeerd, en ze doen er alles aan om hun service te verbeteren. Zo is het sinds enige tijd ook mogelijk om bijv. zelf een mailserver te draaien...

Echter, waar ik hier (soms) weleens last van heb (gehad) is dat de internetverbinding er om onduidelijke redenen voor enkele minuten uit lag. Ook heb ik in het begin van het telefonie-avontuur van Multikabel behoorlijk last gehad van storingen. Multikabel stuurde me destijds door naar een andere partij (blijkbaar gaat 't whitelabel via weetikveel-welk bedrijf), en dat bedrijf stuurde me weer naar Multikabel... Minpunt dus!

De storingen doen zich nog wel soms voor, maar alleen vroeg in de ochtend (voor 07:00)

Opzich dus zeker een aanrader!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Ik heb ook Multikabel en ben er tegenwoordig zeer tevreden over.
's Nachts ligt het internet er weleens uit, maar overdag zijn er weinig problemen en de verbinding is stabiel.

De telefonie is wat minder goed van Multikabel, maar de problemen daarmee worden ook minder.
Af en toe (meestal in het weekend) is het TV-signaal niet helemaal goed. Sommige zenders liggen er dan uit :(.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb al tv van multiakbel en dat is prima. Net ook gelezen dat je XS4All kan opzeggen en pack kan behouden. Nu moet ik enkel de beslssing nog nemen of ik voor het 4 mb of 12 mb abbonnement van Multikabel ga. Ik verwacht dat die die abbo's nog wel wat omhoog gaan binnenkort dus 4 mb zal wel voldoende zijn. Sowieso vind multikabel het vast niet erg als ik ga ugraden.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10 11:32
Vroeger wel eens problemen gehad met de internetverbinding (Modem was niet helemaal goed meer) Maar na vervanging van dat modem eigenlijk nooit problemen gehad, of het internet er ergens voor 7 uur uitvalt heb ik eigenlijk geen idee van, want dat ben ik nog niet wakker. Overigens heeft Multikabel een goeie newsserver, bij het family pakket is de limiet 50GB per maand, en bij Power 100GB per maand. Het enige nadeel is toch eigenlijk de prijs, als je ziet dat je Telfort ADSL 20Mbit voor 19,95 kan krijgen.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:03

Jiffy

God, you're ugly!

Prima provider. Toen ik nét Multikabel had (medio 2000) heb ik forse verbindingsproblemen gehad, sindsdien een snelle, stabiele verbinding.

Sterke punten (voor mij):
- vast IP-nummer (leasetermijn van 30 dagen, dus in de praktijk vast);
- HTTP/FTP/mailservers toegestaan (mailserver wordt gerelayed via een server van Multikabel);
- betrouwbare verbinding;
- stabiele snelheid, zowel up- als down.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Zelf heb ik niet alles van multikabel, wel TV. Maar al mijn familie en vrienden maken er tot grote tevredenheid gebruik van. Op dit moment heb ik nog ergens anders een internetabbo, maar ik ga binnenkort ook 3 in 1 afsluiten. De zelfservice site is erg duidelijk en uitgebreid.

www.casarodriguillo.com

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Hier ook multikabel, powerbundel.

Ben er heel erg tevreden over eigenlijk, op digitv na dat vertoont nogal wat storingen, maar dat ligt volgens MK aan m'n interne bekabeling, het gekke is dat het zich aps voordoet sinds onderhoud van 2 weken geleden en daarvoor nooit problemen had.

Maar zeker over internet echt niets te klagen, nooit storing eigenlijk

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:33
Hier ook een family user en ik heb echt nooit problemen of storingen. in de afgelopen 3 en een half jaar misschien 1 of 2 keer downtime gehad van enkele minuten maar meer niet.

Ook de service site is goed geregeld en de webmail is ook prima in orde en doet het goed. Alleen kan je je gebruikersnaam niet veranderen. Je wachtwoord uiteraard wel maar de gebruikersnaam wordt random bepaald door multikabel.

Ook met de digitale tv helemaal nooit problemen gehad. alleen misschien 1 of 2 keer per maand heel even een paar "ruis"blokjes. De digitale tv deed het zelfs toen ik de kabel in het midden had onderbroken en beide uiteinden tegen de gipsmuur hield. De gips muur geleide het signaal goed genoeg om nog digitale tv te kunnen zien.

Ook de telefoon heeft het nog niet opgegeven. kan altijd bellen en gebeld worden. In de begin periode wel problemen gehad maar dat is al meer dan 2 jaar geleden.

kortom een zeer tevreden gebruiker.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hier heb ik de keuze tussen ADSL of kabel. en met kabel kan ik Multiekabel kiezen. Als ik kijk tussen de prijzen dan verbaast het me dat kabel zo intressant is. Vaak is deze toch een dik 10 euro per maand duurder. Of kijk ik nu fout?

Dat kabel snelheid is wel op de lange afstand beter maar als je dichtbij woont (in mijn situatie) heb ik daar weinig last van.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Kabel kan een totaal pakket bieden wat me zelfs inclusief pack van XS4All nog 15 of 5 euro per maand goedkoper is. Ik heb nu wel besloten om over te stappen op multikabel alleen nog even denken of ik de 4 of 12 mb abbonement ga nemen. Ik heb nu 6MB maar of ik die 2 mb ga missen.

Verwijderd

/me pakt zijn loftrompet en blaast er op.

Multikabel is naar mijn ziens de beste Provider in Nederland.
Ik heb redelijk wat ISPs versleten, (xs4all, Casema, Caiway, Planet) en moet zeggen dat van alle providers Multikabel de meest betrouwbare is. Vriendelijke service, snelle service, stabiele verbinding.

Jammer dat Multikabel stopte met de diensten leveren in mijn regio, anders was ik graag nog vele jaren bij hun gebleven!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:20:
Multikabel is naar mijn ziens de beste Provider in Nederland.
* momania agrees :Y

Weinig tot geen storingen.
Als je een 12Mbit abo hebt, haal je ook (elk moment van de dag) 12Mbit.
Goede service.
Qua los internet abo misschien iets duurder dan vergelijkbaar ADSL, maar kwaliteit is ook vele malen beter imo :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Nou de aanvraag is de deur uit. Ik ben wel benieuwd of de hele nummerportering en dergelijke goed gaat. Ik zeg niks op bij xs4all voordat ik mijn multikabel internet aan de praat heb.

Verwijderd

Goed topic. Had vroeger(5 jaar geleden) ook multikabel/quicknet, was altijd tevreden...

Nu heb ik ADSL2, echter waar ik heenga verhuizen is helaas geen ADSL2, dus moet ik aan de kabel...Ik ga maar voor 12/1 voor 47,95 want 22/2 voor 64.95 is toch wel ERG duur.

Het wordt dus multikabel(anders had ik adsl1 moeten kiezen)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb trouwens nu een week of 2 multikabel en eigenlijk geen moment spijt gehad. Het is wel jammer dat je als je pack houdt bij XS4All je IPV6 tunnel niet kan houden. Maar ik heb al een nieuwe draaien bij SIxxs.
Pagina: 1