Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Computer van mijn moeder was supertraag geworden (verouderde processor). Ik heb nieuwe gekocht en wil nu harde schijf van pc van mijn moeder in mijn vorige computer steken zodat het voor haar terug aangenamer werken is.

Heel simpel: HD (40 GB, IDE-kabel) uit verouderde computer gehaald en in mijn vorige computer gestoken (AMD Athlon 2 Ghz, 512 MB RAM). Opstarten en ... foutmelding:

"Windows kan niet worden gestart ..." (lange uitleg die ik u wil besparen). In ieder geval wordt er niet gezegd dat er een bestand beschadigd is.

Daaronder opties: veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met command prompt, windows normaal starten en laatst werkende configuratie opstarten.

Geen enkele optie werkt. Als ik 1 van de opties kies, gaat het scherm in standby, terug aan en dan verschijnt exact hetzelfde scherm opnieuw.

Wat heb ik geprobeerd: BIOS defaults geladen (+ auto herkenning van hd en cd-roms), recovery geprobeerd via installatie-cd van Windows XP (incl. fixboot, fixmbr, bootcfg), het prog hard disk regeneration gedraaid (slechts 3 bad sectors die hersteld zijn), ...

Wat kan ik nog proberen zodat computer gewoon opstart? Hartelijk dank!

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

De exacte lang uitleg lijkt me in de geval wel relevant. Daarnaast is een backup maken in de oude pc en dan windows opnieuw installeren in de nieuwe pc de beste oplossing. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
De Windows die op de harde schijf staat is geconfigureerd met drivers van de oude pc, vandaar dat je nu een BSOD krijgt bij het opstarten. Het moet in principe mogelijk zijn om je oude drivers te verwijderen (ik denk vooral aan chipset en dergelijke), dat moet dan wel met de harde schijf in de oude pc.

Ik weet dat dit echter een omslachtig werkje is en het lukt ook niet altijd, een reïnstall zal meestal de beste optie zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ok, alvast bedankt voor de info. Het is geen echt BSOD, gewoon een scherm dat windows vorige keer niet goed is afgesloten en daarom mogelijkheden van veilige modus, etc.

off-topic: @ the crow: uw user icon, is dat niet de dochter van ex-Knack-hoofdredacteur?

[ Voor 21% gewijzigd door dEX2340 op 14-01-2008 13:16 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij snapt de bestaande Windows-installatie niet hoe de "bekende" HAL overweg moet met de nieuwe hardware (al dan niet met/zonder de aanwezige drivers).

Gewoon een clean install doen en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20

-ET-

Phone Home

Waarschijnlijk krijg je eerst een BSOD, direct daarna een automatische reboot en vervolgens de melding dat windows niet goed afgesloten is.
Pagina: 1