Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Ik zit met het volgende probleem:

Als ik nieuwe e-mails binnen krijg met outlook 2002 dan zie ik dat niet en moet ik eerst outlook vernieuwen... Dit is er irritant want ik krijg nogal een hoop mails binnen per dag.

Ik zit op een exchange server als dat relevante informatie is voor jullie :)

Ik heb al gegoogeld en gezocht op deze site maar niks kunnen vinden.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27

Koppensneller

winterrrrrr

Wat bedoel je met 'vernieuwen'? Ophalen en verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F5-en.

Of van map verwisselen, dus eerst op verzonden items klikken en dan weer op postvak in. Dan pas zie ik of er nieuwe e-mails binnen zijn :)

Hij moet toch automatisch kunnen aangeven dat er nieuwe e-mails binnen zijn gekomen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:59
dus mail verzend / ontvang window wil je eigenlijk kleiner hebben, zodat outlook vaker naar nieuwe e-mails opzoek gaat.

In office 2002 NL,
[extra] -> [[opties] -> [emailinstellingen] -> [Verzenden/ontvangen]

Onder als outlook online is
vinkje aanvinken "Automatisch verzenden/ontvangen elke" en bepalen om de hoeveel minuten.
Onder als outlook offline is
vinkje aanvinken "Automatisch verzenden/ontvangen elke" en bepalen om de hoeveel minuten.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

maar dit stond al ingesteld op 1 min...Wat nu?

Ik heb inderdaad outlook 2002 :)
nsa1984 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:43:
dus mail verzend / ontvang window wil je eigenlijk kleiner hebben, zodat outlook vaker naar nieuwe e-mails opzoek gaat.

In office 2002 NL,
[extra] -> [[opties] -> [emailinstellingen] -> [Verzenden/ontvangen]

Onder als outlook online is
Onder als outlook offline is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:51:
Bedankt!

maar dit stond al ingesteld op 1 min...Wat nu?

Ik heb inderdaad outlook 2002 :)

[...]
Hmmm spannend :(

Dan zou namelijk outlook keurig netjes om de minuut moeten vragen aan exchange heb jij nog mail voor me.

Wat ik me kan voorstellen is dat 1minuut te snel achter elkaar is, en daardoor een belasting op de server uitvoert die niet wenselijk is. Sommige servers kunnen "blokkeren" dat jij vaker dan X keer per uur je mail op vraagt. Of exchange dat ook kan weet ik niet.

Gebruik je het prive?
Gebruik je het op de zaak en ben jij gebruiker?
Gebruik je het op de zaak en ben jij sys admin voor exchange?

Ik ken exchange verder namelijk niet. ;)

Wat in outlook express nog weleens gebeurt is dat het profiel "corrupt" raakt en dan niks meer met mail kan. Dan helpt het opnieuw instellen van het email account nog weleens. Daarna de oude "versie" van het account eruit verwijderen.
Dat zou je nog kunnen proberen, maar of dat binnen outlook ook werkt weet ik niet.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Ik ben de admin voor exchange en het is voor de gebruikers :)

Dus als ik het op 5 min. zet zou het misschien wel werken? Met 1 min. zou die het toch ook gewoon moeten doen?

Outlook opnieuw installeren heeft geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat je niet helpen want Exchange stuurt namelijk een UDP pakket naar de client als er nieuwe mail is en outlook checkt dus zelf niet of er nieuwe mail is. Bekijk deze eens of je daar wat aan hebt (wel even naar beneden scrollen...)
Pagina: 1