Geen internet op 1 lijn, 2 andere lijnen wel

Pagina: 1
Acties:

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 21:22
Wie kan mij helpen want ik krijg het niet voor elkaar.
Ik ben 1 januari over gestapt van Wanadoo naar Telfort en opzich is dat perfekt gelopen maar ik blijf een probleem houden.
Ik had en heb het volgende aangesloten : vanuit het ISRA punt naar het moden en vanuit het modem naar een 5 poorts ethernet switch.
Vanuit de switch ga ik met één utp kabel naar mijn eerste PC en dat werkt perfekt.
Vanuit de switch ga ik naar een AP en ook dat werkt goed.
Als laatste ga ik vanuit de switch met een utp kabel naar mijn 2e pc en die blijft de melding geven dat er geen kabel ik aangesloten.
Ik heb al een andere netwerk kaart geprobeerd maar dat helpt niet.
Sluit ik mijn laptop aan op die kabel dan heb ik gewoon internet, dus de kabel is goed en werkt.
Nu heb ik de pc van mijn dochter hier staan om e.e.a. te veranderen en opnieuw te installeren maar het vreemde is dat ook nu de zelfde melding : geen kabel aangesloten.

Is er iemand die mij raad kan geven ???

Groeten
gsm

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 21:24
Wat als je de kabelt vervangt? Of een andere poort op de switch test?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Misschien zijn de netwerk kaarten heel erg kieskeurig en/of is de switch van slechte kwaliteit.

Zo heb ik zelf thuis ook zo een situatie:
Als ik een korte kabel (+/- 2 meter) gebruik tussen mijn eigen PC (1Gbit nvidia on board) en een vrij oude switch gebruik, dan krijg ik ook die melding.
Zet ik nu een andere switch aan het andere einde werkt het wel.
Zet ik een lange kabel (+/- 25 meter) er tussen, dan werkt het ook.

Deze situatie heb ik ook met een andere net nieuw machine met een marvel onboard 1-Gbit poort.

Overigens is het probleem ook niet of het een cross of niet cross kabel is, daar de machines over auto-sensing lijken te beschikken, want als ik een cross of een straight kabel tussen de machines doe, werkt het altijd (beide kabels +/- 2 meter)

Misschien kan je met de informatie zelf ook een beetje testen zodat je er eventueel achter komt wat het probleem is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• gsm
Kabel vervangen hielp niet en een andere switch poort ook niet.
Kabel van switch naar PC1 en PC2 zijn even lang en PC1 doet het goed maar PC2 niet maar de laptop werkt wel goed op de kabel van de switch naar PC2.
Ik zal eens kijken of ik iets kan veranderen waardoor de switch tijdelijk wat dichter bij PC1 en PC3 komen te staan of als ik de UTP kabel van PC1 even in PC2 doet.

Groeten
gsm

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:36
Kun je geen andere switch proberen?

• gsm
Zou ik kunnen doen maar die heb ik nu niet en zou ik ergens moeten lenen maar waarom doet mijn laptop het wel op die kabel en mijn 2e pc en die andere pc niet ??
Dat vind ik vreemd en vanuit dat standpunt vraag ik me af of het de switch is.
Ik ga nu eens even kijken of ik nog iets met de switch en/of kabels kan wijzigen.
Ik laat het zo nog wel weten.

Groeten
gsm

• gsm
Ik heb net de switch verwijderd en de kabel van de 2e PC direct in het modem gedaan en toen had ik wel internet dus zou het de switch moeten zijn maar wel vreemd want mijn laptop, het AP en 1e PC doen het wel via de switch.
Vreemd maar waar.

Wat is een goede switch voor ethernet ??

Groeten
gsm

• gsm
Ik snap er ruk van
Zoals ik al schreef, ik had wanadoo met de lifebox en die had 2 uitgangen voor UTP kabels.
Ik heb 2 kabels gemaakt vanaf de lifebox door een 10cm muur naar mijn kamer en daar een UTP doos voor 2 afzonderlijke kabels en dus met 2 uitgangen gemaakt.
Op 1 uitgang zat mijn 1e PC verbonden met een 5 meter UTP kabel en op de 2e uitgang zat de switch verbonden met een 5 meter kabel.
Op de switch zit de AP met een 2 meter kabel en de 2e PC met een 2 meter kabel.

Nu heb ik de het basis Telfort modem aangesloten, dus met 1 uitgang.
Hier heb ik nu de switch op aangesloten met een 2 meter UTP kabel, die switch heb ik nu dus in de meterkast staan naast het moden wat weer naast het ISRA punt staat.
De 2 kabels die er liepen vanuit de meterkast, waar voorheen de lifebox ook stond, door de muur heen naar het UTP stopkontakt heb ik nu in de switch gedaan.
Ook heb ik het AP nu in de meterkast gezet en aangesloten op de switch.
Vanuit het UTP stopkontakt lopen de 2 stuks 5 meter UTP kabels naar PC1 en PC2
Nu werkt PC2 niet maar als ik de UTP kabel aansluit op mijn laptop dan werkt internet wel.

Ik heb net alles losgekoppeld en verwijderd behalve het modem, dat staat nog gewoon in de meterkast naast het ISRA punt.
Vanuit het modem heb ik nu 1 van de kabels aangesloten die naar het stopkontakt door de muur loopt.
Op dat stopkontakt heb ik nu de switch aangesloten en daarop het AP met een 2 meter UTP kabel aangesloten en PC1 en PC2 beiden met de 5 meter kabel die ik dus al gebruikte.
Nu heb ik gewoon op alles signaal, geen probleem.
Om de kabels te controleren heb ik de UTP kabel uit het modem gehaald en heb ik de andere UTP kabel van het stopkontakt in het modem gedaan, toen de kabel die vanaf de switch in het stokontakt zat er uitgehaald en in de 2e aansluiting van het stopkontakt gedaan en ook nu heb ik gewoon op alles signaal.

Mijn conclusie is dat alle kabels goed zijn en de switch werkt ook goed.
Het einige wat veranderd is dat beiden PC´s en het AP in de nieuwe situatie op de switch zitten en voorheen (bij wanadoo) zat PC1 direkt op de lifebox en PC2 samen met het AP via de switch op de 2e uitgang van de lifebox.

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat er fout gaat ?
En wat ik er aan moet doen !!

M.v.g.
gsm

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Vaak zit de fout daar waar je het minste vermoedt....

Oftewel, er is toch een kabel niet goed gemaakt of er is iets mis met het "stopcontact".

Je moet namelijk begrijpen dat er 8 aders lopen door de kabel, maar sommige netwerkkaarten en switchen of andere apparatuur gebruiken niet alle 8. Sommige gebruiken wel alle 8 aders.
Dus het is goed mogelijk dat er altijd ergens een probleem was (een draadje maakt geen contact),
maar je had geluk dat juist die apparatuur dat draadje niet gebruikte.

• gsm
Klopt niet volgens mij want ik gebruik nu het stopkontakt ook en alles doet het.
Ook heb ik beiden kabels en uitgangen van het stopkontakt geprobeerd en bij beiden doet die het nu wel.
Volgens mij zit het in dit stukje :
Het enige wat veranderd is dat beiden PC´s en het AP in de nieuwe situatie op de switch zitten en voorheen (bij wanadoo) zat PC1 direkt op de lifebox en PC2 samen met het AP via de switch op de 2e uitgang van de lifebox.

Bedankt voor je reaktie
gsm
Pagina: 1