[XP] Toetsenbord/touchpad werken niet bij loginscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Probleem:
Een laptop met Windows XP SP2 waarbij het toetsenbord en touchpad niet meer werken zodra je het loginscherm ziet (waar je dus de gebruiker kunt kiezen). Tenminste, de touchpad werkt in eerste instantie wel even (welisweer extreem schokkerig) maar na enkele seconden reageert deze dus niet meer.

Al geprobeerd:
  • Opstarten in veilige modus: toetsenbord en touchpad blijven gewoon werken
  • Geheugen en harddisk getest: geen problemen gevonden
  • USB toetsenbord en USB muis aangesloten en opgestart in normale modus: deze blijven gewoon werken, toetsenbord en touchpad van laptop reageren niet. Laptop is wel behoorlijk traag in dit geval.
  • Via msconfig alle services en opstartitems uitgeschakeld, daarna opstarten in normale modus: geen verbetering
  • Opstarten met WinPE cd: toetsenbord en touchpad van laptop werken zonder problemen
  • Lading drivers (videokaart, geluidskaart, netwerkkaarten, modem) via veilige modus verwijderd en weer normaal opstarten: geen oplossing
  • Nieuwe installatie (recovery van Acer) en opstarten in normale modus: toetsenbord en touchpad hebben weer hetzelfde probleem als eerst
  • SFC /scannow: in veilige modus werkt dit niet, in normale modus met usb toetsenbord en muis aangesloten was dit na 4,5u nog niet klaar en stond dit nog op hetzelfde stukje als 4u25min eerder
  • Virusscan gedaan op de oude installatie: Paar spyware bestandjes gevonden en verwijderd.
In de logboeken staat de volgende fout:
Event id 7026:
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AmdK8
Fips
Voor de nieuwe installatie stonden ook deze nog in de logboeken:
Event id 4353:
The COM+ Event System attempted to fire the EventObjectChange::ChangedSubscription event but received a bad return code. HRESULT was 80040201.
Event id 4356:
Description: The COM+ Event System failed to create an instance of the subscriber {C2F23AE4-82D8-456F-A4AF-A2655D8CA726}. CoCreateInstanceEx returned HRESULT 8000401A.
Van de onderste 2 weet ik de exacte tekst niet meer (bovenstaande tekst heb ik even opgezocht via google :+).

De laptop heeft al zo'n 2 jaar zonder enige problemen gewerkt, maar dit probleem is afgelopen week spontaan ontstaan.
In de bios kan ik ook zo goed als niks instellen (in of uitschakelen van hardware is niet mogelijk).

De oude installatie kan ik dmv een image die ik gemaakt heb zo terugzetten mocht het nodig zijn om daar nog iets in te proberen.

Nog ideeën om te proberen?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Boink O-)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Niemand :?

Ik denk eigenlijk dat het een of ander vaag hardware probleem is, maar zou me eigenlijk niet kunnen bedenken welk onderdeel de oorzaak is. Los tobo/muis werkt altijd, laptop-tobo/touchpad werkt in veilige modus en met WinPE cd wel, in normale modus en tijdens de installatie van Windows hapert de zooi of werkt totaal niet..

[ Voor 94% gewijzigd door FlipFluitketel op 19-01-2008 15:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook al eens gekeken of er recentere touchpad drivers zijn van Acer?
Bij Asus hadden ze ook zo'n leuk probleempje laatst - daar zorgde de software voor een dead zone precies in het midden van het scherm.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Daar heb ik inderdaad nog niet naar gekeken, maar als het al tijdens de installatie van Windows niet meer werkt lijkt me dat een nieuwere driver het niet kan verhelpen (toetsenbord werkt dan dus ook al niet meer)..

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Problem solved (denk ik :P)..
Oorzaak was/is de accu 8)7 (of een onderdeel van Windows wat de accu uitleest tijdens de installatie en normale modus maar niet in veilige modus :?).
Zodra de accu in de laptop zit werkt het toetsenbord en touchpad niet in normale modus (wel in veilige modus en met WinPE cd) of tijdens de installatie. Sluit je de laptop gewoon op de stroom aan (zonder accu) dan werkt het wel normaal.

Het ging trouwens om een Acer Aspire 3003WLMi.

[ Voor 15% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-01-2008 09:52 ]

Verwijderd

Als je bij die Acer in apparaatbeheer (laptop starten zonder accu) de accu uitschakeld en dan de laptop uitzet. Dan de accu erin en weer starten, nu kan je de laptop met accu wel gebruiken. Is alleen jammer dat er geen status van de accu meer is dan, maar is beter dan geen accu.

Acer heeft er geen fatsoenlijke oplossing voor.

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb dit probleem nu ook sinds een week....
Is er ook een definitieve oplossing??
Heb trouwens ook een acer laptop....

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Heb je Verwijderd in "[XP] Toetsenbord/touchpad werken niet bi..." al geprobeerd?
Zo ja, dan kan ik je in ieder geval niet verder helpen. Misschien dat er iemand anders is die een oplossing hiervoor gevonden heeft (zou natuurlijk ook compleet aan de accu kunnen liggen en dan zou je dus eens kunnen proberen met een andere accu).

Pagina: 1