Probleem:
Een laptop met Windows XP SP2 waarbij het toetsenbord en touchpad niet meer werken zodra je het loginscherm ziet (waar je dus de gebruiker kunt kiezen). Tenminste, de touchpad werkt in eerste instantie wel even (welisweer extreem schokkerig) maar na enkele seconden reageert deze dus niet meer.
Al geprobeerd:
Event id 7026:
Event id 4353:
).
De laptop heeft al zo'n 2 jaar zonder enige problemen gewerkt, maar dit probleem is afgelopen week spontaan ontstaan.
In de bios kan ik ook zo goed als niks instellen (in of uitschakelen van hardware is niet mogelijk).
De oude installatie kan ik dmv een image die ik gemaakt heb zo terugzetten mocht het nodig zijn om daar nog iets in te proberen.
Nog ideeën om te proberen?
Een laptop met Windows XP SP2 waarbij het toetsenbord en touchpad niet meer werken zodra je het loginscherm ziet (waar je dus de gebruiker kunt kiezen). Tenminste, de touchpad werkt in eerste instantie wel even (welisweer extreem schokkerig) maar na enkele seconden reageert deze dus niet meer.
Al geprobeerd:
- Opstarten in veilige modus: toetsenbord en touchpad blijven gewoon werken
- Geheugen en harddisk getest: geen problemen gevonden
- USB toetsenbord en USB muis aangesloten en opgestart in normale modus: deze blijven gewoon werken, toetsenbord en touchpad van laptop reageren niet. Laptop is wel behoorlijk traag in dit geval.
- Via msconfig alle services en opstartitems uitgeschakeld, daarna opstarten in normale modus: geen verbetering
- Opstarten met WinPE cd: toetsenbord en touchpad van laptop werken zonder problemen
- Lading drivers (videokaart, geluidskaart, netwerkkaarten, modem) via veilige modus verwijderd en weer normaal opstarten: geen oplossing
- Nieuwe installatie (recovery van Acer) en opstarten in normale modus: toetsenbord en touchpad hebben weer hetzelfde probleem als eerst
- SFC /scannow: in veilige modus werkt dit niet, in normale modus met usb toetsenbord en muis aangesloten was dit na 4,5u nog niet klaar en stond dit nog op hetzelfde stukje als 4u25min eerder
- Virusscan gedaan op de oude installatie: Paar spyware bestandjes gevonden en verwijderd.
Event id 7026:
Voor de nieuwe installatie stonden ook deze nog in de logboeken:De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
AmdK8
Fips
Event id 4353:
Event id 4356:The COM+ Event System attempted to fire the EventObjectChange::ChangedSubscription event but received a bad return code. HRESULT was 80040201.
Van de onderste 2 weet ik de exacte tekst niet meer (bovenstaande tekst heb ik even opgezocht via googleDescription: The COM+ Event System failed to create an instance of the subscriber {C2F23AE4-82D8-456F-A4AF-A2655D8CA726}. CoCreateInstanceEx returned HRESULT 8000401A.
De laptop heeft al zo'n 2 jaar zonder enige problemen gewerkt, maar dit probleem is afgelopen week spontaan ontstaan.
In de bios kan ik ook zo goed als niks instellen (in of uitschakelen van hardware is niet mogelijk).
De oude installatie kan ik dmv een image die ik gemaakt heb zo terugzetten mocht het nodig zijn om daar nog iets in te proberen.
Nog ideeën om te proberen?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!