Toon posts:

SBS 2003/Exchange: dubbel E-mail domein probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb dit weekende een extra maildomein toegevoegd aan de Exchange server.
Alles werkt prima behalve 1 klein ding.
We hebben op beide domeinen een info adres die bij verschillende gebruikers moet binnenkomen.
Gebruiker1: info@domein1.nl
Gebruiker2: info@domein2.nl

Zodra ik intern een mailtje stuur naar info@domein2.nl komt deze netjes bij gebruiker2 aan.
Zodra ik Extern een een mailtje stuur naar info@domein2.nl dan komt deze bij gebruiker1 terecht.
Domein 1 is het hoofd e-maildomein.
Ik heb volgens de werkwijze van de onderstaande site het 2e domein toegevoegd.
http://www.petri.co.il/co...es_for_exchange_users.htm
De mail wordt via een algemeen pop3 account bij de provider opgehaald.
Heb ik misschien iets verkeerd gedaan?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:42
Word de mail van domein2 toevallig doorgestuurd naar domein1 en daarna via POP opgehaald? Zo ja, zelfde probleem gehad.

Heb het toen opgelost door de mailboxen van de 2 domein apart binnen te laten komen in een catch-all pop mailbox

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de e-mail voor de verschillende domeinen worden bij 2 verschillende providers opgehaald.
Ik heb ook 2 verschillende "algemene postvakken" geconfigureerd in de Pop3 connector van Exchange.
Ik heb het vermoeden dat info@domein2 op de een of andere manier omgenoemd wordt naar info@domein1 als het binnenkomt, maar dit zou dan op onze server moeten gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier worden de 2 domeinen gekoppeld lijkt het. Als ik bv een gebruiker heb met als mail adres piet@domein2.nl moet hij ook een mail adres hebben piet@domein1.nl anders komt de e-mail terug als onbezorgbaar.
Is het mogelijk om de mail domeinen onafhankelijk van elkaar te laten draaien?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:44
Staan de e-mail adressen van de accounts goed? Heet één van de gebruikers toevallig ook info? Kan automatische beide domeinadressen hebben gekregen.

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Ik weet de instellingen even niet uit mijn hoogd, maar ik heb ergens hetzelfde probleem ervaren.
Je moet er in ieder geval voor zorgen bij je recipients policies van betreffende e-maildomein dat je een vinkje aanzet die zegt dat deze exchangeserver het beheer voor dit e-mail domein op zich neemt.

Dan kan de server dat domein ook daadwerkelijk routeren naar de juiste mailbox.

Sorry dat ik niet gedetailleerde kan antwoorden, heb het plaatje even niet 100% helder voor mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de recipient policy's het vinkje gezet bij "this Exchange Organisation is responsible for all maildelivery to this adres" Maar dit had ik bij het toevoegen van het extra domein al gedaan. Er zijn wel 2 Info adressen maar de 1 is het adres Info@domein1.nl en de andere is info@domein2.nl, Intern via de MTA werk alles prima, maar zodra er vanaf een extern mailadres een mailtje gestuurd wordt naar info@domein2.nl komt deze toch binnen bij info@domein1.nl.

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Kan je eens kijken of je iets vreemds ziet als je in de track and trace tool een mail opent die verkeerd wordt bezorgd. Of eventueel de output hier van posten.

Wilde altijd al iets over computers weten

Verwijderd

Topicstarter
Edit:

Ik heb het probleem inmiddels opgelost door de mail via Popbeamer bij de providers op te halen.
Nu worden de berichten wel in de juiste mailboxen bezorgt.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:48 ]

Pagina: 1