ISRA Punt, 8 aderig

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi-RS4
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16
Hallo,

Ik heb in mijn woning de ISRA punt kunnen vinden. maar helaas kom ik er niet uit.

er zijn 8 draadjes. beetje vettig met lood
blauw(groenachtig)/oranjegoudachtig met een dun sliertje
blauwwit/oranjegoudachtig met een dun sliertje
roodwit/oranjegoudachtig met een dun sliertje
rood/oranjegoudachtig met een dun sliertje

ik heb orange adsl genomen van 8,95 met een killedvoice voor lijn verhuur. alleen wie kan mij de weg helpen? Ik heb alle combinatie's geprobeerd die je maar kan bedenken.. getest natuurlijk met een telefoon maar heb ik dan een kiestoon??

bijna een maand verstreken van mijn abonnement en nog steeds geen bit kunnen ontvangen/versturen.

kan iemand mij aub helpen??? :$

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zijn er ook niet 2 combinaties met zwart+transparant en grijs+transparant?

Klinkt als een stap58 aansluiting dit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 11:46
wat je kan proberen is storings dienst vaste net bellen en vragen of zijn op jou postcode huis nummer een serviceID kunnen zien en op welke aderpaar.

mocht dit niet werken dan moet je je provider bellen en aan hun een opdracht geven tot herstel isra punt

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Verwijderd

daanski82 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:00:
wat je kan proberen is storings dienst vaste net bellen en vragen of zijn op jou postcode huis nummer een serviceID kunnen zien en op welke aderpaar.

mocht dit niet werken dan moet je je provider bellen en aan hun een opdracht geven tot herstel isra punt
Ik heb op de SVN helpdesk gewerkt als bijbaantje, en dat soort zaken konden we niet zien.

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

rick77

... get to the point!

Met een dedicated line (geen KPN analoge telefoonaansluiting) heb je geen kiestoon. Testen dus door je modem eraan te hangen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:42

JdM

Humbled

En vergeet bij die ISRA kabels vooral ook niet om de eerste centimeter schoon te krassen ;)
Er zit namelijk een beschermlaag op die koperdraadjes en die moet er eerst af :)
Dit is geen stap58 kabel zoals eerder geopperd werd, maar een met lood afgeschermde invoerkabel (die kwamen ná de stap58).
Bij mijn weten (het is lang geleden) is oranje de eerste lijn.... maar dat moet je dus even testen.
gebruik het goudkleurige bijbehorende draadje voor je B uitgang die bij het kabeltje hoort (dus je hebt telkens een paar waar een nylondraadje omheen gewikkeld zit, dat is 1 lijn)
Dus schoonkrassen en nogmaals testen (inderdaad zonder telefoon, er is geen kiestoon)

• Audi-RS4
rick77 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:03:
Met een dedicated line (geen KPN analoge telefoonaansluiting) heb je geen kiestoon. Testen dus door je modem eraan te hangen.
hmm.. dat gaat langer duren maar het moet maar dan..

• Audi-RS4
JdM schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:08:
En vergeet bij die ISRA kabels vooral ook niet om de eerste centimeter schoon te krassen ;)
Er zit namelijk een beschermlaag op die koperdraadjes en die moet er eerst af :)
Dit is geen stap58 kabel zoals eerder geopperd werd, maar een met lood afgeschermde invoerkabel (die kwamen ná de stap58).
Bij mijn weten (het is lang geleden) is oranje de eerste lijn.... maar dat moet je dus even testen.
gebruik het goudkleurige bijbehorende draadje voor je B uitgang die bij het kabeltje hoort (dus je hebt telkens een paar waar een nylondraadje omheen gewikkeld zit, dat is 1 lijn)
Dus schoonkrassen en nogmaals testen (inderdaad zonder telefoon, er is geen kiestoon)
ik heb echt alle combinaties gedaan die je maar kan bedenken. 8*8 pogingen.. maar nu zal ik het even proberen met een modem..

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

rick77

... get to the point!

Als de lijnen netjes gebundeld zitten per 2 draadjes (wat geopperd wordt door JdM) heb je maar 4 aderparen te checken.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Audi-RS4 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:21:
[...]

.. maar nu zal ik het even proberen met een modem..
Met wat heb je dan getest?
Een telefoon werkt niet. Er is geen kiestoon. Zoals al meerdere keren is geschreven bovenaan.....

• Audi-RS4
Ik had het getest met een telefoon, gewoon een eenvoudig analoog foontje..

jammer dat je geen apparaten hebt waar je gelijk kunt zien of er signaal/spanning op zit..

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Multimeter is zo'n apparaat
Weet alleen niet wat je moet meten :+

KPN bellen lijkt me ook het beste om te doen eigenlijk

[ Voor 30% gewijzigd door Kixtart op 14-01-2008 13:44 ]

☻/
/▌
/ \

• Audi-RS4
daar dacht ik ook al aan, maar KPN vraagt alleen al aan het voorrijkosten 35 euro ofzo..plus de kosten die hij nog moet doen..

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 20:14
Tja, of zelf 8 uur ploeteren voor die 35 eurotjes + kosten, of 8 uur lang werken om dat geld te kunnen betalen. Voor beiden is wat te zeggen :D

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Eerst gewoon bellen, misschien weten ze welk paar je moet gebruiken. Ist gratizz :P

☻/
/▌
/ \

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:42

JdM

Humbled

Audi-RS4 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:36:
Ik had het getest met een telefoon, gewoon een eenvoudig analoog foontje..

jammer dat je geen apparaten hebt waar je gelijk kunt zien of er signaal/spanning op zit..
Jawel, met een Adsl modem ;)
kom op, zo veel werk is dat niet......

• Audi-RS4
jep ga het testen.. maar ben nu nog op werk..

morgenavond kan ik het gaan testen.. dan weet ik meer!!

• Audi-RS4
Jammer genoeg heeft dat ook niet geholpen.. uiteindelijk KPN gebeld en erachter gekomen dat zij verplicht zijn om een werkende ISRA punt te hebben in een huis.

Binnenkort komt er dus een monteur langs.. wanneer? dat is nu de vraag..

thx voor jullie tijd! slotje erop

Verwijderd

Ik denk dat je dan geluk gehad hebt, of betaal je wel voor de monteur?
KPN mag volgens mij normaal gesproken altijd zeggen dat jij geen dienst van KPN afneemt omdat je bij een anere provider zit, dan mag KPN je verwijzen anar je provider die vervolgens dik geld vraagd.

• Audi-RS4
klopt zoiets had ik ook gelezen, alleen toen ik KPN aan de lijn had gaven zij mij aan dat zij verplicht waren voor om een werkende ISRA punt te leveren. Ik moest nog wel orange gaan bellen omdat zij de opdracht moesten sturen om een storingsmonteur erop af te sturen.. ben eerlijk gezegd ook benieuwd hoor..

Verwijderd

Audi-RS4 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:37:
klopt zoiets had ik ook gelezen, alleen toen ik KPN aan de lijn had gaven zij mij aan dat zij verplicht waren voor om een werkende ISRA punt te leveren. Ik moest nog wel orange gaan bellen omdat zij de opdracht moesten sturen om een storingsmonteur erop af te sturen.. ben eerlijk gezegd ook benieuwd hoor..
Lijkt mij inderdaad logisch. De lijn blijft namelijk van KPN en Orange huurt de lijn. Er moet altijd een fatsoenlijk IS/RA punt in een huis aanwezig zijn. Zelf er aan knoeien mag in principe niet eens.
Pagina: 1