Toon posts:

Draadloos netwerk werkt niet (geen-ip), bedraad wel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de Thomson Speedtouch 780 in combinatie met Speedlinq internet.
Op het modem is de laatste firmware geïnstalleerd.

Als ik mijn PC (met winXP) met een netwerkkabel aansluit werkt internet probleemloos.
IP-adres en DNS staat op 'automatisch' en de PC krijgt netjes een ip van het modem.

Als ik mijn PC draadloos wil verbinden (met ASUS PCI wifikaartje) krijg ik geen verbinding met internet. Als ik IP en DNS automatisch laat toekennen krijgt mijn PC geen ip-adres (blijft hangen op 'netwerkadres verkrijgen'. Als ik echter tegelijkertijd het draadloos netwerk inschakel, terwijl de pc ook via de netwerkkabel verbonden is krijg ik wel verbinding volgens Windows XP. internet werkt dan ook maar dat komt denk ik omdat hij op dat moment ook bedraad is aangesloten. Als ik dan namelijk het modem via internet benader staat er bij de eth.port "actief" en bij de draadloze verbinding "inactief".

Als ik handmatig een ip-adres ingeef en de dns servers, en de netwerkkabel niet is aangesloten heb ik volgens Windows XP wel verbinding "verbonden" en heb vanzelfsprekend ook een ip-adres.
Maar krijg ik weer geen verbinding.

Waar kan ik beginnen om dit probleem op te lossen? Kan het zijn dat de DHCP server op t modem wel een ip-adres toekent aan een bedraade verbinding maar niet aan een draadloze? Ik ben er al weken mee bezig maar kom er niet uit waar het probleem nu zit.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Het eerste dat je kan doen is security uitzetten op je WiFi en kijken of je dan wel draadloos connectie kan maken. Gebruik je de software van Speedtouch, of van Windows (Zero Configuration) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:55:
Het eerste dat je kan doen is security uitzetten op je WiFi en kijken of je dan wel draadloos connectie kan maken. Gebruik je de software van Speedtouch, of van Windows (Zero Configuration) ?
Ik zit nu op mij werk dus kan het niet testen, maar dat zal ik vanavond in ieder geval doen, ik heb dat wel al geprobeerd, maar weet niet meer of het toen wel of niet werkte 8)7 Ik geloof dat het zonder beveiliging ook niet werkte.
Ik maak trouwens gebruik van Windows Zero Configuration.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 11:07 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Wat mij trouwens wel is opgevallen is dat als je vanuit de lijst met beschikbare netwerken een keuze maakt, dit beter werkt dan als je zelf alles geconfigureerd.

Kan je je draadloos netwerk nog met een andere pc testen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Welke ip-range gebruikt je router en welk ipadres, gateway etc stel je handmatig in als je de draadloze verbinding niet op automatisch hebt staan?
Misschien kun je de uitkomst van ipconfig /all eens posten hier? (Ga naar start>uitvoeren, tik cmd, druk enter en tik ipconfig /all, enter)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:31:
Welke ip-range gebruikt je router en welk ipadres, gateway etc stel je handmatig in als je de draadloze verbinding niet op automatisch hebt staan?
Misschien kun je de uitkomst van ipconfig /all eens posten hier? (Ga naar start>uitvoeren, tik cmd, druk enter en tik ipconfig /all, enter)
ip-adres router is 192.168.1.254, Als ik bekabelde verbinding automatisch laat configureren, krijgt de PC ip 192.168.1.64, ik heb voor de draadloze verbinding 192.168.1.65 ingesteld. Zal vanavond hier even de uitkomst van ipconfig /all posten.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Het lijkt me gewoon een instellings probleem.
Geef eens een screenshot van je wlan instellingen van de 780.
Dus eerst op details klikken en dan pas een screenshot maken. Anders hebben we te weinig info.
Pagina: 1