Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke techniek?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SystemF
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb http://www.demuzikantenbank.nl/v3/ tot nu toe als ontwerp. Omdat in een eerder stadium het niet lukte het menu anders te maken dan met flash en ik even doorwilde heb ik het zo gelaten. Nu heb ik weer even tijd voor mijn prive project...maar met welke techniek kan ik het menu (de rode en blauwe balken) maken zonder flash?! Wat raden jullie aan. Zoals het nu werkt is het helemaal zoals het moet, alleen wil ik niet afhankelijk zijn van flash! ;)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:36
Wat heb je zelf gedaan om een vervangende oplossing te vinden? Want daar zie ik niets van terug...
Je zou kunnen denken aan AJAX... Of CSS Layers met Javascript... Genoeg over te vinden lijkt mij.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Html, dan als je op de main items klikt ga je naar de pagina met die balk gehighlight.
Als dat eenmaal werkt kan je een javascript erbij laden die de eerste balk laat switchen.

Dan heb je het ook werkend voor mensen zonder javascript.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saeverix schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:52:
Je zou kunnen denken aan AJAX... Of CSS Layers met Javascript... Genoeg over te vinden lijkt mij.
Why in the world zou je AJAX hiervoor willen gebruiken :?
Dit is prima te doen met de 1001 manieren die op het web te vinden zijn voor menu's waar geen AJAX aan te pas komt. En gezien je toch al PHP gebruikt zie ik ook niet waarom je niet gewoon naar een andere pagina gaat met het geselecteerde menu.

edit:

Wat meneer met de onuitspreekbare naam hierboven dus zegt :+

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 14-01-2008 11:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SystemF
Nou ik heb een javascript variant gehad, alleen die kreeg ik niet zo heel netjes opgemaakt. Andere pagina heb ik ook aan zitten denken maar omdat ik veel met variabele URL's zal gaan werken moet ik mijn menustructuur in de URL zetten, ?menu=muzikantzoektband etc. Dit vind ik best omslachtig want dan moet iedere pagina die variabele meekrijgen (naast alle al meegestuurde vars), en dat vind ik niet zo heel practisch...

Maar goed, ik ga nog even proberen...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Als het zo werkt in Flash kun je het ook zo laten staan. Je zou als alternatief voor mensen zonder flash altijd een eenvoudig html alternatief kunnen bieden (bijvoorbeeld middels SWFObject is dit zeer eenvoudig te realiseren).

Maar ik zie eerlijk gezegd zo niks dat niet omgezet zou kunnen worden naar een stukje DHTML om tussen de tabjes te kunnen switchen.

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 09:06
Die navigatie lijkt sprekend op de navigatie die op de tweakers.net homepage gebruikt wordt. Kan je die niet als basis nemen?

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
http://www.templatemonster.com/ heeft ook een heel mooi menu... :)

Daarbij om je navigatie op te bouwen met <ul> en <li> kan je bijvoorbeeld delen hidden door ze een ID te geven. Hiervoor is wel javascript nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door rhodium op 14-01-2008 21:47 ]

• SystemF
Ziet er goed uit die templatemonster... ;)

Maar ik heb nu een CSS variant gebouwd... http://www.demuzikantenbank.nl/v3/test.php

De sub <UL> staat op de betreffende pagina...eigenlijk best goed te gebruiken, maar ik zou eigenlijk niet willen dat de pagina veranderd voor de sublinks...maar pas wanneer je op een sublink klikt!

Iemand een idee, misschien het menu in een iframe ofzo? Of iets met javasript? Kan iemand hier evt. een voorzetje voor geven.

EDIT: Heb zelf zitten puzzelen en het is me helemaal gelukt! Javascript zorgt voor de overgangen per tab, vervolgens kun je door de links te gebruiken verder navigeren. De tabs zijn nu makkelijk actief te maken als standaardtab per pagina. Bedankt voor het meedenken

[ Voor 22% gewijzigd door SystemF op 15-01-2008 08:36 ]

• 7.01D
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2009

7.01D

Smells Like Team America

SystemF schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:58:
EDIT: Heb zelf zitten puzzelen en het is me helemaal gelukt! Javascript zorgt voor de overgangen per tab, vervolgens kun je door de links te gebruiken verder navigeren. De tabs zijn nu makkelijk actief te maken als standaardtab per pagina. Bedankt voor het meedenken
Je hoofdmenu werkt niet zonder JavaScript, da's dan wel weer jammer.

-- einde bericht --

• SystemF
Ja ik moet keuzes maken. Ik heb echter nog een probleem met de weergave in IE6.

In IE6 echter word de UL in de 1e UL (sub UL) niet naast elkaar maar onder elkaar...

Zie hier: http://www.demuzikantenbank.nl/v3/test.php

Iemand een idee wat de IE6 oplossing kan zijn?!

EDIT: Tis weer gelukt heb die 2e UL een width meegenomen, en dat werkt, blijkbaar! :)

[ Voor 13% gewijzigd door SystemF op 15-01-2008 23:53 ]

Pagina: 1