Toon posts:

Aansluiten TV + overige apparatuur audio/video

Pagina: 1
Acties:
  • 1.603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een vraag over het aansluiten van mijn televisie, DVD-HD-recordr etc.

De verschillende apparaten zijn op de volgende manier aangesloten:

- Mijn coax-kabel (CAI) is aangesloten op de antenne-ingang van een digitale ontvanger, Merk: Humax Type: IR FOX-C
- De digitale ontvanger zit via een scart aangesloten op een Samsung HD DVD-recorder (AV2) en er zit een coax-kabeltje van de antenne-uitgang van de digitale ontvanger naar de antenne-ingang van de HD DVD-recorder
- De HD DVD-recorder zit via scart aangesloten op uitgang Ext. 2 van mijn TV (AV1).
- Een Samsung DVD ome Cinema-set is via scart aangesloten op uitgang Ext. 1 (RGB) van mijn TV
- Er zit wederom een coaxkabeltje op de antenne-uitgang van de HD DVD-recorder en de antenne-ingang van de TV
- Er zit een audio-connectie-kabel op de AUDIO-out van mijn HD DVD-recorder en de AUX IN van mijn home cinema set

Om nu digitaal TV te kunnen kijken, moet de HD DVD-recorder aan staan.
Klopt het nu dat als ik überhaupt iets aan het opnemen ben op de HD DVD-recorder, ik alleen nog analoog TV kan kijken via de TV zelf (en dus ook niet analoog via de recorder)?

Verder had ik de audio-connectie-kabel aavankelijk aangesloten op de audio-uitgang van mijn TV en de AUX IN van de home cinema set.
Echter, toen had ik geen geluid.
Toen ik hem aansloot zoals hij nu zit (tussen de recorder en de home cinema set) werkte het wel allemaal.
Waarom werkt het niet via e TV zelf?

Graag een reactie.

Bij voorbaat dank.

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Die 2e coax kabel lijkt mij overbodig. Voor zover ik weet kan je met digitale televisie maar op 1 kanaal tegelijkerijd afstemmen. Dus wanneer je aan het recorden bent zul je of naar hetzelfde kanaal moeten kijken (duh), of analoog (coax uit op de decoder) moeten kijken.

Misschien moet je de audio-uitgang op je tv eerst activeren. Ik heb zelf een audio kabel van mijn decoder naar mijn cinema-set lopen.

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dan ook dat ik ook niet tegelijk op de HD DVD-recorder iets kan opnemen van analoog, en vervolgens toch wel digitaal TV kan kijken?

Ik had zelf het idee dat dit mogelijk zou moeten zijn, maar kwam tot de conclusie dat ik niet kan zappen / van zender kan veranderen als hij aan het opnemen is.

Voor wat betreft het inschakelen van de audio-uitgang op de TV, is dat iets in de instellingen van de TV zelf? Ik ben hier zelf niet echt bekend mee eerlijk gezegd.....