[OFFICE]Koop je office per pc of per OS

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik weet niet zo goed of ik het juiste topic zit.

Ik heb een vraag. Ik heb een computer waarop ik geen illegale software wil hebben. Dit is misschien raar maar ik wil 100% legaal zijn.

Nu heb ik op deze computer 2 legale besturingssystemen. MacOSX en XP. Ik gebruik ze allebei.

Nu heb ik voor XP een legale versie van office. Mijn vraag is nu. Heb ik nu ook een legalversie voor OSX athans is deze licentie ook geldig voor OSX?

Dus eigenlijk: Koop ik een licentie voor een besturingssysteem of voor een hele pc? :?

Jochemmol

Verwijderd

Volgens mij je pc. Je mag er immers ook kopieën van maken, mits ze voor backup redenen (of ander eigen gebruik) zijn. Het maakt dan niet uit of jij 3 keer office installeert op 'verschillende' plekken.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08

ThunderNet

Flits!

Maar je hebt een licentie voor je Office versie voor Windows... En niet voor de Mac versie. Is dus niet geldig :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat de licentie per product geldt, en dat product verschilt ook softwarematig voor OS X en Windows. Dus volgens mij heb je twee licenties nodig...

Disclaimer: IANAL

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Sa1

is afhankelijk van het type licentie....

maar jij hebt waarschijnlijk een licentie voor office 2003, voor de mac is het een compleet andere versie .. iets van office 2004 geloof ik...

dus zoals degene die het al boven me zegt... andere versie.. andere licentie..

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:40:
Volgens mij je pc. Je mag er immers ook kopieën van maken, mits ze voor backup redenen (of ander eigen gebruik) zijn. Het maakt dan niet uit of jij 3 keer office installeert op 'verschillende' plekken.
Je koopt office per meestal 3 pcs. Alleen is de OSX versie altijd anders dan de windows versie. Kortom, zonder emulatie van windows kan je de licentie niet gebruiken in OSX. Je mag office op 3 pcs installeren (al hangt dit wel van de licentie af natuurlijk), maar dan gaan ze bij de regel waarschijnlijk wel uit van het hebben van maar 1 OS per pc, al kan je Office prima op een dualboot Vista en XP installeren zonder de licentieregels te overtreden gok ik.

Een licentie is natuurlijk wel altijd officeversie gebonden!

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 14-01-2008 10:44 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor een wél 100% juist antwoord bel je natuurlijk naar Microsoft.

ARME AOW’er

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hann1BaL schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:44:
[...]
Je koopt office per meestal 3 pcs.
Da's erg kras uitgedrukt ;)

Per pc/ per OS? Wat dacht je van een citrix / TS server omgeving. Dan gaat het weer per gelijktijdige user. En over wat voor licentie hebben we het? Het licentiemodel van Microsoft is nu ook weer niet zo simpel dat hier direct een antwoord op te geven is.

Microsoft bellen is idd dan een goed plan. :) maar imho kun je het vergeten om een windows office licentie te laten gelden voor een Mac versie

CSA --> OFF

Aan alle bijzonder rappe TR-makers en collega modjes: Ga eens aan het werk! :+

[ Voor 58% gewijzigd door Lustucru op 14-01-2008 11:08 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Moet je wel naar OFF schoppen en niet naar SM :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lustucru schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:03:
Microsoft bellen is idd dan een goed plan.
MS zal aan de telefoon vragen om welk product/licentie het gaat. Wellicht nuttig om dat ook alvast hier te melden. of ben je dat aan het uitzoeken? Met name het feit of je een MAC versie van office gaat gebruiken, of dat je onder de mac een vorm van emulatie/wine gaat gebruiken om de windows versie te draaien.

Uiteraard kun je een open alternatief als openoffice gebruiken, dan hoef je niet zo druk te maken over de gebruikerslicentie.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb Office 2002 studenten versie.

Ik ben nog aan het zoeken. Ik zal ze eens bellen bij microsoft.

Open office is wel een goed idee. Overigens is het voor prive gebruik. Het is alleen dat ik geen illegale software wil.

Jochemmol

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Hij gebruikt waarschijnlijk de Windows Office-versie via virtualisatie (parallels of andere) in zijn OSX omgeving. Lijkt mij dat het softwarepakket onder Windows werkt en er dus niets aan de hand is?

Zou hij de key van zijn windows versie in een OSX-versie gebruiken zou het een ander verhaal zijn, maar dit zowiezo niet mogelijk (naar mijn weten).

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De licentie geld per installatie. Je mag dus office gebruiken op zoveel pc's / os'sen je maar wil, zolang het slechts 1x geïnstalleerd staat. Maar ik denk dat de licenties voor Mac en windows appart zijn...

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 08:36

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

leuk_he schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:11:
[...]

Uiteraard kun je een open alternatief als openoffice gebruiken, dan hoef je niet zo druk te maken over de gebruikerslicentie.
Op de Mac kun je dan beter NeoOffice (www.neooffice.org) gebruiken. Is een compilatie van Openoffice die alleen op de mac werkt en geen X11 nodig heeft. Is dus ietsjes sneller ans openoffice zelf.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
poing schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:02:
De licentie geld per installatie. Je mag dus office gebruiken op zoveel pc's / os'sen je maar wil, zolang het slechts 1x geïnstalleerd staat. Maar ik denk dat de licenties voor Mac en windows appart zijn...
Hmmm, linkje hiernaar misschien, want ik weet nog wel wat citrix omgevingen die dan enigszins op kosten gaan besparen...

Btw hoe wil je hem op meerdere pc's gaan gebruiken met 1 install?
Meerdere os'en wordt al helemaal moeilijk als je de hele windows familie als 1 os ziet. Of mag je hem wel op mac / linux / *BSD os'en draaien.

Oftewel onzin of compleet onvolledig waardoor het onzin wordt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

poing schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:02:
Dat is niet waar. Bijvoorbeeld de studentenlicentie mag je op meerdere systemen tegelijk installeren, Desktop en laptop geloof ik.
Pagina: 1