(SVR2003) TSM hangt na reboot

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik heb net onze applicatieserver een restart gegeven, hier draaien onze administratieve programma's op.
Na de restart kan ik er met RDP niet meer op komen..als ik in de Terminal Services Manager kijk, staat er een vraagteken bij de server en geeft hij de melding: Terminal Services Manager is currently gathering information about this service.

Ik zit al een tijdje te googlen maar kan niet echt een duidelijke fout vinden..een paar mogelijkheden zijn o.a een probleem met mcafee scanner en met bepaalde nvidia drivers maar beide zijn nu niet van toepassing. Server kan pingen en gepingt worden. Onze applicaties draaien verder gewoon goed, alleen terminal service doet moeilijk. De andere servers hebben dit probleem niet, zijn gewoon te benaderen. De service is te restarten maar lost niets op, de manager draait niet als service en is niet handmatig te restarten.

Ik lees van andere gebruikers dat het probleem zichzelf oplost na een 2e reboot maar ik vind dit niet echt een oplossing.. Er zitten nu aardig wat mensen te werken en kan hem er niet weer een 20-30min uit trekken, vanavond als iedereen weg is reboot ik hem nogmaals maar los het liever voor die tijd op.Iemand ideeen?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De Terminal Service draait wel? Ik kan uit je TS niet goed halen wanneer je nu de TS Manager bedoeld, en wanneer de " Terminal Service" Service.

Wat staat er verder in de eventlog van de server?
Welk OS hebben we het over? (edit: 2003 staat in je topictitel)
Terminal Service voor remote beheer of application mode?

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 14-01-2008 11:24 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
De terminal service draait, dus onder beheer-->services zie ik hem draaien. De ts manager is de losse applicatie waarin je kunt zien welke servers draaien en wie er in zit gelogd via een terminal sessie.

Eventlog even nagekeken maar die geeft niks nuttigs aan omdat de applicatie dus niet draait, dus de server ziet wel een inkomende verbinding maar kan er niks mee omdat de benodige app nog niet draait.

Het is idd 2003, en het gaat om remote beheer. Zoals gezegt is er op google wel het een en ander terug te vinden http://www.google.nl/sear...out+this+service.&spell=1
Maar daar heeft niemand er een echte oplossing voor, behalve nog een keer rebooten, maar dat is dus geen optie op het moment en ik wil het volgende keer eigenlijk voorkomen.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1