Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister X630
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11-2022
Iedere user heeft een Z: connectie naar zijn homefolder. (\\servernaam\homefolders\<username>)
Dit is geregeld met de homefolder optie van de users in Active Directory.

Vorige week begon het met 2 gebruikers waarvan zijn Z: niet naar zijn eigen homefolder gemapt werd, maar naar de folder waar alle homefolders in staan: "\\servernaam\homefolders". Deze heb ik opnieuw aangemaakt vanuit explorer, maar elke dag komt het probleem weer terug en inmiddels komen er elke dag 1 of 2 nieuwe gebruikers bij met hetzelfde probleem.

Bij sommige heb ik het probleem tijdelijk op kunnen lossen door een batch-file op de desktop te zetten die de mapping verwijderd en opnieuw aanmaakt na het inloggen. Dit gaat gaat goed behalve bij een paar gebruikers. Ook al map ik naar de homefolder zelf vanuit de batchfile, dan nog wordt er toch gemapt naar "\\servernaam\homefolders". maak ik bij deze paar gebruikers de mapping vanuit explorer aan dan gaat het wel goed.

Echt ontzettend wazig iets. 100% zeker ligt het in ieder geval niet aan rechten want een handmatige mapping vanuit explorer werkt altijd Bij sommige gebruikers lost het ook op door opnieuw in te loggen.

Het zijn XP clients en de server is een windows 2003 R2 Enterprise versie.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je de mapping met:

\\ServerName\Folder\%UserName%

Of met

\\ServerName\Folder\UserName

Met een variable heb ik het wel eens eerder gezien dat de %UserName% word weggehaald. "Hard" instellen met UserName werkte toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister X630
In principe wordt de homefolder gemapt met %username%, maar bij het aanmaken van de gebruiker wordt de variabele vervangen door de username zelf. Dus volgens mij kan dat geen issue zijn. Als je een bestaande user opent staat er netjes zijn username en geen %username%.

(Maar het is absoluut een testje waard! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister X630 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:45:
In principe wordt de homefolder gemapt met %username%, maar bij het aanmaken van de gebruiker wordt de variabele vervangen door de username zelf. Dus volgens mij kan dat geen issue zijn. Als je een bestaande user opent staat er netjes zijn username en geen %username%.

(Maar het is absoluut een testje waard! :))
Ik heb de variable nooit begrepen. Ik hoor wel eens over een "typefout", maar dat vind ik bij alles zo. Als je %UserName% verkeerd typt gebeurt er niets, maar bij het verkeerd typen van de UserName kan er een folder aangemaakt worden met de verkeerde naam. Ik copieer dan ook altijd de UserName :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister X630
Nog steeds geen idee wat het probleem nou veroorzaakt heeft, maar het lijkt erop dat het probleem verholpen is door een reboot van beide Domain Controllers.