Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo,

Ik heb een probleem bij het benaderen van gegevens op een externe HD. Ik zal in het kort de situatie uitleggen. Mijn acer laptop gaat op een of andere vage wijze niet meer aan, maar ik heb wel de bestanden nodig die op die HD staan. Dus ik een los bracket gekocht (usb) en de schijf uit de laptop daarin gemonteerd.

Als ik deze aansluit op mijn andere laptop dan kan ik mijn map (docements and setting\usernaam)niet openen omdat die beveiligd is (computer beheerder kapotte laptop).

Ik hoop dat iemand mij de goede weg op kan helpen, want ik heb geen enkel idee hoe ik dit op kan lossen (zonder de kapotte laptop te laten maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

algemeen verhaal over rechten. volgens mij in de faq terug te vinden.

was nog even voor je aan het kijken maar zie hieronder :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ray op 14-01-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet je "Take Ownership" doen: How to take ownership of a file or folder in Windows XP

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adelbert
Het is een lokale map daar heb ik deze opties niet. Ik kan nergens geen rechten instellen, anders was er geen probleem.

[ Voor 40% gewijzigd door Adelbert op 14-01-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adelbert schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:01:
Het is een lokale map daar heb ik deze opties niet. Ik kan nergens geen rechten instellen, anders was er geen probleem.
Je had ook even kunnen googlen:

How to take ownership of a file or folder in Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adelbert
Dat is hetzelfde verhaal als hierboven 8)7 in mijn situatie heb ik geen tabblad beveiliging.

[ Voor 7% gewijzigd door Adelbert op 14-01-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Adelbert schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:03:
[...]
Dat is hetzelfde verhaal als hierboven 8)7 in mijn situatie heb ik geen tabblad beveiliging.
"Simple file sharing" uitzetten in de verkenner.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg, ik krijg weer flashbacks van toen ik op de helpdesk zat en de meldingen kreeg van:

"Internet ligt plat"
"Computer doet het niet"
"Gebruiker moet applicatie opstarten, maar weet niet welke"

Wat heb je geprobeerd? Heb je wel gelezen? Doen deze stappen het wel?

You must be logged on to the computer with an account that has administrative credentials. If you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab.

Waar gaat het fout? Hoop je dat er iemand langs komt rennen om het op te lossen voor je? Hier kunnen we toch niets mee?
Pagina: 1