Toon posts:

Nieuwe Mac Pro met Mac OS X 10.4.11

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende.
Ik wil heel graag van mijn Imac naar een Mac Pro overstappen. Alleen is dus nu er een nieuw model gereleased met quad-core ondersteuning en dual processors. Mooi en aardig natuurlijk. Maar nu komt het. Ik werk met thuis met opnamen en randapp van Digidesign, SSL en Oxford Sony die onder andere via firewire in connectie staan met mijn mac. Probleem is echter dat SSL en Oxford Sony nog niet de nieuwe Leopard ondersteunen en daaronder nog echter vele problemen zijn met Logic Studio 8 kwa stabieliteit. Waar ik dus altijd mee opneem in DAW-situatie.
Vraag dus... kan ik op de nieuwste Mac Pro, 10.4 installeren en wel al zijn performence houden (quad core ondersteuning en 16gb werkgeheugen)? En als je het niet zeker weten, misschien toch aanleiding geven van waar om wel / niet.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
quad core iig, aangezien ik er laatst nog een geïnstalleerd heb met 8 core's (2 quad xeon's), waarop ook 10.4.11 draaide :) .

en ik neem aan dat 16gb ook niet veel problemen zal geven, aangezien leopard eigenlijk niet meer is dan een grote patch + wat nieuwe software :) .

Verwijderd

10.4 is ook gewoon 64 bit, dus 16GB zal geen probleem moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
WhiteViper schreef op maandag 14 januari 2008 @ 05:12:
quad core iig, aangezien ik er laatst nog een geïnstalleerd heb met 8 core's (2 quad xeon's), waarop ook 10.4.11 draaide :) .

en ik neem aan dat 16gb ook niet veel problemen zal geven, aangezien leopard eigenlijk niet meer is dan een grote patch + wat nieuwe software :) .
A dat is wel fijn om te horen :) . Ik was helaas niet meer echt thuis over Apple/Osx/intel. Ik ben nog meer van de PPC generatie... Maar oke fijn om teweten dankje. Maar je denkt het dus van wel.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 10:53
Als je nog van de PPC-generatie bent moet je wel in je achterhoofd houden dat je wel een versie van Tiger voor Intel nodig gaat hebben. Je kan niet de DVD gebruiken die je ook gebruikt hebt voor je PPC Mac

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb net opgezocht dat de vorige generatie Mac Pro systemen met 10.4.9 geleverd werd. Dit is dan ook meteen de 'laagste' versie van OSX die hier op gaat draaien. De nieuwe Mac Pro's worden geleverd met Leopard, 10.5.1 (aangepaste versie) of 10.5.2, dit zal dan ook de 'laagste' versie zijn die hier op zal draaien.

Voor 10.4.11 heb je dus de vorige generatie Mac Pro's nodig, als je snel bent kan een reseller deze nog wel bestellen.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
MahRain schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:12:
Ik heb net opgezocht dat de vorige generatie Mac Pro systemen met 10.4.9 geleverd werd. Dit is dan ook meteen de 'laagste' versie van OSX die hier op gaat draaien. De nieuwe Mac Pro's worden geleverd met Leopard, 10.5.1 (aangepaste versie) of 10.5.2, dit zal dan ook de 'laagste' versie zijn die hier op zal draaien.

Voor 10.4.11 heb je dus de vorige generatie Mac Pro's nodig, als je snel bent kan een reseller deze nog wel bestellen.
Is het echt zo dat je geen eerdere versie kan installeren dan de versie die er op stond toen het model werd geïntroduceerd :?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Nieuwe 2008 Mac Pro drivers (chipset ect) zijn niet opgenomen in Tiger 10.4.11.

Denk dus, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat het niet gaat werken. Je kan natuurlijk ook Apple support een belletje geven voordat je gaat bestellen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Inderdaad, ik heb al vaker gezien dat nieuwe Macs geleverd worden met een OS X versie met een ander buildnummer (waar waarschijnlijk de drivers aan toegevoegd zijn) dan een gewone update die je via de software update ontvangt. Ik zou er ook van uit gaan dat Tiger niet gaat draaien op het laatste model van de Mac Pro.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
hmm, dan zal dat model wat ik had een tussenmodel zijn ofzo? Op die mac stond gewoon 10.4.11, en er zat een losse disc met daarop leopard bij..

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:34
WhiteViper schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 05:36:
hmm, dan zal dat model wat ik had een tussenmodel zijn ofzo? Op die mac stond gewoon 10.4.11, en er zat een losse disc met daarop leopard bij..
Zal wel gewoon vorig model Mac Pro geweest zijn, die was ook met 2x quad core leverbaar en daar zat nog 10.4.11 op.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik kan eigenlijk maar 1 ding adviseren: neem contact op met Apple. Die weten je ongetwijfeld te vertellen of dit wel of niet gaat werken.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

In principe kan je de vuistregel aanhouden dat wanneer er iets ingrijpends aan de config veranderd (andere chipset), dat de meegeleverde OSX versie ook direct de laagste is die je op de machine kan draaien.

Launching containers into space

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
Er is een dikke kans dat je de nieuwe Mac Pro best kunt starten vanaf een Tiger-partitie, maar dat de installatie-DVD van Tiger niet wordt geaccepteerd. Oplossing: installeer Tiger op een firewire-schijfje en als de nieuwe Mac Pro bij je dealer staat, even vragen of je van je eigen schijf mag booten.

Overigens biedt o.a. A Mac het vorige model voor een gereduceerd tarief aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Gluten Parody op 15-01-2008 17:06 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad hier met Apple in frankrijk en ze kunnen de nieuwe Mac Pro dus wel leveren met 10.4.11 waarbij een extra cd is met driver-contents. Prijs blijft het zelfde in iedergeval. Weten we dat ook weer. Bedankt voor jullie hulp :) . Ik zal als ik hem binnen heb direct een test draaien of er ook verschil zit tussen Tiger/Leopard kwa snelheid.

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Op het forum van Ars Technica (link) heeft iemand de harddisk uit zn oude Mac Pro in een nieuwe Mac Pro (2008) gedaan, en die bootte warempel gewoon Tiger.

[ Voor 3% gewijzigd door cc bcc op 19-01-2008 02:05 ]

-- I talk to planets, baby --

Pagina: 1