[Vista] van pc,mce naar tv schakelen en terug geeft zw beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een probleempje waar ik al een week mee zit te klooien maar kom er niet uit.

Systeem:
Asus P4P800 SE
Bios Ver.080009 Date.12.13.05
Intel P4 3000 Mhz
Geheugen 1024 MB
-
ATI Radeon 9800 Pro 128 MB.
Datum stuurprogramma 04-12-2007
Versie 8.442.0.0
-
2x Hauppauge pvr 150 MCE
Datum stuurprogramma 08-01-2007
Versie 6.0.6000.16408
-
SoundMAX Integrated Digital Audio onboard
Maxtor Diamondmax10 200GB Sata

Vista Ultimate 32 bit alle update's geinstalleerd.
Catalyst Control Center Versie 2007.1205.1451.26462
K-Lite codec pack
Powerdvd 7.3

Ik heb me mce aangesloten op de lcd tv (philips 37PFL9732D/10) met een DVI naar HDMI kabel
en geluid gaat via SP/DIF naar me versterker.
HDMI 3 op de tv staat ingesteld op pc.
Heb er nog een monitor aanhangen maar die gaat als alles goed werkt eraf.
Beeld is gekloond en de tv staat al primary en force tv detection staat aangevinkt.
Als ik de tv aanzet op HDMI 3 en daarna de pc aanzet krijg ik gewoon het buroblad te zien.
Ik kan MCE opstarten en heb alle instellingen in MCE doorlopen.
Ik kan alles doen in MCE,live tv,film kijken,tv gids updaten,foto's kijken gaat allemaal perfect.
Tot zover geen problemen.
Schakel ik nu de tv naar een andere zender (bijv.Ned 1) met de ab van de tv en schakel weer terug naar HDMI 3 waar ik het buroblad of MCE zou moeten zien dan blijfd het beeld zwart en komt er in beeld te staan "geen videosignaal". :?
Het geluid blijft wel gewoon werken.
Ik heb hier op Got en google van alles en nog wat gelezen maar helaas niet wat mijn probleem oplost.
Heb geprobeerd,de tv uitzetten en de stekker uit het stopcontact,weer aanzetten maar helaas zwart beeld wel geluid.
Ik moet dan de pc opnieuw opstarten en dan werkt het weer maarja das niet echt de bedoeling zo.
Denk dat het ergens in het video signaal zit maar weet niet hoe ik het moet oplossen.
Iemand een idee hoe ik het oplos?

Verwijderd

Als je de computer aanzet geeft deze een signaal naar de kabel. De TV pakt blijkbaar het signaal niet op als het "eerste" signaal is doorgegeven. Dit verschilt per TV. Wat als je de resolutie veranderd? Dan zou die opnieuw een signaal moeten geven.

Edit: Switch eens van full mode naar toggle mode en weer terug in MC met Alt+Enter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 10:29 ]

• Richard--
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:53:
Als je de computer aanzet geeft deze een signaal naar de kabel. De TV pakt blijkbaar het signaal niet op als het "eerste" signaal is doorgegeven. Dit verschilt per TV. Wat als je de resolutie veranderd? Dan zou die opnieuw een signaal moeten geven.
Als ik de tv op HDMI 3 zet heb ik dus zwart beeld als ik dan de resolutie verander dan springt de tv weer tot leven en heb goed beeld.
Edit: Switch eens van full mode naar toggle mode en weer terug in MC met Alt+Enter.
Het maakt niet uit als ik in MCE sta en Alt+Enter doe,blijf zwart beeld houden.
Volgens mij heeft het niks met MCE te maken want als die uit staat zou ik gewoon het buroblad moeten zien maar helaas alles zwart.

• Richard--
  • Niet online
Voor degene die het weten wil.....of een vergelijkbaar probleem heeft.
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht en nu werkt het wel. 8)