Toon posts:

Vraag ivm geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een Audigy 2 ZS kopen voor 40€

Ik zit op dit moment op onboard sound (Asus M2N32 SLI-Deluxe (ADI AD1988B) en kan het geld voor een X-fi niet ophoesten, zal ik een betere geluidskwaliteit (voornamelijk om te gamen) hebben?

Ik vraag dit vooral omdat dit toch al een lichtelijk gedateerd product is en ik mijn twijfels heb

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:07
'k Zal het je sterk vertellen. Ben van vroegah AC'97 gewend geweest en toen ik met de C2D een nieuwe bak ging bouwen had ik er maar meteen een X-Fi Elite Pro bij gekocht (geld over). Intussen ben ik drie moederborden verder en zit me C2D E6600 op een G33 moederbord. Nu was ik laatst toch es benieuwd of die nieuwe onboardjes zo veel verschil zouden maken en had ik al besloten om me Elite Pro te verpatsen (ik gebruik die breakout box toch veel minder dan ik verwacht had). Dus gisteravond eens gaan lopen kloten met 320kbit MP3'tjes en wisselen tussen X-Fi en onboard Realtek HD889.

Om een lang verhaal kort te houden, me X-Fi zit nu in z'n doos en ik luister nu me muziek op onboard. Dat EAX had ik meer van verwacht, enige twee functies die nog eventueel boeiend zijn zijn CMSS3D (surround op een stereo koptelefoon, wel aardig) en Creative's "crystalizer". Al lijkt die laatste me eerder een equalizeroptie die bass etc wat harder zet waardoor mensen het snel mooier vinden. Het hangt nog altijd van je bron af.

Anyway, als je veel last van ruis heb is een losse geluidskaart de moeite (was met me AC'97) maar buiten dat zou ik er niet te veel op vertrouwen. EAX is ook een aflopende zaak met Vista etc, heel dat drivermodel is omgegooid en Creatives worden maar half ondersteunt tegenwoordig.

Iemand me X-Fi Elite pro kopen overigens? Staat in V&A :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

• Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Audio & HiFi horen daar
• waar dan ook op GoT is het de bedoeling dat je voordat je hier een topic opent zelf op zoek gaat naar antwoorden, en als je een topic opent dat duidelijk is waar je op gezocht hebt, wat je gevonden hebt en wat toen nog onduidelijk was. Ik mis dat allemaal een beetje hier.

Moven heeft dus weinig zin, rest alleen nog een slotje.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.