[Presentatie]Software voor beamervertoon

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 12:48
Ik weet niet helemaal of ik hier juist zit, maar voor zover ik kan zien wel :).
Op dit moment zijn een vriend van mij en ik zelf op zoek naar de juiste software om films af te draaien op een beamer tijdens professionele basketball wedstrijden.
Er zijn op dit moment verschillende films:
• Presentatie team
• Presentatie sponsors
• Foto galleries
• Interviews
• Analyses
• Animatie tijdens timeouts & pauzes

Op dit moment worden de films gestart handmatig in Windows Media Player. Dit werkt perfect, behalve dat er steeds balken e.d. verschijnen. Dit ziet er niet erg professioneel uit. Ook is het niet altijd mogelijk om direct bij de computer te komen.
Ik heb daarom aan deze vriend van mij voorgesteld om te kijken naar een soort van Media Center achtige opstelling.
Onze wensen zijn niet erg hoog:
• Films afspelen met geluid zonder vervelende balken bij overgangen tussen films
• Mogelijkheden als repeat-one, repeat-all, shuffle van films in een playlist
• Mogelijkheid om via bijvoorbeeld een afstandbediening een specifieke film te selectren(6=film x, 7=film y)
• De boel moet op een laptop kunnen draaien

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand of er software te vinden is hiervoor?
Kunnen jullie me op weg helpen? Ik heb wat zitten zoeken naar Windows Media Center en alternatieven, maar deze lijken meer voor de echte consument te zijn met een thuis bioscoop, niet voor een presentatie. Alvast dank.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Powerpoint :?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maak in een .net taal ( c# / vb.net ) een app die wmp full screen afspeeld.
Of powerpoint.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
idd powerpoint oid?

eventueel aangevuld met Datapoint ( http://www.presentationpoint.nl/software/datapoint/index.htm )

Met datapoint kun je makkelijk een basis-opzet maken in powerpoint, en deze dynamisch laten vullen met content, vanuit bijvoorbeeld een database of excel file. Makkelijk als je zooi wilt updaten, of bv uitslagen mee wilt nemen in de layout zonder telkens je hele presentatie te moeten re-designen.

• Alex
Het zijn dus losse stukjes film he, hoe stel je je voor dat ik dan met Powerpoint ga werken? Eventueel met een Presenter. Maar kan ik dan ook snel switchen?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:58

sanzut

It's always christmas time

Er zijn verschillende PC applicaties, die werken als een soort PC DJ, maar die dan ook video ondersteuenen, eventueel op een tweede monitor(via bureaublad uitbreiden)

Misschien kan je daar eens naar kijken? Dan kan je op de monitor alles klaar zetten, en op de beamer tonen, via 1 pc

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Powerpoint heeft zelf een ingebouwde kiosk functie, dat is wat je zoekt lijkt me. Je voegt per slide het filmfragment in, stelt de kiosk mode in met een endless loop. Met bijv een bluetooth keyboard kun je naar een bepaalde slide gaan door het slide nr in te voeren. Of je klikt er doorheen met een presenter muis ja.

Mijn ervaring is dat WMV het beste werkt in Powerpoint, vooral kwa fullscreen mogelijkheden. Dus bij voorkeur je bestanden even omzetten naar WMV met bijv. Windows Media Encoder.

• Alex
Heerlijk, thanks voor de tips. Ik ga dit eens goed bekijken. Heel stom, maar ik heb me nooit bedacht dat ik zoiets met Powerpoint zou kunnen doen. Zeker met de opties van Office 2007 is dat helemaal geweldig(data integratie) of zoiets als DataPoint(wel duur).
Iets zelf proggen zou niet het probleem zijn, maar groot nadeel daarvan vind ik dat je het weer moet gaan onderhouden. Voor je het weet heb een een gigantisch zware applicatie :?. Misschien maak ik wel een kleine pptx-writer. Dat zou ideaal zijn.

- Giphart

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Je kan natuurlijk ook de fragmenten achter elkaar op een dvd branden (of als mkv/ifo o.i.d. op je hdd, zolang je maar index/chapter mogelijkheid hebt). Dan kun je die in een loop zetten en kun toch nog skippen e.d.
Pagina: 1