Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Sinds kort heb ik het probleem dat om bij het " of ~ te maken dat ik eerst het specifieke teken moet maken op de normale manier dmv shift + ". Daarnaast moet ik eerst nog de spatiebalk indrukken voor dat hij op het scherm verschijnt wat vreselijk irritant is.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sinds kort?

Wat heb je aangepast/geinstalleerd/veranderd dan? In welke programma's gaat het mis? Heb je al naar je regional settings of keyboard settings gekeken?

Iets meer info wordt erg op prijs gesteld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Toetsenbord indeling van VS-Internationaal afhalen (control panel, regional settings)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Toetsenbordindeling wijzigen van "Verenigde staten (Internationaal)" naar "Verenigde staten"/"Verenigde staten(US)"

de (Internationaal) variant is een dead-key variant.. in andere woorden "(spatie) voor " of "a voor ä
de andere niet.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Hmm ik heb US er niet tussen staan. Wel verenigde staten ( internationaal ) of Verenigde Staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zie post boven je ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Al 'n keer de toetsencombinatie ALT + SHIFT geprobeerd? (Linker kant)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je toetsenbord heeft nog meer problemen zo te zien :)
De Windows versie waar het om gaat staat namelijk niet in de topictitel :P

Dus: als je dat nog even wil doorgeven vrotten we dat even in de titel per de Windows Clients - Policy .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Oeps sorry alt-92, stom van me.
het gaat om Xp professional.

Ja alt+shift heb ik al meerdere keren getest maar dat was geen success.

Edit:

Ik heb gewoon alle toetsenbord indelingen verwijderd en Vernigde staten ( verigde staten ) opnieuw aangemaakt en die als standaard ingesteld. Toen de pc gereboot en nu werkt het weer wel.

Het vreemde is echter op mijn laptop staat hij gewoon op VS ( internationaal ) en daar werkt het wel gewoon normaal op.

[ Voor 54% gewijzigd door jimmy87 op 15-01-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan ligt het ook nog aan de taal/land waar het op staat. Staat er Engels - Verenigde Staten (Internationaal) dan werkt het idd zoals je het nu kent. Er stond waarschijnlijk eerst Nederlands - Verenigde Staten (Internationaal). Omdat de Engelsen geen trema (ë enz.) ed kennen zoals wij die kennen hebben zij geen 'dead'-keys en reageert de " toets direct als aanslag.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Advanced Text Services ingeschakeld?? Kan gebeuren bij het installeren van Office pakketen..
Dwz dat wanneer je verschillende talen door elkaar gaat schrijven Windows automatisch je toetsenbord instellingen naar de geschreven taal aanpast.

Het moderne Nederlands stikt van de engelse termen "you know" en das fuck man :(
Vooral bij computers oa. in Nederlandse XP moet je bv. toch zijn in "Documents and settings"

Als je zulke zinnen schrijft dan kan windows wel eens automatisch gaan switchen tussen NL en US toetsenbord.

Dit kan je controleren en uitschakelen via Configuratiescherm\LandsInstellingen\Talen\Details

Delete daar eventueel alle toetsenborden die je niet hebt, (indien je ze toch niet gebruikt)

Klik daarna in dat zelfde blad geavanceerd en zet je vinkje bij Systeem configuratie: Geavanceerde textservices uitschakelen.. (Dan ben je ook gelijk de taalbalk kwijt)..

:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 19:33 ]

Pagina: 1