Toon posts:

Computer start niet op...

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn 2de pc, deze wil namelijk niet opstarten. Ik vermoed dat het een hardware probleem is. Dit is wat er gebeurde:

Toen ik een tijde geleden de PC startte, ging alles goed, totdat hij bij Windows 98 SE kwam. Die wilde namelijk niet opstarten... Autoexec.bat en config.sys voerde hij nog wel uit, maar reageerde hij niet meer.

Ik dacht: ok, zal wel aan Windows liggen, dus ik de HDD geformatteerd (was toch nodig) en opnieuw geïnstalleerd. Alles ging goed, de PC is een paar keer gereboot zonder problemen, drivers enzo geïnstalleerd, nog wat andere progjes en alles deed het. Ik natuurlijk hardstikke blij :) De PC is tijdens de installatie nooit uitgeschakeld geweest.

Vervolgens wil ik de volgende dag de PC weer opstarten, en ja hoor: wederom hangt hij bij het opstarten van Windows... Diezelfde week kreeg ik Windows Me, dus ik dacht, ik probeer het ook nog eens met Win Me.

Voordat ik Me ging installeren heb ik de PC helemaal uit elkaar gehaald, alle instellingen nagelopen en weer in elkaar gezet en Win Me geïnstalleerd, ook dit ging weer helemaal goed.

Maar je raad het al: de volgende dag hangt hij wederom bij het starten van Windows :( :(

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Het gaat om een AMD K6-2 350, 64MB RAM, Voodoo Banshee videokaart, Epox SS7 2MB mobo, 2,5 GB WD Harddisk, SB128 PCI, Sitecom netwerkkaart.

Verwijderd

heb je misschien een irritant broertje/zusje????

dus alle kaarten die niet benodigd zijn eruit laten (netwerk en sound).
kijk of het probleem er dan nog is??
zo niet, plaats dan 1 kaart erbij en kijk weer.
...
...
..

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Elco op je moederbord ? .. misschien ...

u can fool all people some time and fool some people alltime

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmmm wat misschien een goed idee is om eens je voeding te checken... gewoon even met een andere omwisselen...

Verwijderd

Tja, ik heb zelf een heftige argwaan tegen netwerkkaarten dus probeer die er eens uit te halen. Of stop dingen in andere pci-sloten.
Totaal niet gebaseerd op iets rationeels die tips, maar ik heb wel ooit situaties gehad dat het werkte.