Toon posts:

x-fi notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb sinds een paar dagen een x-fi notebook geluidskaartje voor mijn laptop. ik had eerst wat moeite om de kaart te instaleren omdat de software de kaart niet herkende maar ik denk dat ik dat nu heb opgelost. nu dagt ik meteen de extra geluidskwaliteit uit mijn kaart proberen te krijgen door in battlefield 2 bij de geluidsopties bij audio renderer creative x-fi te slecteren en bij kwaliteit extra high. maar na op apply te drukken krijg ik de melding dat mijn sound hardware niet compatible is met de huidige settings. battlefield werkt dus niet als ik creative x-fi selecteer, aleen als ik sotware of hardware selecteer. weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan jij bij andere games / films wel dit soort problemen? ZO kan je namelijk erachter komen als het alleen aan Battlefield ligt of aan de software van je videokaart ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je na installatie van je hardware wel DirectX opnieuw geinstalleerd? Dat moet/kan soms wel om bepaalde drivers en dergelijke met elkaar te laten praten tijdens DirectX-achtige akties zoals spelletjes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

XP of vista? Onder vista werken de X-fi geluidskaarten nog altijd niet naar behoren.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-02 12:04
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:33:
XP of vista? Onder vista werken de X-fi geluidskaarten nog altijd niet naar behoren.
Die van mij werkt anders prima,
Voor alle games van minder dan een jaar oud vanzelf in eax mode, voor sommige oudere eax games moet je een tooltje installeren (alchemy).

Staat je xfi als default ingesteld in windows? misschien keurtie je onboard af zonder naar je xfi te kijken. Misschien kijken of je de onboard echt kan disabelen.

[ Voor 18% gewijzigd door martijnve op 13-01-2008 21:38 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:29:
Kan jij bij andere games / films wel dit soort problemen? ZO kan je namelijk erachter komen als het alleen aan Battlefield ligt of aan de software van je videokaart ;)
nou ik heb op et moment nog geen andere games geinstaleerd dus ik weet niet zeker of het probleem ook bij andere games zich voordoet. ik zal ga morgen COD4 instaleren en dan kijken of hij de zelfde fout geeft.
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:33:
ik gebuik nu vista 64 bit het zou inderdaad hier aan kunnen liggen, ik heb echter nergens iets kunnen vinden oof een zelfde soort fout bij vista.
MAX3400 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:30:
Heb je na installatie van je hardware wel DirectX opnieuw geinstalleerd? Dat moet/kan soms wel om bepaalde drivers en dergelijke met elkaar te laten praten tijdens DirectX-achtige akties zoals spelletjes.
ik heb de directx setup van de microsoft site gedownload en geinstalleerd en ik heb krijg nog steeds de zelfde fout.
martijnve schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:36:
[...]

Die van mij werkt anders prima,
Voor alle games van minder dan een jaar oud vanzelf in eax mode, voor sommige oudere eax games moet je een tooltje installeren (alchemy).

Staat je xfi als default ingesteld in windows? misschien keurtie je onboard af zonder naar je xfi te kijken. Misschien kijken of je de onboard echt kan disabelen.
men x-fi staat als default ingesteld, ik heb ook geprobeerd om de onboard kaart uit te schakelen, helaas nog steeds de zelfde fout.

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:28
Ik had wel zoiets bij battlfield 2142 , achter af bleek het heel simpel te zijn ik moest de x-fi kaart op gaming mode zetten. Toen ik dat had gedaan kon ik de audio instelling op zo'n hoogst zetten zonderr dat die zei dat hardware niet geschikt was. Dit is wel onder Windows XP.

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb cod4 geinstalleerd maar zie hierbij geen optie voor x-fi staan. rafarion hoe heb jij je x-fi kaart in gaming mode gezet?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat doe je in je creative console die bij de drivers van Creative geleverd worden? Heb je uberhaubt wel de laatste drivers installed van de Creative site ?

Daarnaast is het ook handig om Alchemy te installen. Wil soms ook wel helpen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 14-01-2008 16:05 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 20:28
Ja zoals Notna zegt , doe je dat in de creative console die staat of in je startbalk onder een vreemd pictogrammetje.

En anders kan je naar configuratie scherm en dan Audio Console opstarten.
Die begint bij mij in tabblad device information en dan ben je 3 klikjes verwijdert van de juiste mode :
klik op mode tabblad .
klik op Game Mode bolletje.
klik op close.

maar je hebt dan inderdaad wel de drivers nodig van creative anders zulle die programma's niet aanwezig zijn.

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

Verwijderd

Topicstarter
ja natuurlijk heb ik de laatste drivers geinstalleerd... majah ik ben er ondertussen achtergekomen dat de smiegden bij creative gewoon een geupdate adigy 4 chip in die notebook kaart hebben gezet en dus helemaal niet die extra game geluid opties onderteund die crystaliser is ook gewoon een neppe equaliser:S noujah van foute aankopen leer je:)
Pagina: 1