2 computers aansluiten op 1 stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raboof
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03-2012
Ik heb 2 machines (een desktop en een laptop) die ik allebei op mijn stereo wil aansluiten. Mijn stereo heeft 1 aux-ingang (2 tulpjes).

Ik dacht: makkelijk, pak gewoon 2 stereojack-naar-tulp kabels en 2 splitters voor tulpaansluitingen. Eea ziet er nu dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://arnout.engelen.eu/files/audio.png

Als ik alles aansluit geeft maar 1 van de twee machines goed geluid. Het geluid van de andere machine is wel aanwezig, maar nauwelijks hoorbaar. Trek ik het stekertje van de machine die goed geluid geeft eruit, dan is het geluid van de andere opeens goed te horen.

Hoe kan dit? Kan ik hier iets tegen doen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, daar kan je niks/weinig tegen doen. Het was wel al geland bij je dat je 2 signalen tegelijk naar 1 input van de versterker wil sturen? En dat dat niet gaat werken omdat de 2 signalen elk een andere sterkte kunnen hebben en elkaar daardoor kunnen overstemmen ofzo?

Zijspoortje: het is net dat als 2 mensen op dezelfde afstand tegen je praten... Of je hoort ze allebei een beetje of je hoort de ene heel goed en de ander niet/slecht.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2008 20:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

raboof schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:54:Hoe kan dit? Kan ik hier iets tegen doen?
Ik kijk er niet van op dat het niet goed werkt. De uitgangsimpedanties van de geluidskaarten zullen waarschijnlijk van elkaar verschillen waardoor de ene geluidskaart harder 'doorkomt' dan de ander.
Een vieze oplossing is nog om dat met de volume regelaars in windows te proberen te evenaren.

Maar wat beter kan werken is de laptop aansluiten op de line-in van je desktop en de line-in van je desktop in windows zo configureren dat hij door word gegeven op de line-out van je desktop.
Die weer aansluiten op je stereo en klaar.

Alles kan stuk.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-12 19:07
Je hebt een audio switch nodig. Het aansluiten van 2 bronnen op 1 kanaal werkt natuurlijk niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/100/128_547.jpg
MINI 3-WAY AUDIO SWITCH

This tiny audio switcher box allows the connection of upto three stereo sound sources to one amplifier.

* Enables connection of 3 sound sources to the stereo input of an amplifier
* Selectable push buttons

Input RCA & 3.5mm stereo
Output RCA
Dimensions 130 x 30 x 80mm
Weight 112g

Zal ook wel niet de wereld kosten. :)

Mijn YouTube Channel

• raboof
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03-2012
het is net dat als 2 mensen op dezelfde afstand tegen je praten... Of je hoort ze allebei een beetje of je hoort de ene heel goed en de ander niet/slecht.
Op het moment dat 1 van de 2 zijn mond houdt verwachtte ik niet dat zijn aanwezigheid toch de verstaanbaarheid van de ander zou beinvloeden :). Maar blijkbaar is dus ook 'stilte' net zo goed een 'signaal' wat het andere signaal in de weg kan zitten, dat wist ik niet.
wat beter kan werken is de laptop aansluiten op de line-in van je desktop en de line-in van je desktop in windows zo configureren dat hij door word gegeven op de line-out van je desktop.
Helaas staan laptop en desktop nogal een eind uit elkaar.
audio switch
Dat is zo te zien echt een 'switch', waarbij ik telkens zelf met een knopje moet aangeven welke geluidsbron ik wil horen - dat lijkt me maar onhandig. Maar ik zal 's bij een electronicazaak naar binnen lopen en zien wat ze hebben.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
wat jij nodig hebt is een klein mengpaneeltje :) dan kan je zoveel of zo weinig geluid van welke pc dan ook door je stereo jagen. Zoiets bv: http://www.behringer.com/UB502/index.cfm?lang=eng

[ Voor 59% gewijzigd door webinn op 20-01-2008 19:38 ]

Verwijderd

he shit, webinn was net eerder , ik had ook al het idee van een klein mengpaneeltje , aangezien je daar wel twee geluidsbronnen tegelijk kan laten horen , en met een beetje schuiven ook nog alle twee even hard

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-12 19:07
raboof schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:35:
Dat is zo te zien echt een 'switch', waarbij ik telkens zelf met een knopje moet aangeven welke geluidsbron ik wil horen - dat lijkt me maar onhandig. Maar ik zal 's bij een electronicazaak naar binnen lopen en zien wat ze hebben.
Wil jij dan 2 geluidsbronnen door elkaar horen? Op de één of andere manier zul je toch moeten scheiden. Als jouw versterker een extra aux-ingang zou hebben zou je ook met de knop van je versterker van audiobron moeten switchen.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is een van je computers op de line-in van de ander aansluiten. Als je bij weergave van de 2e computer de lijn in op hoorbaar zet kun je het volume ten opzichte van computer 2 ook regelen. En dat is bijna gratis. Alleen het kabeltje 3.5mm jack--> 3.5 mm jack. Het nadeel?: Je moet wel je 2e pc aan hebben om de eerste te horen door je stereo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:28:
Wat je ook kunt doen is een van je computers op de line-in van de ander aansluiten.
Kijk! Da's nou eens een slimme en simpele oplossing :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:00:
[...]

Kijk! Da's nou eens een slimme en simpele oplossing :)
Dat betekend wel dat beide computers altijd aan moeten staan. Wil je op PC1 geluid hebben, en die staat op de line in van PC2, dan moet PC2 ook aanstaan. Klein mengpaneeltje @ marktplaats is toch wel de mooiste oplossing lijkt me.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-12 18:01
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:28:
Wat je ook kunt doen is een van je computers op de line-in van de ander aansluiten. Als je bij weergave van de 2e computer de lijn in op hoorbaar zet kun je het volume ten opzichte van computer 2 ook regelen. En dat is bijna gratis. Alleen het kabeltje 3.5mm jack--> 3.5 mm jack. Het nadeel?: Je moet wel je 2e pc aan hebben om de eerste te horen door je stereo.
raboof schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:35:

Helaas staan laptop en desktop nogal een eind uit elkaar.
;)

Verwijderd

Hebben we het dan over kilometers of een paar meter? Zo'n grote zaal zal het toch niet
zijn? Nog leuker is de laptop wireless met zo'n klein fm zendertje van een tientje ofzo op mp
en een klein mengpaneeltje waar pc en tuner op zitten. Pak je muziek op en wandel :)

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-12 10:56
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Je sluit ze beiden aan. Zodat je met beide PC's muziek kan spelen, zonder te moeten schakelen. Maar telkens met 1 pc tegelijkertijd. Ik heb ook ooit zoiets geprobeerd, maar het probleem is dat het signaal waarschijnlijk minder weerstand heeft bij de geluidskaart van PC2 dan bij de versterker. Het geluid lekt dus weg via de andere geluidskaart. Wat je even moet doen is een 'one way' (daar is vast een betere naam voor) elementje tussen plaatsen (of 2... na elke geluidskaart eentje.. in de kabels).. Zodat het geluid alleen richting versterker kan.
Pagina: 1